عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله نوری همدانی:

حادثه تروریستی نیوزیلند ادامه پروژه اسلام هراسی است سیاسی

حادثه تروریستی نیوزیلند ادامه پروژه اسلام هراسی است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: حادثه تروریستی نیوزیلند ادامه پروژه صهیونیست ها و آمریکایی ها در راستای اسلام هراسی می باشد.
به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،وی دردیدار حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: لازم است علمای دین قبل از آن که دشمنان، مردم را از اسلام و ایران و شیعه بترسانند، واقعیت‌ها را از طریق ابزارهای مختلف رسانه‌ای به مردم جهان بگویند.
وی اضافه کرد: مسلمانان باید در برابر پیروان سایر ادیان مجهز، بیدار و هوشیار باشند.
آیت‌الله نوری همدانی وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی را در بیدارکردن مردم، مهم دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه دشمن شناسی، بیانات مهمی دارند و این برای ما درس خوبی است که دوست و دشمن را بشناسیم تا بهتر در مسیر تبیین اسلام ناب گام برداریم.
وی درادامه دشمن‌شناسی را یکی از نیازهای تبلیغ دین برشمرد و اظهار داشت: علمای دین باید حوادثی که در زمان‌های مختلف رخ داده را رصد و خودشان را مجهز کنند تا قدم‌هایی برای پیشرفت اسلام و مبارزه با دشمن بردارند.
وی اظهار داشت: مسلمانان باید بدانند که در دنیا چه خبر است و قضاوت‌ها چگونه است و در برابر جریان‌های مقابل چه وظایفی به عهده دارند.
**آیت الله حسینی بوشهری: تدوین شناسنامه تبلیغی ضروری است
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز دردیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تدوین شناسنامه تبلیغی مناطق ضروری است وفعالیت‌های تبلیغی هم باید دیده‌بانی همه جانبه شوند.
وی با اشاره به سیر تحولی در نظام تبلیغی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ مجموعه رسمی برای ساماندهی امور تبلیغی وجود نداشت و مردم در مناسبت‌های مذهبی احساس می‌کردند به مبلغان دینی نیاز دارند و با مراکز حوزوی قم و دفاتر مراجع تقلید تماس می‌گرفتند و سخنرانان چیره دست، مجالس را اداره می‌کردند.
وی گفت: با همه نارسایی‌ها و نابسامانی‌هایی که کار تبلیغی در گذشته داشت، مردمی بودن امور تبلیغی یکی از ویژگی‌های آن زمان بود و مردم عهده دار کار تبلیغ دین بودند.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد که اقدامی به‌جا بود و شخصیت‌های بزرگواری در رأس این مجموعه قرار گرفتند و کارهای خوبی انجام شد اما به تدریج، مردمی بودن امور تبلیغی کمرنگ شد. اکنون هر چه تلاش می‌شود رابطه مردم با مبلغان دینی به حالت قبل برگردد نمی‌شود.
امام جمعه قم بر لزوم تأمین محتوای مورد نیاز مبلغان دینی در سفرهای تبلیغی تأکید کرد و اظهار داشت: اقداماتی برای تأمین محتوایی نیازهای مبلغان دینی انجام می‌شود ولی بین آنچه که مردم نیاز دارند و آنچه روحانیون برای تبلیغ آماده می‌کنند فاصله زیادی وجود دارد.
آیت‌الله حسینی بوشهری، تدوین پرونده تبلیغی برای هر منطقه را یکی از ضرورت‌های تبلیغ مؤثر دانست و تأکید کرد: همان گونه که در امور نظامی کوچک‌ترین حرکت دشمنان رصد می‌‌شود در فعالیت‌های تبلیغی هم باید دیده‌بانی همه جانبه داشته باشیم.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تبیین مفاهیم دینی متناسب با نوآوری‌ها و نیازهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: فضای تبلیغ دین باید به گونه‌ای باشد که اعتقادات مردم تحت تأثیر تکانه‌های اقتصادی قرار نگیرد.
وی آمادگی حوزه علمیه را برای تربیت نیروهای زبده در عرصه تبلیغ و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و افزود: همه باید کمک کنیم فضای تبلیغی در طراز انقلاب اسلامی باشد.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: تبلیغ دین یک کار تخصصی است و باید چهره‌هایی تربیت شوند که در سطح ملی نقش آفرین باشند.
**حجت الاسلام قمی: حمله تروریستی نیوزیلند ضرورت تبیین اسلام ناب را دوچندان می‌کند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حمله تروریستی به مسلمانان در نیوزیلند، ضرورت تبیین اسلام ناب را دوچندان می‌کند.
حجت‌الاسلام محمد قمی اظهار داشت: ماجرای تروریستی نیوزیلند حکایتی دردناک از مظلومیت اسلام است که دل همه را به درد آورده‌است.
وی افزود: این حمله تروریستی و ماجرای اسلام سلفی و اسلام داعشی، ضرورت تبیین اسلام ناب را دوچندان می‌کند.
به گفته قمی، در روند تبیین اسلام ناب که حضرت امام خمینی (ره) آن را عرضه کردند و امت را به حرکت درآوردند، ضعف‌هایی وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تبیین اسلام ناب بتواند بازوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باشد و تعامل بهتری میان این دو نهاد برقرار شود.
آیت‌الله محمد یزدی، نیز در این دیدار با اشاره به تحول ایجادشده در زندگی بشر این سئوال را مطرح کرد که آیا می‌بایست این احکام اسلام را منطبق با تفکر و شرایط جدید قرار داد یا تفکر جدید را به نوعی تنظیم کرد که با اصول و مقدسات اسلامی تطبیق پیدا کند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه اسلام برای همه زمان‌ها و انسان‌ها آمده است نه برای زمان خاصی، گفت: درست است که امروزه نمی‌شود همانند 700 سال پیش زندگی کرد، اما جوهره مکتب اسلام از گذشته و حال و آینده هیچ تفاوت نمی‌کند.
وی افزود: تفکر انسان‌ها تحت تأثیر عوامل زمانی و مکانی تغییر می‌کند و انسان‌ها آن‌گونه زندگی می‌کنند که فکر می‌کنند اما به بهانه تحول در سبک زندگی نباید محتوای اصلی اسلام و متن قرآن کریم را فراموش کرد. متن قرآن، انسان‌ها را به صداقت، درستی و ارزش‌های اخلاقی دعوت می‌کند که این مؤلفه‌ها در همه زمان‌ها یکسان است.
آیت‌الله یزدی تأکید کرد: زمان زدگی و اشراف‌زادگی باعث می‌شود انسان از مسیر اصلی اسلام ناب غفلت کند.
وی با ابراز گلایه از وضع نامناسب حجاب در جامعه و عرضه لباس‌ها و کالاهای ضد ارزشی، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که سبک جدیدی از پوشش و رفت‌وآمد بانوان و دختران عرضه کنند و به‌تدریج به قداست قم آسیب برسانند.
آیت‌الله یزدی تأکید کرد: تبلیغ چهره به چهره تأثیر بیشتری دارد و فقط با بگیر و ببند و زندانی کردن و بازداشت کردن دختران جوان، نمی‌شود آن‌ها را تربیت کرد. باید در درون خانواده کار فرهنگی انجام گیرد تا آسیب‌ها ریشه‌کن شود.
استاد حوزه علمیه قم بر لزوم نظارت بیشتر والدین بر رفتار فرزندان تأکید کرد و گفت: دشمن درصدد است از طریق فضای مجازی، ارتباطات خانوادگی را آسیب بزند و ما باید سعی کنیم ارتباطات خانواده‌ها را بر اساس معارف اسلام تقویت کنیم.
7406/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/87655/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان