عصر قم

آخرين مطالب

فعالیت 30 غرفه نوروزی، جهت عرضه میوه شب عید در قم اجتماعی

فعالیت 30 غرفه نوروزی، جهت عرضه میوه شب عید در قم
  بزرگنمايي:

عصر قم -
جانشین شهردار قم در خصوص کمیته ارزاق و تامین مایحتاج زائرین و مجاورین استان قم در ایام نوروز، بیان کرد: در تعداد 30 غرفه در سطح شهر 700 تن پرتقال و 350 تن سیب ، به مردم و زائرین نوروزی عرضه خواهد شد، هم چنین در 7 محل از استان قم، غرفه های عرضه گوشت گرم نیز آماده خدمت رسانی به زائرین هستند.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سید امیر سامع در نشست خبری ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، گفت: تمامی شهرداری های مناطق مختلف استان قم، در قالب 9 ستاد اجرایی و 10 کمیته جهت استقبال از بهار و خدمات رسانی مطلوب به زائرین و مجاورین استان در زمینه های مختلف، برنامه ریزی های بسیاری انجام داده اند.
سامع در رابطه با کمیته اجرایی گفت: در جلساتی که در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم، در ماه های گذشته و با حضور شهرداران مناطق استان برگزار شد، یک دستور العمل 38 آیتمی در زمینه های مختلف از جمله پیرایش، زیبا سازی فضای شهری، آراستگی میادین و بوستان ها و اسکان زائرین ارائه شد تا در قالب این دستورالعمل ها، اقدامات لازم صورت گیرد.
وی بیان کرد: آماده سازی نماز خانه های استان، ایجاد حمام در پارکینگ های طبقانی زائرین، راه اندازی 40 سرویس بهداشتی در پارکینگ شرقی حرم، افزایش روشنایی بوستان ها و میادین سطح شهر و ایجاد اِلمان های شهری متناسب با نوروز، از جمله اقدامات انجام شده جهت خدمات رسانی به زائرین نوروزی استان قم است. 
سامع ادامه داد: جمع آوری متکدیان و معتادان مهاجر نیز از جمله طرح های مهمی است که از ماه های گذشته در استان قم، در حال پیگیری است؛ در این طرح تمامی متکدیان و معتادان متهاجر در ستاد غربالگری به کمپ های ترک اعتیاد و یا بهزیستی هدایت شده و سازماندهی می شوند.
جانشین شهردار قم گفت: جمع آوری پسماندهای ساختمانی از ورودی های شهر و هم چنین داخل محلات با همکاری 18 اکیپ فعال، از دیگر اقداماتی است که در راستای زیبا سازی سیمای شهر توسط شهرداری انجام شده است.
سامع با اشاره به اینکه از نیمه اسفند ماه سال جاری، تمامی حفاری ها در استان قم متوقف شده است، ادامه داد: جهت زیباسازی و ساماندهی به سیمای شهر در ایام نوروز 98، با همکاری سازمان های مختلف از جمله اداره آب و فاضلاب و اداره برق، تمامی حفاری ها متوقف شد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم، با بیان اینکه بیش از 500 نفر در ستاد تسهیلات زائرین فعالیت می کنند، گفت: حدود 3 هزار نفر از شرکت ها در زمینه خدمات شهری، فضای سبز و ترافیکی و 300 دستگاه ماشین آلات مکانیزه جهت خدمات رسانی به زائرین و مجاورین قم در ایام نوروز فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: رنگ آمیزی حدود 897 هزار متر طول جداول شهر ، و 850 هزار متر مربع دیوار نگاری نیز و رنگ آمیزی 4 هزار و 880 متر طول نرده نیز از اقدامات مهم در زمینه زیبا سازی سیمای شهر قم بوده است.
جانشین شهردار قم، در رابطه با اماکن گردشگری، مهمانپذیرها و خانه های مسافر در استان قم، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ستاد تسهیلات زائرین استان قم، هر خانه مسافر و مهمانپذیر در استان، در صورتی می تواند در ایام نوروز خدمات رسانی کنند، که مجوز ایمنی را دریافت کرده باشند، هم چنین تاکنون از 400 واحد اقامتی در قم، توسط مسئولین بازدید شده است.
سامع تاکید کرد: توسط کمیته حمل و نقل در استان قم، 32 دستگاه تردد شمار، فعال شده است که میزان تردد در سطح شهر، تعداد زائرینی که وارد شهر مقدس قم شدند و هم چنین تعداد اتوموبیل های عبوری از استان قم، مشخص می شود.
وی گفت: نزدیک به 5 هزار و 300 پارکینگ آماده و فعال در سطح شهر، برای خدمات رسانی به زائرین آماده شده و مجهز به سیستم های هوشمند هستند؛ تعرفه های این پارکینگ ها نیز کاملا مشخص شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: پروژه شهید کاظمی نیز با هماهنگی هایی که با دادستانی انجام شده است، در اختیار شهرداری قرار گرفته است و امیدواریم که این محوطه حدود 2 هزار متر مربعی که امکان توقف و پارک 700 خودرو در آن وجود دارد، در خدمت رسانی به زائرین به کار گرفته شود.
سامع در رابطه با اطلاع رسانی به زائرین و مسافرین استان قم، بیان کرد: سامانه 137 اطلاعات مورد نیاز زائرین را در اختیار آن ها قرار می دهد، هم چنین در این راستا حدود 90 هزار نقشه های شهری در حال آماده سازی است تا جهت راهنمایی زائرین استان قم قرار گیرد؛ اعطای نقشه های کوچک با عنوان نقشه کارت به زائرین نیز از دیگر خدماتی است که در نوروز 97 در استان قم توسط شهرداری انجام خواهد شد.
وی در رابطه با کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، گفت: تور قم گردی نیز از فعالیت های مهم فرهنگی است که توسط این کمیته و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قم، در نوروز 98 انجام می شود؛ بازدید از خانه های تاریخی استان قم، بیت امام خمینی(ره) و دیگر مکان های گردشگری و زیارتی ازجمله برنامه های این تور رایگان قم گردی است.
سامع افزود: برنامه فرهنگی مختلفی نیز به صورت ثابت در ایام نوروز 98 در بوستان ها غدیر و علوی استان قم به صورت مدوام برگزار می شود، هم چنین برگزاری نمازجماعت در 11 بوستان در قم نیز از فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم به شمار می رود.
وی با بیان اینکه تامین امنیت زائرین در استان قم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: کمیته انتظامی استان قم، با همکاری های سازمان های مربوطه مسئولیت نظم و انضباط شهری و تامین امنیت استان در ایام نوروز، برخورد با معتادان متهاجر، سد معبر و غیره را برعهده دارند، هم چنین در این زمینه 250 نفر با 40 دستگاه خودرو و 50 دستگاه موتور سیکلت، مباحث مربوط به نظم و انضباط شهری را پیگیری خواهند کرد.
جانشین شهردار قم در خصوص کمیته ارزاق و تامین مایحتاج زائرین و مجاورین استان قم در ایام نوروز، بیان کرد: در تعداد 30 غرفه در سطح شهر 700 تن پرتقال و 350 تن سیب ، به مردم و زائرین نوروزی عرضه خواهد شد، هم چنین در 7 محل از استان قم، غرفه های عرضه گوشت گرم نیز آماده خدمت رسانی به زائرین هستند.
وی افزود: 30 غرفه عرضه ماهی قرمز و تزیینات سفره هفت سین، 10 جایگاه عرضه سوخت و میدان بزرگ میوه و تره بار جهت عرضه انواع میوه های شب عید نیز در زمینه های مختلف آماده خدمات رسانی در ایام نوروز هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/87710/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم

وضعیت جوی قم در 24 ساعت آینده

جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

شعر خوانی دختر شیرین زبان

صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه 30 فروردین ماه 1403

راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 30 فروردین

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان

خدمات "فصد و حجامت" بیمه شد

رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

تصادف 3 خودرو در محور نقده _مهاباد؛ 11 نفر مصدوم شدند

محیط زیست: سیل زدگان مراقب تمساح باشند

بی خانمانی هزاران نفر از ساکنان کنیا در اثر جاری شدن سیل

عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور

آماری از تعداد معتادان متجاهر در پایتخت

بیش از 20 هزار تبعه غیرمجاز از قم به کشور خود بازگردانده شدند

رگبار و رعدوبرق در راه قم

چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان قمی می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور رفع موانع مونوریل و فرودگاه قم را پیگیری کرد

آتش‌سوزی گسترده یک واحد دامداری در قنوات مهار شد

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

واگذاری 4 هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

مشکلات مردم دستجرد بررسی شد

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 30 فروردین ماه 1403 به افق قم

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد

آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

آغاز ساخت 7هزار و 542 واحد مسکونی در قم از سال 1400

بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس