عصر قم

آخرين مطالب

شهردار قم خبر داد؛

افتتاح 10 پروژه کلان شهری در قم/ احداث باغ پرندگان سیاسی

افتتاح 10 پروژه کلان شهری در قم/ احداث باغ پرندگان
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - شهردار قم گفت: در آستانه عید نوروز 10 پروژه کلان‌شهری قم با اعتبار 110 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید مرتضی سقائیان‌نژاد قبل از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری محوریت اجرایی شهر را به عهده دارد، اظهار کرد: طی جلساتی با استاندار قم و معاونین وی در ارتباط با توسعه قم مجمع مشورتی تشکیل‌شد و اگر سامان‌های قم برنامه محور نباشند تشکیل مجمع نتیجه‌ای نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه باید به برنامه بالادستی و آمایش سرزمینی توجه کنیم تا تشکیل مجمع نتایج خوبی داشته باشد، گفت: تحقق اهداف از مسیر تحقق پیشرفت اقدامات مطلوب بوده است؛ 11 هدف مانند برخورداری از محیط‌زیست پایدار، بهرهمندی از محیط و فضای شهری، اعتلای نقش و جایگاه ملی و بین‌المللی قم برای قم پیش‌بینی‌شده است.
شهردار قم افزود: 38 راهبرد، 120 عنوان سیاست اجرایی و 500 طرح مختلف در برنامه‌های 5 ساله پیش‌بینی‌شده و معدل آماری هر قسمت از اهداف نشان‌دهنده حرکت طبق نقشه راه است.
وی افزود: تحریم‌ها تأثیری بر کارکرد ما ندارد، اما کندی سیر حرکت به دلیل شرایط و اوضاع کشوری است.
سقائیان نژاد با اشاره به اینکه به‌عنوان نمونه خرید 200 دستگاه اتوبوس را مدنظر داشتیم اما در کشور این تعداد دستگاه اتوبوس موجود نبود و گرانی اتوبوس‌ها این امکان را برای فراهم نیاورد، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است قبل از آغاز سال جدید چند دستگاه اتوبوس نو وارد شهر شود.
انسجام در مدیریت شهری قم برقرار است
وی در ادامه با بیان اینکه باید نگاه مقایسه‌ای به توسعه داشته باشیم و به کلان شهرهای دیگر توجه داشته باشیم، گفت: انسجام خوبی در قم برقرار است و این گفته وزارت کشور و کارشناسان است؛ تبدیل سیستم بودجه شهرداری از سیستم سنتی به سمت بودجه عملیاتی، اجراشدن کنترل پروژه شهرداری در سطح شهر و مناطق شهری، تهیه و تدوین آمارنامه شهر قم که تعیین‌کننده برنامه‌ریزی است، راه‌اندازی جبران خدمت کارکنان از جمله اقدامات توسعه‌ای شهر قم است.
شهردار قم عنوان کرد: 110 میلیارد پروژه شب گذشته افتتاح‌شده که پل 9 دی، بلوار فردوسی، بلوار شهدای روحانیت، رمپ تونل غدیر ورودی از سمت خیابان انقلاب، بلوار کارگر، پروژه‌های محله محور ازجمله موارد این رقم است.
سقائیان نژاد بیان کرد: 2 هزار و 350 میلیارد تومان بودجه برای سال 98 به‌صورت محتاطانه برنامه‌ریزی‌شده است که 700 میلیارد اوراق مشارکت، فاینانس 1 میلیون و 400 هزار یورو و خرید هزار واگن در این بودجه نیست.
برنامه‌های شهرداری برای سال 98
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهری از 13 و 9 دهم متر به 19 متر رسیده است، تصریح کرد: 100 بوستان در سال 96 بیمه سازی شده است که 110 بوستان در سال 97 اجرا شد؛ هم‌چنین 300 و سه هزار تن آسفالت ریخته شده است.
شهردار قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای سال 98، ادامه داد: احداث 6 سالن ورزشی، احداث باغ پرندگان تا قبل از تابستان 98، احداث بوستان کوثر با وسعت هزار هکتاری، احداث فاز سوم بلوار جمهوری حدفاصل میدان امام حسین (ع) با میدان یادگار امام، احداث زیرگذر امام رضا (ع) با یادگار امام، راه‌اندازی فاز اول قطار شهری در سال 98 که 7 بسته تجهیزاتی آن وابسته به ارز است و باید از خارج از کشور وارد شود ازجمله برنامه‌های سال 98 شهرداری است.
تبدیل 300 تن زباله به کود کمپوست در سال 98
سقائیان نژاد با اشاره اقدامات معاونت خدمات شهری، اضافه کرد: دفن 720 تن زباله در هر روز، راه‌اندازی کارخانه تبدیل زباله به کود کمپوست در پایان امسال که روزانه 300 تن زباله به کود کمپوست تبدیل می‌شود، هم‌چنین اواسط سال آینده نیز 300 تن دیگر تبدیل به کود کمپوست شده و 120 تن زباله دفن خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تفکیک از مبدأ برای پایان سال 97، 16 درصد پیش‌بینی شد که 11 و 9 دهم درصد انجام شد و این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، 200 دستگاه ماشین تفکیک زباله و 50 ایستگاه در سطح شهر وجود دارد.
شهردار قم گفت: برنامه‌های قم تا 1400 را مدنظر قرار داریم و باید همه شهر کنار هم چالش‌های شهری را برطرف کنیم..
سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه توزیع عادلانه مناطق در دستور کار شهرداری است، بودجه منطقه 6 از 17 به 48 میلیارد تومان است، از برخی مناطق برخوردار بودجه گرفته و به مناطق کم برخوردار تزریق می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه منطقه محوری از سال گذشته پیگیری شده، گفت: در سال 98 تکمیل منطقه محوری و توجه به توانمندی آن‌ها انجام می‌شود تا صدور پروانه و اختیارات منطقه‌ای شود.
وی با در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد سنگ‌فرش کردن معابر قدیمی شهر و هزینه‌بر بودن این کار که نارضایتی بسیاری از شهروندان را به دنبال دارد، عنوان کرد: آثاری که جنبه تاریخی دارند باید برجسته شود و سنگ‌فرش در این راستا است و در کشور اهدافی در این زمینه مانند کاهش حمل‌ونقل وجود دارد.
وی افزود: مردم در پیاده‌رو سه‌راه بازار آرامش دارند و به دلیل مخالفت مردم کار در خیابان چهارمردان متوقف شد چون اصل رضایتمندی مردم است؛ البته بسیاری از مردم و افراد راضی هستند و نامه‌هایی مبنی بر ادامه کار ارسال می‌کنند که اگر در زمینه ادامه کار تصمیمی گرفته شود اعلام می‌کنیم.
شهردار قم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر آسفالت نکردن برخی از خیابان‌های پردیسان گفت: در این زمینه شرکت‌هایی که هزینه آسفالت را دریافت کردند باید آسفالت را انجام دهند و از نظر حقوقی شهرداری نمی‌تواند ورود پیدا کند؛ مسائل خارج از محدوده به عهده شهرداری نیست و عوارض مردم باید داخل محدوده هزینه شود مگر با توافقات استانی.
سقائیان نژاد در پاسخ به این سوال که شهرداری در زمینه حوزه ایمنی و حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمانی چه اقداماتی انجام‌شده؟ یادآور شد: در طرح‌ها و پروژه‌ها مشاورین فنی شرایط ایمنی را دنبال می‌کنند و تعاملاتی با برخی از دانشگاه‌ها در این زمینه‌داریم و ایمنی در سال 98 راه اصلی خودش را پیدا می‌کند.
پروژه منوریل کاربرد توریستی دارد
وی با اشاره به پروژه منوریل، گفت: باید 4 و 7 دهم کیلومتر این پروژه تکمیل شود و این بر مبنای توافق جمعی است؛ ادامه پیدا کردن آن تقریباً منتفی است و کاربرد این 4 و هفت‌دهم کاربرد توریستی فرهنگی دارد نه حمل‌ونقلی.
شهردار قم در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد زیادشدن نمای رومی در برخی مناطق شهر قم، افزود: نمای اسلامی باید موردتوجه باشد و باید مظاهر سبک زندگی اسلامی در شهر دیده شود و متأسفانه در برخی مناطق شهری نماها تحت تأثیر فرهنگ غرب است، باید طراحی اسلامی داشته باشیم و به‌عنوان الگو ارائه کنیم تا نمای رومی اجرا نشود که معاونت شهرسازی و معاونت عمرانی با همکاری هم محدودیت‌هایی در این زمینه اجرا کنند.
سقائیان نژاد بیان کرد: در کمیسیون ماده 100 از وزارت کشور، شورای شهری و قوه قضائیه نمایندگانی حضور دارند اما به دلیل ماهیت طرح تفصیلی تخلف صورت می‌گیرد.
وی در پایان با اشاره به مدیریت واحد در مسئله بافت فرسوده شهر قم، یادآور شد: سازمان بهسازی و نوسازی در صدر کار باشد و معاونت عمرانی راه و شهرسازی و استانداری و فرمانداری نیز در جلسات حضور دارند که تصمیماتی برای بافت فرسوده اجرایی شود که سال 98 سال نویدبخش بافت فرسوده است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/87646/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاشت بیش از 3 هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت

انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری

زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است

تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است

مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام

آسمان قم بارانی می‌شود

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

عیادت سید حسن خمینی از آیت الله گرامی

داستانک/ آداب و رسوم الکی

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند

آتش سوزی آپارتمان 3 طبقه در خیابان گلزاری قم

رئیس جمهور 20 اردیبهشت به قم سفر می‌کند

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

حمله مسلحانه افراد ناشناس به پزشکان در کرخه

تکذیب فوت پزشک طرحی در هرمزگان

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

چه مزاج هایی بیشتر دچار سر درد می شوند؟

رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گرفتارشدن خودرو‌ها در سیل شدید خیابان‌های آنکارا

محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به 5 زن

مطمئن‌ترین راه برای فرار از فشار خون چیست؟

درمان ورم معده

تخصیص 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد

دل دوستان شکستی!

پرونده قتل یک پزشک در مطب به‌ کجا رسید؟

رئیس پلیس راهور: حق بیمه بر اساس نمره منفی و جریمه خواهد بود

قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران

بازدید استاندار از طرح‌های مترو و منوریل قم

توصیه های پیشگیری از یبوست در طب سنتی

شعرخوانی زیبا دکتر کاکاوند از سعدی

موج مهاجرت پرستاران؛ عمان 6 برابر ایران حقوق می‌دهد

این 11 میوه سبب کاهش وزن می‌شوند

بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید 3 رام واگن مترو

دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از 36 سال انتظار به آغوش خانواده‌

هزینه‌های زیاد برای درمان سگ گزیدگی

25 زندانی در قم آزاد شدند

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

شایع ترین علت سر درد از نگاه طب سنتی