عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله اعرافی:

اقدامات آمریکا، تروریست بودنشان را نشان می‌دهد سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - امام جمعه قم گفت: اقدامات آمریکا، تروریستی بودن ارتش و دولتمردان آمریکا و صهیونیست ها را نشان می دهد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با گرامیداشت اعیاد شعبان عنوان کرد:شعبان ماه پرفضیلتی است،احیای نیمه شعبان به عنوان یک آئین معنوی و با شکوه باید مورد توجه باشد.
آیت الله اعرافی افزود: اعتقاد به مهدویت و منجی ساده و سطحی نیست و چنین اعتقادی ریشه در فطرت انسانی دارد؛ مهدویت در همه افکار و اندیشه‌های دینی تجلی کرده است و در مکتب اهل بیت(ع) این اعتقاد بزرگ به اوج شکوفایی خود رسیده است.
امام جمعه قم بیان کرد: پیرامون مهدویت، شبهات و سوالاتی وجود دارد و اعتقاد به پایان سعادت آمیز تاریخ و حاکمیت دین و ارزش‌های الهی در ابعاد مختلف با شبهه افکنی‌هایی روبه رو بوده است که باید به آن ها پاسخ داد.
وی گفت: با قاطعیت و مستند به منابع علمی و اخبار و روایات باید گفت داستان مهدویت و انتظار و منجی برای عالم یک داستان متواتر و قطعی نه تنها در میان شیعه بلکه در میان همه مسلمین است.
آیت الله اعرافی افزود:این عقیده در اندیشه همه مذاهب اسلامی مستند به گزارش‌ها و روایاتی است که جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد.
وی اظهار کرد: کتاب‌ها و منابع زیادی در زمینه مهدویت توسط بزرگان شیعه و اهل سنت نوشته شده است برای نمونه کتاب معجم الاحادیث الامام المهدی که توسط برخی از عالمان نوشته شده و یا کتاب منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر نوشته آیت الله صافی گلپاگیانی شامل 1861 روایت از 400 منبع شیعه و سنی از جمله آن است.
امام جمعه قم بیان کرد: اصل قصه مهدویت به طور قطع با 2000 روایت از پیامبر(ص) تا امام حسن عسگری کاملا روشن و قطعی می شود و این مسائل استحکام عقیره مهدویت را به خوبی نشان می دهد.
وی گفت: برخی تندروان مذهبی و وابستگان به اندیشه خرافی، اصل مهدویت را زیرسوال می‌برند اما مگر می شود آفتاب را انکار کرد، در برخی از آیات قرآن کریم مساله ظهور به نوعی مطرح شده است و تا 300 آیه با مهدویت در ارتباط است.
وی اظهار کرد:در نیمه شعبان،مسجد مقدس جمکران میزبان میلیون ها مشتاق و زائر است که در جهت میزبانی از زائران و فراهم کردن امکانات لازم از تولیت مسجد مقدس جمکران قدردانی می کنیم.
مدیر حوزه‌‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به روز ارتش عنوان کرد: ارتش نیرومند جلوه های بزرگی در دفاع از ملت در هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد و امروز نیز در یاری سیل زدگان ارتش پیشگام است.
وی با تبریک روز سربازان گمنام ولی عصر(عج) بیان کرد:دستگاه اطلاعات و امنیت وظیفه مهمی در کشف توطئه‌های دشمنان دارد و در قم نیز توفیقات خوبی را به ثمر رسانده اند که برخی از گزارش های آن منتشر می شود.
آیت الله اعرافی گفت:یکی از رسالت های مهم دستگاههای امنیتی،کشف فساد در درون سیستم های اداری است و سربازان گمنان در شناخت وضعیت کشور و نقاط ضعف و ارائه پیشنهادات در ارتقای وضعیت کشور نقش مهمی دارند.
وی افزود: با مسجد باید انقلاب بماند و آسیب های اجتماعی معالجه شود؛ اگر مسجدی در تراز انقلاب اسلامی باشد در شعاع آن همه مشکلات حل می شود؛ باید مساجدی قوی، مردمی، دارای وقف و منابع پایدار ایجاد شود تا محلی برای رشد اندیشه انقلابی باشد.
امام جمعه قم افزود:روحانیت، حوزه و دیگر نهادهای فرهنگی نیز به وظیفه خود درقبال مساجد به صورت کامل عمل نکرده اند و باید در این عرصه اهتمام ویژه ای داشت و مساجدی در اعتلای فکر و فرهنگ و عبادت و اخلاق داشته باشیم هر چند مساجد با وضع مطلوب از نظر کمی و کیفی فاصله دارند.
آیت الله اعرافی عنوان کرد:بر اساس شاخص‌ها باید در کشور بیش از 80 هزار مسجد باشکوه و پررونق دارای برنامه‌های فرهنگی و کانون جذب جوانان داشته باشیم.
وی در خصوص سیل اخیر در کشور گفت:حضور مسئولان، نیروهای مسلح، بسیجیان، طلاب و دانشجویان و دیگر اقشار در کمک رسانی به مردم آسیب دیده جای تقدیر دارد.
امام جمعه قم افزود:در این حادثه،جلوه‌های همبستگی ملی در یاری به سیل زدگان به تصویر کشیده شد و چنین حرکتی نزد خدای متعال با ارزش است.
وی تصریح کرد:از ایران و برخی از کشورها،جوانان و طلاب یاری سیل زدگان شتافتند و جبهه مقاومت در کنار مردم حضور پیدا کرد،در حالی که دشمنان حتی اجازه ورود کمک‌ها را به ایران را نمی دادند و حساب‌های بانکی،مسدود شده بود؛ در این مدت شاهد اقدامات جنون آمیز توسط یک عده احمق در دنیا بوده ایم که فجایع بزرگی را به بار آورده است.
وی بیان کرد: این اقدامات ننگین شامل انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان، استمرار مشارکت در کشتار یمن، بحرین، عراق، سوریه و فلسطین، مشارکت در شکل گیری داعش است.
امام جمعه قم افزود: همچنین عهد شکنی در اسناد بین المللی، تحریم‌های یک جانبه، تحریم اخبار و اطلاعات بخشی از این اقدامات است؛ هزار سند وجود دارد که آمریکا، تروریسم را در شکل دولتی و شکل داعش به وجود آورده است و اخیرا نیز به تحریم شبکه های اطلاعات و اخبار می پردازد.
آیت الله اعرافی بیان کرد: اعلام تروریست بودن سپاه به عنوان یک قدرت نظامی در مقابل تروریسم که که کمر آن ها را در منطقه شکسته است یک کار زشت و قبیح است.
وی گفت:آمریکائی ها، به غارت منابع کشورهای اسلامی و تحقیر آن ها می پردازند،ترامپ اعلام کرد پادشاه سعودی بارها دست همسر ترامپ را بوسیده است از طرفی تعبیر می کنند که سعودی ها،گاو شیرده هستند.
امام جمعه قم افزود:این همه چپاول می کنند،بعد نیز این مزدوران نادان و ناچیز و پست را تحقیر می کنند ما این تحقیر را برای امت اسلام نمی پسندیم.
وی بیان کرد:آمریکائی ها،این روزها می خواهند معامله قرن را اعلام کنند،معامله ای که در آن حقوق امت اسلامی را زیر پا می گذارند،در حالی که اقداماتشان، تروریستی بودن ارتش آمریکا و دولتمردان امریکا و صهیونیست ها را نشان می دهد.
آیت الله اعرافی تاکید کرد: به فضل الهی، شکست معامله قرن و عربده کشی های بی جای آمریکا،در زیر پا گذاشتن حقوق امت های اسلامی رو به شکست است و این معامله به دست امت اسلام و جبهه مقاومت و سپاه مقتدر شکست خواهد خورد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/89642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند