عصر قم

آخرين مطالب

خطیب جمعه قم: تبادلات تجاری با کشورهای همسایه افزایش یابد اقتصادی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - خطیب جمعه قم با اشاره به امضای تفاهم نامه های مختلف برای افزایش مبادلات اقتصادی به 20 میلیارد دلار در سفر اخیر رئیس جمهوری به عراق گفت: افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه باید در صدر اولویت های دولت باشد.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: مقایسه سفر شبانه رئیس جمهوری آمریکا به عراق با سفر پر برکت رئیس جمهوری اسلامی، نشان از عمق رابطه میان ایران و عراق دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی عالی رتبه، دوشنبه هفته جاری به کشور عراق سفر کرد. ایشان در جریان این سفر ضمن زیارت عتبات عالیات، دیدارهای مهمی نیز با مقام های کشور عراق داشت.
وی در ادامه با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی در سال 97 در برابر توطئه دشمنان گفت: در راس همه دستاوردها، امسال، سال مقاومت ستودنی ملت ایران در برابر همه ابرقدرتها بود.
حسینی بوشهری همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این بیانیه، منشوری برای انقلاب است که باید در همه برنامه ریزی ها به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه اولویت های کلیدی کشور در هفت سرفصل در بیانیه گام دوم انقلاب بیان شده است، اظهار داشت: جوانان محور اصلی این بیانیه هستند که در این زمینه مراد از جوان گرایی، پیرزدایی نیست، بلکه زمینه سازی برای انتقال تجارب به جوانان و واگذاری مسئولیت به آنهاست.
حسینی بوشهری ادامه داد: با وجود میل باطنی دشمنان که می خواستند انقلاب را متوقف کنند، این انقلاب چهل سالگی خود را جشن گرفت و بیانیه گام دوم، بیانیه ای برای جشن گرفتن چهل سالگی دوم انقلاب است.
وی با اشاره به پیام بیانیه گام دوم انقلاب به دوستان انقلاب اسلامی گفت: پیروزی های چهل سال نخست انقلاب ناشی از ایستادگی و ثبات قدم ملت مقاوم ایران بوده است و نشان داد هر جا در مسیر خدا ایستادگی کردیم، خدا نیز به یاری ما آمده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه امسال در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
وی در ادامه با اشاره به این که در آستانه ورود به سال جدید قرار داریم، گفت: نیازمندانی در کشور وجود دارند که باید به آنها کمک شود و مورد توجه قرار بگیرند.
خطیب جمعه قم گفت: بر اساس آمار کمیته امداد امام خمینی(ره) با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی، کمک های مردم در سال 97 نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است که این نشان از نوع دوستی و دینداری مردم است.
حسینی بوشهری در ادامه با تاکید بر اینکه ولنگاری در جامعه اسلامی معنا ندارد گفت: نباید به بهانه شادی و عید، مرزها و حریم اسلامی را شکست و در برابر این ناهنجاری ها بی تفاوت بود.
وی همچنین با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی که روز گذشته برگزار شد، گفت: موضوع معیشت از جمله وظایف خبرگان رهبری نیست ولی تک تک آنها در این زمینه دغدغه جدی دارند و مشکلات اقتصادی مردم را پیگیری می کنند.
وی در ادامه با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت: ضمن تشکر از زحمات آیت الله آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه، امیدواریم حجت الاسلام رئیسی موفق شوند مشکلات موجود در دستگاه قضائی را برطرف کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جوان گرایی، انقلابی بودن و برطرف کردن مشکل های اطاله دادرسی از جمله موضوع هایی است که باید مورد تاکید و توجه رئیس جدید دستگاه قضائی قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: ماه رجب ماه با عظمت برای بندگی و عبادت است و باید همگان از فرصت ها و فیوض این ماه از جمله روزه، دعا، مناجات و زیارت استفاده کنند.
حسینی بوشهری با بیان اینکه اعتکاف به حرکتی جریان ساز در کشور تبدیل شده است گفت: حضور در آیین اعتکاف توفیقی بزرگ و ارشمند است که باید از فرصت حضور در این آیین عبادی برای خودسازی بهره برد.
وی همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال حاج سید احمد خمینی فرزند بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: در زمان امام، این شخصیت امین، مشاور و کمک کار امام(ره) بود که پس از ارتحال امام، در کنار رهبر انقلاب ایستاد و ثابت کرد که سرباز واقعی ولایت است.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، 26 اسفندماه سال 1373 دعوت حق را لبیک گفت.
7404/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/87588/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاسخ رهبری به تصمیم شمخانی و خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات به روایت آیت الله هاشمی /فیدل کاسترو شروع به حرف زدن که می کند، دیگر متوقف نمی شود

عکس قدیمی از آیت الله هاشمی و محسن رضایی درحال خوردن آش افطاری

بیش از 7 هزار درخواست مردم استان قم در سامانه سامد ثبت شد

استانداری قم : اگر خبر تصویب بودجه برای استقبال از رئیسی توسط شهرداری قم صحت دارد، از شورای شهر می‌خواهیم که این مصوبه را لغو کند

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

راه اندازی مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی با دولت در قم

شاعرانه/ عمق تاریک تمام خوابها را لمس می سازم

جلسه بررسی میدانی موضوعات واحدهای اجرایی مدیریت شعب پست بانک استان‌‌های تهران، البرز و قم و سمنان به میزبانی مدیریت شعب شرق تهران

«جشن و محفل قرآنی ستاره ها» در قم برگزار می شود

حواصیل هندی برای نخستین بار در قم رصد شد

شهر بدون کوچه ایران کجاست؟

پوکی استخوان و ضعف ایمنی بدن به‌دلیل کمبود این ویتامین

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

قله حماقت چیست؟

خالی کردن حساب سالمندان در پای عابر بانک

رئیسی، سرپرست سازمان ملی سنجش را منصوب کرد

گزارشی از جشنی بزرگ با حضور 12000 دختر ایرانی و رئیس‌جمهور

جزئیات بازداشت متهم پرونده زهره فکورصبور در قهوه‌خانه

سازمان غذا و دارو اطلاعیه داد؛ ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان چه بود؟

ممنوعیت درهم خوری از نگاه طب سنتی

روش های کنترل استرس ناباروری

نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور

توضیح پلیس درباره فیلم سارقان زورگیر در بیرجند

خزعلی: ساختار معاونت امور زنان و خانواده در دولت قبل تضعیف شد

انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران

درمان خانگی گل مژه از نگاه طب سنتی

نحوه آنژیوگرافی مغز

ببینید | گلایه آیت الله هاشمی از بی ارزش شدن پولی ملی/ افغانی‌ها و عراقی‌ها ما را مسخره می کنند

آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌ها پیوست مسجدی داشته باشند

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند

بنای ما بر حمایت جدی است

پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت

جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور برای داوطلبان سیل‌زده

ماجرای فردی که در حالت مستی، دوستش را کُشت

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

مصرف روزی نیم قاشق از این روغن معجزه می‌کند

چطور با هندوانه به جنگ سنگ کلیه برویم؟/ یک روش ساده و نتیجه‌بخش

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

آغاز ساخت یک شهرک مسکونی 555 هکتاری در اطراف قم

آتش‌سوزی عظیم در یک کارخانه جایگاه شارژ در شمال ایتالیا

بارش تگرگ در اردبیل

فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد

قتل یک مدیر شهرداری تهران با همدستی همسر وی!