عصر قم

آخرين مطالب

نشست صمیمی استاندار قم با نخبگان جوان استان برگزار شد سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم -
استاندار قم در نشست صمیمی با جوانان نخبه ، بر لزوم استمرار این جلسات به صورت فصلی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، بهرام سرمست ظهر امروز در نشست صمیمی با جوانان نخبه استان قم، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست این است که اولا از جلسات تشریفاتی فراتر رویم و در دومحور مشخص به گفت و گو بپردازیم، ضمن اینکه با حضور نخبگان در این جلسه اطلاعات شان در بانک نخبگان استانداری ثبت می گردد تا در زمان لزوم اطلاعات مشخصی از نخبگان استان را در دسترس داشته باشیم.
وی خطاب به نخبگان جوان استان گفت: مطالب را همواره در دو محور ارائه سوابق و افتخارات و برنامه ها و پیشنهادات و انتظارات و راهکار های خود را ارائه دهید، ضمن اینکه باید به خاطر داشت صرف ارائه نظریات بلندپروازانه در این برهه از زمان مشکلی از استان قم را برطرف نخواهد کرد و اکنون نیاز به راهکارهای اجرایی احساس می شود.
استاندار قم ضمن تاکید بر لزوم استمرار این جلسات به صورت فصلی، تصریح کرد: انتظار میرود این جمع از نخبگان انتخاباتی را در میان خود تحت عنوان شورای مشورتی جوانان انجام دهند تا مستقیما مسائل مربوط به حوزه جوانان را به استانداری اطلاع دهند، ضمن اینکه باید متذکر شد در این شورا از تمام اقشار جوان به ویژه زنان و دانشگاهیان بهره مند شوند.
جوانان نسل آینده ساز هستند
در ضمن این نشست زاهدی، نماینده بخش قرآنی جوانان عنوان کرد: برای توسعه فعالیت های فرهنگی نیازمند حمایت های مالی هستیم تا شاهد توسعه در این دست از فعالیت ها در میان قشر نوجوان باشیم.
وی با بیان اینکه جوانان نسل آینده ساز هستند، عنوان کرد: هر نوع همکاری که در حوزه فرهنگی و پرورشی برای جوانان صورت گیرد منجر به توسعه علمی و فرهنگی در سطح استان می گردد که مزایای آن مستقیما متوجه استان است.
بیات رئیس مجمع سمن های جوانان استان قم به نمایندگی از جوانان ورزشکار استان نیز اظهار کرد: این سمن حدود یک سال است که تشکیل شده تا مستقیما به پیگیری وضعیت جوانان استان بپردازد که سابق براین با حضور در فراکسیون تشکل های مجلس موفق به تخصیص اعتبار به این تشکل بوده‌ایم. 
وی با بیان اینکه نظم به عنوان مولفه ی اساسی در تمام دستگاه ها باید شناخته شود، افزود: صرفا با رعایت نظم در سیستم ادارات به توسعه دست خواهیم یافت و این خود اولین گام در دستیابی به موفقیت های بعدی است.
تاجرنیا نماینده فعالین سیاسی و شورای هماهنگی اصلاحات استان قم نیز ضمن اشاره به نقش احزاب در زنده نگهداشتن تنور انتخابات در استان قم، عنوان کرد: لازم است تا این جلسات به صورت ماهیانه تشکیل گردد تا مصائب سمن های جوانان به گوش استاندار محترم برسد.
وی با انتقاد از موانع موجود بر سر راه فعالیت تشکل های اصلاح طلب استان قم گفت: در بسیاری از موارد برنامه تشکل های دانشگاهی استان قم پس از اخذ مجوز لغو می شود که همین امر سبب ضربه زدن به فضای گفتمان در دانشگاه می‌گردد.
استانداری حلقه ارتباط نخبگان و صنعت باشد
بیات همچنین با اشاره به ظرفیت بالای سمن‌های جوانان عنوان کرد: استانداری باید از این ظرفیت جوان و همواره آماده در برنامه توسعه خود استفاده کند، چراکه توجه به این امر از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کند.
در ادامه نشست سپهر نیا نماینده نخبگان استان قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان با تاکید بر لزوم استمرار جلسات استاندار با سمن های جوانان عنوان کرد: در حال حاضر کشور ما به لحاظ علمی عقب نیست اما با ادامه ی همین روند، در سالهای بعد قطعا عقب خواهیم ماند و باید این جلسات ادامه یابد تا همین توجه سبب ایجاد انگیزه در نخبگان گردد.
وی با بیان اینکه ایجاد کارگروه و اتاق فکر در حوزه انسانی، فنی مهندسی و پزشکی در میان نخبگان احساس می شود، متذکر شد: باید بستری مهیا شود تا نخبگان پیشنهادات خود را در حوزه توسعه استان ارائه دهند.
به گفته این نخبه حوزه صنعت، استانداری باید حلقه ارتباط میان نخبگان و صنعت باشد تا مشکلات موجود در این حوزه مستقیما به دست جوانان رفع گردد.
این حجم از سانسور در حیطه خبری غیرقابل تحمل است
ابرقویی خبرنگار و دبیر سیاسی انجمن اسلامی پردیس فارابی دانشگاه تهران عنوان کرد: اولا در حوزه خبرنگاران باید توجه داشت که علی رغم استعداد و توانایی بالا این قشر از جوانان فهیم استان قم، همواره مورد بی مهری مسئولین قرار می گیرند که امر ناخوشایندی است کما اینکه مشکلات صنفی وسیع خبرنگاران باعث کناره گیری شان از خدمت برای مردم نشده است.
وی با بیان اینکه چرا مطرح کردن آسیب های فرهنگی و اجتماعی در استان قم باید در ابهام و خط قرمز مستتر باشد، عنوان کرد: این حجم سانسور در حیطه خبری غیرقابل تحمل است و باز نکردن مشکلات در استان از جمله وجود کودکان کار، تبعیض علیه زنان و محیط زیست به منزله عدم وجود مشکل نیست.
ابرقویی در خصوص فعالیت های تشکل های دانشجویی، ضمن اشاره به احساس مسئولیت بالای دانشجویان فعال در عرصه ی دانشگاهی در هر طیف سیاسی عنوان کرد: با وجود این حجم آمادگی برای فعالیت های منسجم سیاسی، نگاه امنیتی بر دانشگاه ها هنوز ملموس است.
طرح مشاوره پیش از ازدواج در بازه بلند مدت باید اجباری شود
در ادامه جمالی نیک مسئول سمن های مردمی و روان شناس حوزه جوانان و ازدواج در پاسخ به این سوال که عمده دلیل طلاق در استان چیست؟ با بیان اینکه نسل جوان در زمینه روابط قبل و بعد از ازداج دچار معضلات زیادی است، متذکر شد: در حال حاضر شرایط برای آموزش جوانان در بازه قبل از ازدواج اصلا کافی نیست و طرح مشاوره پیش از ازدواج در بازه بلند مدت باید به صورت اجباری ابتدا از استان قم شروع شود.
جوانان بی ادعای همیشه در صحنه
نعمتی نماینده جوانان هلال احمر استان قم نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان در خصوص انتظارات این سمن جوان و آماده عنوان کرد: هلال احمر نهادی است که همواره اعضای کاملا خودجوش و داوطلب را برای موقعیت های مهم کشور تربیت کرده است و از تمام توان خود در خدمت رسانی به مردم استفاده کرده اما انتظار میرود توجه به این نهاد زیاد باشد در صورتی که هلال احمر از کمترین امکانات تفریحی و حتی سالنی برای برگزاری همایش های خود برخوردار نیست.
وی با بیان اینکه این جوانان بی ادعای همیشه در صحنه توقع زیادی از مسئولین ندارند، عنوان کرد: صرف تخصیص امکانات اولیه به هلال احمر سبب امداد رسانی هرچه بیشتر به هم وطنان به ویژه در این شرایط بحرانی کشور می شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/89660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد