عصر قم

آخرين مطالب

خطیب جمعه قم:

کوچکترین اشتباه دشمن با پاسخ سخت نیروهای مسلح مواجه می شود سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - خطیب جمعه قم گفت: امروز توان نیروهای مسلح در حدی است که با آمادگی رزمی بالا و با پشتیبانی مردم، آماده مقابله با هر نوع تهدیدهای دشمن هستند و کوچکترین اشتباه آنها را با پاسخی سخت و پشیمان کننده مواجه خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم افزود: آرامش و امنیت کنونی کشور به لطف توانمندی ارتش و سپاه و حضور در عرصه های مختلف از جمله حضور مقتدرانه در خلیج فارس و دریای عمان و غرش موشک های جمهوری اسلامی است.
وی با محکومیت اقدام آمریکا در قراردادن نام آمریکا در لیست گروه های تروریستی، ترامپ را دست چدنی اوباما دانست و گفت: دشمن مکر می کند ولی به جایی نخواهد رسید و احمق های آمریکایی با تکرار مسیر شکست خورده پیشین، جز شکست دستاوردی نخواهند داشت.
دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا دوشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار می ‌دهد.
وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد جامعه ای بر مبنای احکام اسلامی است که چنین جامعه ای عزت، معنویت، قدرت مادی و تسلط معنوی را به دنبال خواهد داشت.
سعیدی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی به خاطر فداکاری نیروهای جوان و اندیشه های اصولی آن است افزود: پیش قدمی سپاه در تمام عرصه های مقابله با دشمن موجب دشمنی آمریکا با سپاه پاسداران شده است.
وی با اشاره به 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی نیز گفت: ایمان به خدا، عشق خدمت به مردم، دلدادگی به خط ولایت و اطاعت از ولی فقیه از جمله ویژگی های ارتش است.
** خدمت رسانی به سیل زدگان محترمانه و عزتمندانه باشد
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل اخیر در کشور گفت: آغاز سال جدید در ایران همراه با بارش های الهی بود که ایران را از بحران کمبود آب خارج، ولی سیل مشکلات زیادی را نیز برای کشور ایجاد کرد.
سعیدی با بیان اینکه بارش های اخیر در 100 سال گذشته بی سابقه بوده و 23 استان را درگیر کرده است، ادامه داد: بسیاری از مزارع و دام ها بر اثر سیل از بین رفت و خسارت های زیادی به راه ها و مناطق مختلف وارد شد که کمک رسانی در این زمینه نیازمند عزمی ملی است.
وی با تقدیر از ورود گسترده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای کمک به سیل زدگان با تمام توان و امکانات گفت: علاوه بر حضور گسترده نیروهای مسلح، حضور بسیجی همه قشرهای مردم در این عرصه، بار دیگر خاطره دفاع مقدس را زنده کرد.
وی با بیان اینکه توجه به صدمات روحی و روانی ناشی از خسارت های سیل موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: نباید به هموطنان سیل زده به عنوان افراد نیازمند نگاه کرد، چراکه آنها خانواده های محترمی هستند که دچار حادثه شده اند و باید نوع خدمات به آنها از نظر کمی، کیفی و شکل خدمت رسانی کاملا محترمانه و عزتمندانه باشد.
وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به سیل زدگان یک وظیفه ملی و شرعی است گفت: امدادرسان ها نباید خدمات خود را تنها به اقدام های اولیه و کوتاه مدت محدود نمایند بلکه باید لایروبی رودخانه ها، تهیه و تغییر مکان مسکن مردم از مسیل رودخانه ها و ادامه امدادرسانی تا رفع کامل مشکلات ادامه یابد.
سعیدی با بیان اینکه در سیل اخیر آموختیم نباید طبیعت را دست کاری کرد، گفت: تغییر کاربری رودخانه ها کار بسیار اشتباه و خطرناکی است که در سیل اخیر اشتباه در ساخت و ساز در حریم رودخانه ها موجب تشدید مشکلات شد که باید دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قانونی کند.
** فردای ایران اسلامی متعلق به جوانان مومن و انقلابی است
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با بیان اینکه در آغاز سال 98، نقشه راه ملت ایران با رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی ترسیم شد گفت: امروز جوانان کشور با انگیزه و معرفت و آمادگی بیشتر از جوانان نسل های قبل، مسیر انقلاب را با قدرت و بصیرت ادامه خواهند داد.
سعیدی تاکید کرد: به طور قطع فردای ایران اسلامی متعلق به جوانان مومن، انقلابی و پای کار است که با ابتکار و فکر روشن می توانند کشور را به اوج اعتلای خود برسانند.
وی سال 98 را سال فرصت ها دانست و تاکید کرد: در سال جاری از دل مشکلات، فرصت های کم نظیری خلق خواهد شد که با رونق تولید و تلاش برای غلبه بر سختی ها، اتحاد، همدلی، امید و دشمن شناسی، پیروزی های بزرگ تری رقم می خورد.
وی با بیان اینکه مسئولان به جای انفعال، ابتکار و به جای نگاه به بیرون، تکیه به داخل داشته باشند و با همت، نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنند تصریح کرد: انقلاب اسلامی ادامه بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است که در چنین تمدن اسلامی، مصاف با طاغوتیان عالم وجود دارد و ملت ایران اسلامی نیز با تکیه بر آموزه های بعثت بر همه مشکلات و توطئه ها غلبه کرده و بسترساز ظهور منجی عالم بشریت(عج) خواهد بود.
7404/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/89735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود