عصر قم

آخرين مطالب

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:

رفع گرانی و تورم در گرو رشد تولید است/اختصاص2میلیارد تومان برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم اقتصادی

رفع گرانی و تورم در گرو رشد تولید است/اختصاص2میلیارد تومان برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - وزیر صمت گفت: رفع گرانی،مشکلات، تورم و اشتغال در گرو رشد تولید است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم،رضا رحمانی ظهر امروز در جلسه گفتگوی بخش خصوصی و دولت در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم عنوان کرد: تولید و صادرات دو رکن مهم اقتصادی است و ما در حمایت از تولید کننده، محدودیتی نداریم.
وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: در جریان کامل مشکلات و مسائل اقتصادی هستیم و خود را در کنار تولیدکنندگان و بخش خصوصی می دانیم.
وی با بیان اینکه جنش مشکلات موجود در قم متفاوت است، اظهار کرد: قم نسبت به جایگاهی که دارد در برخی از عرصه ها رشد نکرده است و امیدواریم با حضور نمایندگان و مسئولان و پیگیری های مستمر،در حوزه صنعت و تجارت به رشد قابل توجهی دست یابد.
رحمانی با اشاره به ضرورت توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی،همواره مورد تاکید رهبری است به همین دلیل دولت و قانون از یک سو و فضای فرهنگی از سوی دیگر باید به سمت حمایت از تولید کالای ایرانی برود.
وی ادامه داد: شاه بیت توسعه، حفظ تولید و اشتغال فعلی است، ما به طور جدی مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفته ایم و آن ها می خواهند کارخانجات تعطیل شود و در تولید زمین گیر شویم.
وزیر صمت گفت: گاهی در تولید موفقیت هایی داریم اما در نقدینگی و فروش وضعیت خوبی وجود ندارد در این بخش بانک های عامل باید به طور جدی از تولید حمایت کنند تا مشکل نقدینگی ها تامین شود.
رحمانی تصریح کرد: رفع گرانی،مشکلات، تورم و اشتغال در گرو رشد تولید است، در کشورهایی که دارای شاخص های زیادی در تولید و صنعت هستند و زیرساختها را فراهم آورده اند به پیشرفت های خوبی رسیده اند.
وی بیان کرد: ثبت سفارشات باید به روز باشد در این خصوص اختیارات را در رفع موانع بین استان ها، تفویض کردیم،ما در صنعت، ستاد تسهیل، در معدن، شورای معادن و در تجارت نیز کارگروه تنظیم بازار داریم که در آن ها،تصمیمات در سطح استان ها گرفته و همان جا اجرایی می شود.
وزیر صمت عنوان کرد:در جهت رفع مشکلات،اطلاعات و آمار باید مورد تائید و دقیق باشد و باید با افرادی که دانسته یا نادانسته اطلاعات و آمار غلط ارائه می دهند برخورد شود.
وی اظهار کرد:کمبود مواد پتروشیمی در روند تولید به هیچ عنوان قابل قبول نیست، زیرا در کشور مصرف نصف تولید است و باید این بخش ساماندهی شود،عده ای تصور می کنند مواد پتروشیمی در اختیار قاچاقچیان قرار می گیرد در حالی که به تولید کننده تخصیص داده می شود.
رحمانی افزود:واحدی که حاضر به تولید نیست باید از چرخه حمایت خارج شود اما برای حمایت از تولید اگر نیاز باشد ابلاغیه ای زیر پا گذاشته شود؛این کار انجام شود.
وی گفت: قم،استانی زائر پذیر است و باید در تامین اقلام ضروری به ویژه در حوزه خبازی ها و تولید سوهان با کمترین مشکلاتی مواجه باشد،البته در سال جاری 600 هزار تُن بیشتر از سال گذشته آرد به واحدهای صنعتی تحویل داده شد.
وزیر صمت اظهار کرد:ایجاد شهرک تخصصی پیشنهاد خوبی است، توسعه شهرک های تخصصی،تولید و صادرات را ساماندهی می کند از این رو به هر شکلی از تشکیل و توسعه شهرک های صنعتی در استان ها حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: در قم نیز از شهرک کفش و سنگ حمایت می کنیم البته باید از همین حالا راه اندازی شهرک های صنعتی را آغاز کنیم و معطل کلنگ زنی نباشیم،در این راستا وزارت صمت 2 میلیارد تومان جهت راه اندازی نمایشگاه فرش قم تخصیص می دهد.
رحمانی عنوان کرد:مساحت اراضی شهرک های تخصصی،باید کارشناسی شود، به نظر می رسد 90 هکتار برای کفش کم نیست زیرا کفش همچون فولاد به متراژ بالایی نیاز ندارد؛ شهرک های تخصصی در آینده حفظ می شوندو در استان های مختلف بر اساس ظرفیت ها باید اقدام به راه اندازی شهرک های صنعتی کرد.
وی گفت: فقدان شرکت های بازاریابی یکی از معضلات در عرصه تولید و صادرات است،ظرفیت های خوبی در صادرات به عراق وجود دارد اما عمدتا صادرات،فردی انجام می شود.
رحماتی متذکر شد: کفش یک ظرفیت مهم در تولید و صادرات است به راحتی می توان در فرش و کفش بازار دنیا را گرفت، ترکیه با سیاست های تولیدی و چند اقدام ساده، بسیاری از کشورها را در زمینه تولید از میدان خارج و زمین گیر کرد.
وی افزود: در سال جاری بیمه قالی بافان دو برابر شد تا بتوانیم اشتغال و تولید را در حوزه فرش دستباف حفظ کنیم، همچنین در حال حاضر،یک سری اعتبارات ابلاغ شده است که باید بخشی از آن را به کفش و فرش بدهیم، البته باید واقعیت را پذیرفت که هزینه ها،افزایش یافته است در این شرایط بخش خصوصی نقش مهمی در پشت سر گذاشتن مشکلات دارد.
وزیر صمت افزود:در حال حاضر ماهانه 20 میلیارد دلار ارزش تولیدات معدن و صنایع معدنی کشور است و هر چه صنعت و معدن را تقویت کنیم،کشور بیشتر در برابر تحریم ها بیمه می شود.
وی اظهار کرد:صادرات دارای اهمیت زیادی است در سال جاری کشورهای اطراف یک هزار و 300 میلیارد دلار واردات داشته اند که تنها 2 درصد شامل 25 میلیارد دلار از ایران بوده است، در خصوص افزایش این میزان صادرات به 4 درصد طرحی را ارائه داده ایم که برای صادرات به 15 کشور همسایه برنامه ریزی شده است.
رحمانی عنوان کرد: امسال 300 میلیون دلار به کشور روسیه صادرات داشته ایم، همچنین بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات محصولات پتروشمی به عراق صورت گرفت.
وی گفت: بانک مرکزی وادرات در مقابل صادرات را پذیرفت که می تواند به نفع صادرات باشد،در شرایط فعلی کشور به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد، اعتماد به صادرکننده در گرو توجه به سازوکارهای جدی است.
وزیر صمت خاطرنشان کرد:ورود 1 هزار و 396 قلم کالا به ویژه از لوازم خانگی و پوشاک به کشور ممنوع است، به طور کلی محصولاتی که در کشور امکان تولید دارد مشمول واردات نمی شود.
وی تصریح کرد:1 میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به اشتغال روستایی اختصاص داده شد تا بتوان صنایع روستایی را حفظ کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/87555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف