عصر قم

آخرين مطالب

امام جمعه قم:

اگر هوای کشورهای همسایه را داشته باشیم در زمان بحران،تحریم اثری ندارد سیاسی

اگر هوای کشورهای همسایه را داشته باشیم در زمان بحران،تحریم اثری ندارد
  بزرگنمايي:

عصر قم - امام جمعه قم گفت: ایران با 15 کشور همسایه است، اگر هوای کشورهای همسایه را داشته باشیم،در زمان بحران،تحریم اثری ندارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آخرین نماز جمعه سال جاری در مصلی قدس قم عنوان کرد:از نشانه های تقوای الهی،عدالت است،عدالت یکی از شاخصه های مهم معروف است که باید در جامعه گسترش یابد.
امام جمعه قم افزود:هر نوع سیاست گذاری و برنامه ریزی که خروجی آن اجرای عدالت اجتماعی باشد مصداق بارز معروف در جامعه است.
وی اظهار کرد:ابعاد مختلفی در تحقق عدالت اجتماعی وجود دارد که انصاف، مساوات،عدم تبعیض،عدم افراط و تفریط و توازن از آن جمله است.
آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:انصاف مساله ای مهم است و هر یک از کارگزاران باید رعایت انصاف را مورد توجه قرار دهند انصاف جلوه بیرونی حکومت است،اگر در کارگزاران انصاف باشد، علاقه مردم به حکومت بیشتر می شود.
وی گفت:بسیاری از مشکلات در جامعه در گرو نادیده گرفتن عدالت است،اگر به عدالت اجتماعی توجه شود مردم در زمان بحران، در کنار مسئولان می مانند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد:از طرفی سبک زندگی ما باید به گونه ای باشد که در کار خیر و گره گشایی از مشکلات مردم،پیشقدم باشیم تا عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند.
وی در بخش دیگری بیان کرد: ماههای رجب،شعبان و رمضان از کلاس های مهم بندگی است،فرصت های خوبی در ماه مبارک رجب وجود دارد و باید از فضیلت ها و دعاها غفلت نکنیم.
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اعتکاف،یکی از مسائل مهم در جامعه دینی در ماه رجب و توفیق عبادت و بندگی است که هر سال رو به رویش است.
وی اظهار کرد:میلاد امام جواد (ع) را در پیش رو داریم،به فرموده این امام، انصاف با مردم،همراهی با جامعه در تنگدستی و تسلیم خدا شدن و صبر باعث جلب محبت می شود.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: 13 رجب سالروز میلاد امام علی(ع) است پیامبر (ص) در مورد ایشان فرمود اگر دریاها مرکب و جنگ ها قلم شوند نمی توان فضیلت های امیرالمومنین(ع) را بیان کرد.
وی گفت:روز 26 اسفند ماه سالروز رحلت یادگار امام،حاج سید احمد آقای خمینی است،وی در زمان امام(ره) امین و مشاور و همراه بود و بعد از ارتحال امام(ره)، سربازی وفادار در کنار رهبری بود که ولایت مداری را با بیاینات و مواضع به اثبات رساند.
آیت الله حسینی بوشهری افزود:به روزهای پایانی سال جدید نزدیک می شویم و یک سال را با همه فرازها و فرودها پشت سر گذاشته ایم و در راس همه این ها،ایستادگی مردم در برابر ابرقدرت های جهان یکی از ویژگی های مهم امسال بود.
وی بیان کرد:باید از فرصت های سال جدید استفاده کرده و دیگران را نیز در شادی های خود شریک کنیم،مردم نیازمند زیادی در جامعه زندگی می کنند،با وجود وضعیت اقتصادی نامناسب و تنگناها،در سال جدید به گفته مسئولان کمیته امداد قم، کمک های مردمی در 14 اسفند ماه از سالهای قبل بیشتر است.
امام جمعه قم اظهار کرد:مردم ما متدین هستند و هم نوعان را دوست دارند و وقتی مشکلات دیگران را می بینند حس نوع دوستی در جامعه زنده می شود.
وی گفت:دشمن تصور می کند با افزایش تنگناها،مردم از دیگران غافل می شوند،در حالی که مهربانی و دستگیری از نیازمندان افزایش می یابد.
آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد:فروردین بیان گر صله رحم و دیدار با آشنایان است، اما ولنگاری در جامعه اسلامی معنایی ندارد و به بهانه عید،نباید مرزهای اسلامی شکسته شود و ما بی تفاوت باشیم.
وی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد:این بیانیه منشوری مهم در انقلاب است که باید در برنامه ریزی ها مورد توجه باشد، بیانیه،جامع و نشان دهنده تجربه های گران سنگ رهبری و تدوین نوآورانه و خلاق از انقلاب اسلامی است که به آینده و حال و گذشته توجه دارد.
امام جمعه قم بیان کرد:در این بیانیه اولویت های کلیدی در 7 فصل مطرح شد که در آن جوانان محور اصلی هستند؛رهبری فرمودند پرداختن به جوانان به معنای پیر زدایی نیست بلکه نسل اول و دوم انقلاب تجربه های خود را به نسل جوان منتقل می کنند،این به آن معنا نیست افرادی که نقش در انقلاب داشتند کنار بروند.
وی گفت: این بیانیه پیامی برای دشمنان داشت،آن ها علی رغم میل باطنی شان که می خواستند انقلاب را متوقف کنند، 40 سال از انقلاب گذشت و گام دوم برای 40 سال دوم انقلاب برداشته شد.
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد:همچنین پیام بیانیه به دوستان انقلاب این است که این 40 سال مرهون ایستادگی در صحنه های انقلابی است و همچنان ثابت قدم باشید که خدا با ماست و مددهای غیبی الهی در کنار ما بوده است.
وی خاطرنشان کرد:هر سال اعاضی خبرگان در پایان اجلاسیه دیداری با رهبری داشتند و امسال موضع اجلاس بیانیه گام دوم و معیشت مردم بود، اگر چه جزء مسئولیت های خبرگان،موضوع معیشت مردم نیست اما اعضای خبرگان سختی ها و مشکلات مردم را درک می کنند و هر کجا بتوانند از مشکلات مردم سخن می گویند.
امام جمعه قم بیان کرد: وزیر اقتصاد و دارایی به اجلاسیه دعوت شد و از وی در مورد وضعیت اقتصادی مردم سوال به عمل آمد،همچنین در نطق ریاست مجلس خبرگان این مساله برجسته بود زیرا خبرگان نیز دغدغه فساد و اختلاس و دغدغه مسائل اقتصادی مردم را دارند.
وی گفت:رهبری به نکته کلیدی در این دیدار اشاره فرمودند و سفارش به خبرگان این بود که مردم نیز به این فهم برسند در مواجهه با چالش ها،چه موضعی دارند و باید در حقیقت فعال و ابتکاری و با شجاعت باشد.
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد:رهبری انتظار دارد مردم و مسئولان مواضعی حساب شده داشته باشند و از فرصت ها و تهدیدها بهره ببرند و یک جانبه گرائی نداشته باشند.
وی اظهار کرد:در روزهای اخیر،آیت الله رئیسی از سوی رهبری به ریاست قوه قضائیه منصوب شدند و یک دستورالعمل در 8 بند به ایشان ابلاغ شد، امید است وی موفق باشند و مشکلاتی که کمابیش در دستگاه قضائی وجود دارد حل شود و رئیسی به مسائل دستگاه قضائی بپردازند.
امام جمعه قم افزود:جوان گرایی و مردمی بودن و انقلاب بودن و ضد فساد بودن و اطاله دادرسی از مسائلی است که باید مورد توجه دستگاه قضائی باشد.
وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به کشور عراق، اوج اقتدار ایران را نشان می دهد،در حالی که ترامپ با وجود هزینه های میلیارد دلاری در منطقه اما به عنوان رئیس ابرقدرت دنیا شبانه به عراق می رود تا کسی او را نبیند.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: اما رئیس جمهور ایران در روز روشن به عراق سفر می کند و با آن استقبال گرم نخست وزیر عراق مواجه و مبادلات اقتصادی در حد 20 میلیارد دلار طراحی می شود.
وی تاکید کرد: ایران با 15 کشور همسایه است، اگر هوای کشورهای همسایه را داشته باشیم،در زمان بحران،تحریم اثری ندارد، نباید نگاهمان به اروپا و امریکا باشد و از کشورهای همسایه غفلت کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/87582/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

23هزار و 500 سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 28 فروردین ماه 1403

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

سال گذشته 19 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

تقویم روز و اوقات شرعی سه‌شنبه 28 فروردین 1403 افق قم

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم

اجرای طرح فرهنگی آرایشگران قرآنی در 71 آرایشگاه زنانه قم

اجرای طرح ناظران افتخاری در قم