عصر قم

آخرين مطالب

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم:

تعامل جهاد دانشگاهی و دانشگاهها در حوزه فرهنگی دستاوردهای بزرگی به همراه دارد اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم گفت: تعامل جهاد دانشگاهی و دانشگاهها در حوزه فرهنگی دستاوردهای بزرگی را در عرصه های مختلف به همراه دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم.،مهندس علی حسینی در جلسه کمیسیون دانشجویی دانشگاه های استان قم که با حضور دکتر بابایی مدیر کل سیاسی استاندار قم و دکتر هاشمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه دانشگاهی دارای ظرفیت های مهمی است از این رو تعامل جهاد دانشگاهی و دانشگاهها در حوزه فرهنگی دستاوردهای بزرگی را در عرصه های مختلف به همراه دارد.
وی با اشاره به فعالیت های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تصریح کرد: سه برنامه بزرگ در این حوزه انجام می شود که شامل دفاع سه دقیقه ای، مسابقات پایان نامه دانشجویی و مسابقات کتاب سال دانشجویی است.
حسینی بیان کرد:در دو حوزه مسابقات پایان نامه دانشجویی و مسابقات کتاب سال دانشجویی در دو سال اخیر از دانشکده الهیات دانشگاه قم در سطح کشور برگزیده شده است.
وی تصریح کرد:در حوزه انتشارات در خدمت دانشحویان و اساتید هستیم و در سال 97 تمامی کتاب ها در دانشگاهها بدون حق نشر جهت گسترش فرهنگ کتاب خوانی منتشر شد تا در فضای دانشگاهی پژوهش های اساتید به خوبی دیده شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در خصوص مرکز فعالیت های قرآنی خاطرنشان کرد:یک دوره را به عنوان دانشجو معلم قرآن، در دانشگاه های استان با محوریت داتنشگاه قم برگزار کردیم در این دوره نیز بیشتر دانشجویان با فضای قرآنی آشنا و خوشان معلم قرآن شدند و فعالان نیز دستمزد دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: این مجموعه دارای یک واحد رشد و شکوفایی فناوری قرآنی است که چند جشنواره ملی را برگزار می کند.
حسینی گفت:سازمان دانشجویان ایران در استان قم فعال بوده و دفتری در دانشگاه قم دارد، در این حوزه مسابقات ملی مناظرات دانشجویی را برگزار می کنیم که امسال هشتمین دوره را پیش رو داریم.
وی افزود: همه تیم ها و دانشگاهها در این مسابقات حضور دارند و اگر دانشگاهی، تیم ارائه دهد از شنبه چهارم اسفند ماه می توانند در آن حضور یابد،در این راستا دوره اول در دانشگاه قم، دوره دوم در دانشگاه آزاد، دوره سوم در دانشگاه حضرت معصومه(س) و فینال در دانشگاه پردیس فارابی برگزار می شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم بیان کرد:جهاد دانشگاهی یک سری اردوهایی را توسط مرکز گردشگری برگزار می کند که دریای خاک، کویر گردی،ایران مرز پر گوهر و گنبد گیتی از آن جمله است.
وی عنوان کرد:همچنین مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ایسبا در جهاد دانشگاهی فعال است که در اجرای طرح های پژوهشی دارای 8 گروه مطالعاتی است و در آن از حضور دانشجویان در حوزه پرسشگری و تحلیل داده ها و ورود به داده ها استفاده می کنیم.
حسینی اظهار کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) یکی از ظرفیت های مهم جهاد دانشگاهی است که در قم بسیار فعال است و دوره های متفاوت خبرنگاری را برگزار کرده است.
وی ادامه داد: سه دوره در سال گذشته میان دانشجویان برگزار شد و 15 تن از دانشجویان هم اکنون با گذراندن دوره ها در خبرگزاری ایسنا مشغول به فعالیت هستند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: خبرگزاری قرآنی بین المللی ایکنا نیز مایه مباهات جهاد دانشگاهی است و رهبری در تنها خبرگزاری که عضو افتخاری هستند ایکنا می باشد که به 16 زبان، اخبار مخابره می شود.
وی گفت:مرکز تخصصی آسیب های اجتماعی که به همت جناب مهندس هاشمی معاونت استانداری شکل گرفت از مهر ماه سال جاری فعالیت خود را با اخذ مجوزهای لازم آغاز کرد و دوره های خوبی با مشارکت استانداری در حال برگزاری است.
حسینی تصریح کرد: برای امسال در 7 دانشگاه تا اردیبهشت ماه همایش ها و برنامه هایی را طراحی کرده ایم که تمرکز بر روی تحکیم خانواده و کاهش طلاق است و محوهای اصلی آن سبک های زندگی، مهارت های زندگی، ترغیب به ازدواج و انتخاب همسر به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد:به تازگی هیات اندیشه ورزی در استانداری تشکیل شد و فعالیت می کند در حدود 50 استاد دانشگاه در حوزه های روانشناسی و جامعه شناسی با جهاد دانشگاهی در تعامل هستند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم اظهار کرد:یکی از بخش های مهم بحث مطالعات فرهنگی است در این حوزه که از سال 97 فعال شد در خدمت معاونین فرهنگی در دانشگاه ها شعب داریم و مطالعاتی تحت عنوان دیدگاه برای آن ها ارسال می شود.
وی بیان کرد:این مطالعات شامل خلاصه پژوهش هایی تحت عناوین مطالعه در خانواده و دانشگاه و تاملی در وضعیت مطالعه دانشجویان و بررسی گرایش های ذهنی دانشجویان است و به این ترتیب هر ماه مطالعاتی را برای دانشجویان ارائه می دهد.
حسینی افزود: سازمان فناوری اشتغال دانش آموختگان که در رابطه با بازار کار فعالیت می کند یکی از بخش های مهم جهاد دانشگاهی است که دارای مجوز از وزارت علوم و تحقیقات فناوری و وزارت بهداشت و آئین نامه شورای فرهنگی است که جهاد دانشگاهی در دانشگاهها به عنوان رئیس شورای فرهنگی دانشگاهها حضور دارد.
وی تصریح کرد: مطالعات فرهنگی و صنایع خلاق فرهنگی و فناوری های نوین با تاکید بر افزایش مشارکت اجتماعی و نشاط اجتماعی و افزایش روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و اشتغال زایی و مهارت افزایی فعال است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم افزود: الویت ها کانون های ما شامل تجسمی و دیجیتال است در این راستا مرکز هنر و رسانه را در سال 98 خواهیم داش.
وی گفت: قرار است پردیس پارک علم و فناوری در حوزه صنایع خلاق ایجاد کنیم که با تاکید بر روی شبکه های اجتماعی و محتواهای جذاب فرهنگی و آفرینش های ادبی هنری باشد.
حسینی اظهار کرد:طرحی را در دانشگاهها به نام دانشجوی ماهر در قالب دوره های توانمند سازی در دست اجرا داریم.
وی در این باره توضیح داد: از صفر تا 100 یک برنامه دانشجویی اعم از فرهنگی و آموزشی و پژوهشی نیاز به مهارت هیای دارد که این مهارت ها به طور رایگان به اعضای جهاد دانشگاهی ارائه می شود که کاربرد زیادی برای جهادانشگاهی و دانشگاه دارد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: همچنین پکیج هایی را با عنوان افزایش امید به تحصیل .و تحصیل هوشمندانه در رشته های تخصصی به دانشجویان ارائه می دهیم،در بسیاری از دانشجویان امید به تحصیل کم شده و ما سعی کرده ایم در بحث آموزشی روی این محور با برگزاری دوره های تخصصی کار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی سری پکیج هایی را نیز برای مهارت آموزی و اشتغال زایی و مشاوره های تخصصی تعریف کرده ایم.
حسینی بیان کرد: 7 گروه آموزشی علوم کامپیوتر و پزشکی و فنی مهندسی و زبان های خارجی و ...و همچنین کانون رشد شکوفایی ایده را راه اندازی کرده ایم.
وی گفت:تفاهم نامه ای با اداره کل تعاون و امور اجتماعی در حوزه کارآفرینی و تعاون در دست اقدام داریم ضمن اینکه اولین پایگاه اطلاعات علمی را در دانشگاه قم در دو ماه گذشته راه اندازی کردیم و یک شبکه ملی دانشگاه پژوهی در جهت بررسی مسائل مختلف در حوزه دانشگاهی و سنجش فعالیت ها ایجاد کردیم.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: امسال نیز جشنواره مهدویت و تا بالندگی را برگزار کرده ایم و مشارکت هایی را در برگزاری جشنواره ها داشته ایم.
وی اظهار کرد:برگزاری کارگاهها و نشست ها و دوره های توانمند سازی با هدف درامدزایی و رسیدن به اشتغال برای دانشجویان از جمله برنامه های جهاد دانشگاهی است.
حسینی بیان کرد:مرکز آزمون جهاد دانشگاهی که ششمین دوره استخدامی را امسال در دستور کار دارد یکی از ظرفیت های مهم در ارائه خدمات است.
وی تصریح کرد: شعار ما در دانشگاهها، جهاد دانشگاهی و دانشجو ومهارت و آینده است.
گفتنی است در این جلسه قرار شد اردویی یک روزه برای آشنایی با ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای دانشگاهیان و مسئولان در استانداری برگزار شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/86220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله