عصر قم

آخرين مطالب

امام جمعه قم:

کینه‌توزی آمریکا به دلیل پیشگامی سپاه در مقابله با دشمنان است سیاسی

کینه‌توزی آمریکا به دلیل پیشگامی سپاه در مقابله با دشمنان است
  بزرگنمايي:

عصر قم -
امام جمعه قم گفت: کینه توزی آمریکا به دلیل پیشگامی سپاه در مقابله با دشمنان و ستمگران است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به سوره توبه عنوان کرد: راه بازگشت به روی مشرکان بسته نیست و هر گاه دست از اعمال و رفتار مشرکانه خود بردارند و به فطرت الهی بازگردند، پذیرفته خواهد شد.
امام جمعه قم افزود: در صورت توبه مشرکان، مسلمانان نباید درصدد انتقام برآیند بلکه باید گذشته آن ها را نادیده بگیرند و با آن ها همانند برادر دینی رفتار کنند.
وی اظهار کرد: توبه به معنای بازگشت و رجوع است و با مشرکین غیر معاند باید به گونه‌ای رفتار شود که راه توبه آن ها را نبندیم.
آیت الله سعیدی یکی از راه‌های مهم برای کسب تقوای الهی را نماز دانست و بیان کرد: نماز اگر به درستی انجام شود انسان را از منکرات باز می دارد و هدایتگر است.
وی گفت: با اینکه سعودی‌ها در وقت‌های منظم، نمازهای باشکوهی می خوانند ولی نمازشان آنها را از جنایت و ستم بازنمی دارد و آنها را از وابستگی به ستمگران و صهیونیست ها، رها نمی کند.
امام جمعه قم در ادامه عنوان کرد: مقام معظم رهبری در روزهای آغازین سال 98 بر حضور جوانان در عرصه های مختلف در جهت دستیابی به توسعه و پیشرفت تاکید داشتند.
وی افزود: از دل فشارها و مشکلات، فرصت‌های کم نظیر رونق تولید، سخت‌کوشی، بصیرت و دشمن شناسی خلق می شود.
آیت الله سعیدی بیان کرد: ملت ایران قادر خواهد بود دشمن را در جنگ اقتصادی شکست دهد به شرط اینکه مردم و مسئولان ابتکار عمل داشته باشند و بر توانمندی های داخل کشور تکیه کنند.
وی در خصوص سیل اخیر در کشور اظهار کرد: آغاز سال 98 در ایران همراه با بارش های الهی بود که با وجود برکت فراوان و خارج کردن کشور از کمبود آب، مشکلاتی را برای مردم و کشور ایجاد کرد.
آیت الله سعیدی بیان کرد: چنین بارشی در 100 ساله اخیر سابقه نداشته است و 24 استان درگیر سیل شد و عده ای از هم وطنان جان خود را از دست دادند. سیل موجب تخریب جاده ها و خانه ها و از بین رفتن زیرساختها شد، رهبری با تشخیص درست و به هنگام، همه نیروهای مسلح و دستگاه‌ها را با امکاناتی که داشتند به صحنه آوردند و این نیروها با غیرت و همت و وظیفه شناسی پای کار آمدند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: نیروهای مسلح نیز با ایمان، همت و غیرت و وظیفه شناسی پای کار آمدند و همچنان در صحنه خواهند ماند.
وی ادامه داد: برای مقابله با این حجم عظیم از خرابی ها و خطراتی که برخی مناطق را تهدید می کند نیاز به یک عزم ملی داریم، با حضور بسیجی ملت در عرصه کمک رسانی خاطرات دوران دفاع مقدس زنده شد.
خدمت رسانی به سیل زدگان باید عزتمندانه و خدمات از نظر کمی و کیفی، محترمانه باشد
آیت الله سعیدی بیان کرد: موضوع صدمات روحی و روانی ناشی از این حوادث مساله مهمی است همه باید بدانند که به مردم در مناطق آسیب دیده به عنوان افراد نیازمند نگاه نشود آن ها خانواده های شریف و محترمی هستند. خدمت رسانی به سیل زدگان باید عزتمندانه باشد و خدمات باید از نظر کمی و کیفی، محترمانه باشد.
امام جمعه قم عنوان کرد: همه باید امدادرسانی را وظیفه خود بدانند و به کسب رضای الهی بیاندیشند، از طرفی امدادرسانی به هموطنان و خدمات تنها معطوف به اقدامات اولیه و کوتاه مدت نباشد وگرنه بعد از مدتی همه چیز به فراموشی سپرده می شود.
وی گفت: لایروبی رودخانه ها و توجه به سدها و آزادسازی حریم رودخانه ها و تامین و تعمیر مسکن مردم و امدادرسانی برای نیازهای دراز مدت مردم باید هم اکنون جزء برنامه های دولت و ملت باشد.
آیت‌الله سعیدی افزود: هر حادثه ای که اتفاق می افتد مردم و مسئولان به نقاط ضعفی پی می برند که باید این نقاط به طور علمی، شناسایی و رفع شود.
وی تصریح کرد: در حادثه اخیر آموختیم که نباید طبیعت را دستکاری کرد و برای به دست آوردن منافع، بر سر راه طبیعت موانعی ایجاد کرد همچنین باید بدانیم ساخت و ساز در مسیر رودخانه و جلوگیری از عبور آب ها و تغییر کاربری رودخانه ها کاری اشتباه و خطرناک است.
امام جمعه قم اظهار کرد: بر اساس آیات الهی، اصل باران برکت و خیر است و خسارات ناشی از سیل به عملکرد انسان نسبت به طبیعت برمی گردد، باید با آن چه موجب تشدید آسیب ها می شود مقابله کرد همچنین دستگاه قضائی بدون هیچ ملاحظه ای به متخلفان برخورد قانونی کنند.
وی بیان کرد: 5 شنبه آینده، روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی است،ارتش جمهوری اسلامی ویژگی های منحصر به فردی دارد ،ایمان به خدا و عشق به خدمت و دلدادگی به خط ولایت و اطاعت از فرماندهی کل قوا از جمله این ویژگی هاست.
آیت الله سعیدی عنوان کرد: امروز توان و قدرت نیروهای مسلح در حدی است که با آمادگی رزمی بالا و با پشتیبانی مردم آماده مقابله با هر نوع تهدیدات است.
وی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به کوچکترین اشتباه دشمن پاسخی سخت و درهم شکننده خواهند داد.
امام جمعه قم گفت: هیچ کس نباید برای توانمندی سپاه و ارتش و نیروهای مسلح دغدغه ای داشته باشد، در واقع این آرامش و امنیت با لطف الهی به واسطه توانمندی های ارتش و سپاه و حرکت ناوهای نیروی مسلح در آبهای آزاد همیشه فارس و دریای عمان و در سایه غرش موشک های جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.
آیت الله سعیدی عنوان کرد: دیگران سلطه را با بمب هسته ای و جنایت به دست می آورند اما قدرت جمهوری اسلامی به دلیل مقاومت و صبر در راه خدا و فداکاری و بصیرت و ابتکار نیروهای جوان اش است.
وی بیان کرد: رهبر عزیز در دیدار جمعی از پاسداران، علت دشمنی آمریکا با سپاه را پیش قدمی این نهاد در همه عرصه های مقابله با دشمن دانستند.
امام جمعه قم ادامه داد: سپاه در عملیات و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در حرم حضرت زینب(س) و هم در میدان سیاسی مقابله با دشمن پیش قدم است.
وی گفت: کینه توزی آمریکا به دلیل پیشگامی سپاه در مقابله با دشمنان و ستمگران است،البته دشمنی ها به جایی نمی رسد، آن ها با خیال خود نقشه می کشند و حیله می کنند اما آن کس که فریب می خورد ترامپ و شیاطین و اشرار و احمق های دور و بر نظام و حاکم بر امریکاست.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: روش آمریکا در این 40 ساله، روش های شکست خورده است و این احمق ها همان روش های سابق را تکرار می کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/89652/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 6 اردیبهشت

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

13 خیابان بن‌بست قم بازگشایی شد

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته