عصر قم

آخرين مطالب

بسیج نیروهای امدادی قم در ایام نوروز 98 اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - قرار گرفتن قم در محور مواصلاتی 17 استان کشور و همچنین وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران موجب شده تا در ایام نوروز میلیون ها تن به این استان آمد و شد داشته باشند که نیروهای امدادی با بسیج امکانات در خدمت مردم و زائران هستند.
به گزارش ایرنا، امکانات و نیروهای امدادی دستگاه های قم از جمله شهرداری، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و پلیس برای خدمت رسانی به زائران در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند.
اورژانس با یک فروند بالگرد، 42 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 20 دستگاه موتورلانس و استفاده از 350 نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی، هلال احمر با فعال سازی 16 پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی، آتش نشانی با آماده باش 500 آتش نشان، 24 استگاه آتش نشانی و 70 دستگاه سنگین پیشرفته اطفای حریق، پلیس راهور با 30 تیم خودرویی، 60 تیم موتوری و 60 تیم پیاده و شهرداری قم با استقرار 300 دستگاه ماشین آلات مکانیزه بسیج شده اند تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان اقدام به امدادرسانی کنند.
** 490 گشت خودرویی توسط پلیس
فرمانده انتظامی قم با اشاره به آماده باش کامل پلیس در ایام نوروز گفت: در نوروز امسال علاوه بر 490 گشت خودرویی در سطح معابر شهری و برون شهری، 27 پایگاه ثابت و هشت پایگاه سیار نیز برقرار خواهد بود و تمامی نیروها و گشت ها توسط 2 فروند بالگرد پشتیبانی هوایی می شوند.
سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به این که طرح نوزی تا 17 فروردین 98 ادامه خواهد داشت، افزود: سال گذشته 3 میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو به قم آمد و شد داشت، همچنین حدود 8 میلیون و 500 هزار تن به شهر مقدس قم سفر کردند که پیش بینی می کنیم امسال با افزایش بیشتر مسافران مواجه باشیم.
** 42 دستگاه آمبولانس درطرح نوروزی اورژانس قم فعال است
معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: یک فروند بالگرد، 42 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس درطرح نوروزی 98 فعال می باشد و به مصدومان حوادث داخل شهری و محورها امدادرسانی خواهد نمود.
مهدی فراهانی با اشاره به آماده باش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اضافه کرد: اورژانس قم با 350 نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی به صورت تمام وقت در خدمت زائران و مسافران است.
وی با بیان اینکه دراجرای این طرح، 10 دستگاه موتورلانس نیز مشارکت دارد، گفت: علاوه بر 42 دستگاه آمبولانس آماده ماموریت، 10 دستگاه آمبولانس نیز به صورت پشتیبان آماده خدمات رسانی هستند.
وی افزود: سه ایستگاه سلامت در محورهای قم - تهران، قم - کاشان و عوارضی قم - تهران که از شلوغ ترین محورها می باشد ایجاد شده است.
فراهانی ادامه داد: در ایستگاه های سلامت، خدمات درمانی سرپایی از جمله سنجش فشار خون و قند خون ارائه می شود.
** فعالیت 16 پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز با بیان اینکه طرح نوروزی هلال احمر با مشارکت جوانان داوطلب استان اجرایی می شود گفت: این جمعیت در ایام نوروز در 16 پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی فعالیت دارد.
محمد گلفشان ادامه داد: امسال علاوه بر 16 پایگاه ثابت و سیار جمعیت هلال احمر قم در محورهای مواصلاتی، جوانان عضو این جمعیت در 26 پایگاه در داخل شهر قم و نقاط ورودی این شهر کار اطلاع رسانی به مردم را انجام می‌دهند، همچنین پایگاه جمعیت هلال احمر در محور قم - گرمسار دائمی شده است.
وی احداث پایگاه های هلال احمر در نزدیکی محل های حادثه خیز را از جمله اقدام های مهم برای کاهش زمان امدادرسانی برشمرد و ادامه داد: هلال احمر دو اکیپ خواهر و برادر در حرم حضرت معصومه(س) دارد و نیروهای این جمعیت در ایام نوروز به زائرین این بارگاه مقدس خدمت رسانی می‌کنند، در مسجد مقدس جمکران هم نیروهای هلال احمر حضور دارند.
** آماده باش 500 آتش نشان
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از آماده باش کامل این سازمان در ایام نوروز خبر داد و گفت: تمام 500 نیروی سازمان از 20 اسفند در حالت آماده‌باش هستند.
حمید کریمی با بیان اینکه تمام 24 ایستگاه آتش نشانی و 70 خودروی عملیاتی پیشرفته قم در ایام نوروز در آماده باش کامل است، افزود: قم نخستین کلانشهری است که از نظر تعداد ایستگاه به سرانه استاندارد رسیده و برای هر 50 هزار تَن یک ایستگاه در این شهر موجود است.
وی افزود: آتش نشانی قم علاوه بر آماده باش کلی در ایام تعطیلات نوروز، برای ایام خاص مانند پنجشنبه آخر سال، چهارشنبه سوری، لحظه تحویل سال و روز طبیعت برنامه های ویژه ای طراحی کرده و در دست اجرا دارد.
سخنگوی آتش نشانی قم ادامه داد: خودروهای عملیاتی سازمان روز پنجشنبه آخر سال در آرامستان‌های استان حضور داشتند و همچنین در لحظه تحویل سال در اطراف حرم و جمکران و در تمام طول تعطیلات در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر نیز مستقر می‌شوند.
کریمی در رابطه با اقدام های ویژه روز طبیعت گفت: خودروهای عملیاتی سازمان در مکان‌های مورد استفاده مردم در این روز مستقر هستند، علاوه بر آن اکثر فضاهای سبز به کپسول اطفای حریق مجهزند.
** فعالیت 30 تیم خودرویی پلیس راهور قم در ایام نوروز
رئیس پلیس راهور قم نیز با تاکید براستفاده از تمام ظرفیت های پلیس راهور در ایام نوروز گفت: 30 تیم خودرویی، 60 تیم موتوری و 60 تیم پیاده را در ایام نوروز در استان به کارگیری می‌کنیم.
سرهنگ علی حسن قیصری با بیان اینکه در مدت زمان اجرای طرح نوروزی تا 17 فروردین ماه، انتقال موتورسیکلت از پیرامون حرم حضرت معصومه(س) متوقف می شود ادامه داد: حمل خودرو با جرثقیل در ایام تعطیلات نوروز به پارکینگ جز در مواردی که خودرویی در مسیر فت و آمد پارک شده باشد، متوقف می شود.
وی با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر قم اظهار کرد: روان سازی ترافیک از جمله اولویت های پلیس راهور است که در مواردی به منظور ساماندهی ورود خودروها به شهر قم در ایام نوروز و ایجاد ترافیک سنگین مجبور به مسدود سازی مسیرهایی هستیم.
** استقرار 300 دستگاه ماشین آلات مکانیزه در قم
معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز با اشاره به تمهیدات این نهاد گفت: بیش از 500 تَن به صورت مستقیم در ستاد تسهیلات زائران شهرداری مشغول ارائه خدمت هستند و سه هزار تَن از شرکت های خدماتی، ترافیکی، فضای شهر و ستادی با 300 دستگاه ماشین آلات مکانیزه برای خدمت رسانی در سطح شهر آماده می باشند.
سید امیر سامع با بیان این که بیش از 400 نقطه از اماکن اسکان مسافران در بوستان ها از نظر ایمنی بازدید شده، گفت: تاکنون چهار هزار و 200 نفر ساعت آموزش مسائل ایمنی به خادمان مسجد مقدس جمکران، پارکینگ داران و مسئولان اسکان مدارس ارائه شده است.
وی افزود: بوستان فدک با ظرفیت 818، بوستان امام رضا(ع) با ظرفیت 254، بوستان غدیر با ظرفیت 600، پارکینگ چهار مسجد جمکران با ظرفیت 450، بوستان مهدی با ظرفیت 294 و بوستان نیایش با ظرفیت 400 تخته چادر آماده اسکان مسافران است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: از سوی دیگر سوله بحران جوانمرد و سوله بحران شیرازی هر کدام دارای ظرفیت استقرار 70 چادر مسافرتی است.
7404/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/87807/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله