عصر قم

آخرين مطالب

از تخلیه باطریهای اسیدی درقم تا پایتخت مبلمان کشور اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصرقم- ضرورت توسعه گردشگری سلامت،تخلیه 50 درصد باطریهای اسیدی کشور ،اجرای طرح مطالعاتی سنجش از دور وضعیت هوای قم و افزایش 300 درصدی صادرات صنایع چوبی درقم و تهدید سلامت شهر توسط واحدهای آلاینده شکوهیه ، از دیگر اخبار هفته گذشته استان بود.

** لزوم ارتقا، خطوط حمل ونقل ریلی
استاندار قم شنبه گذشته در جلسه بررسی وضعیت قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان با اشاره به ضرورت ارتقاء خطوط حمل و نقل ریلی اظهار داشت: این پروژه از اولویت های اصلی توسعه ای استان است.
بهرام سرمست با اشاره به اجرای این خط ریلی به عنوان یکی از طرح های مهم ملی، افزود: این قطار به دلیل موقعیت راهبردی نقش قابل توجهی در بهبود زیرساخت های حمل و نقل و رونق گردشگری در قم دارد.
وی گردشگری زیارتی را اولویت توسعه اقتصادی قم دانست و گفت: زیرساخت های استان باید متناسب به جایگاه و موقعیتش ارتقا یابد که احداث این قطار سریع السیر نقش مهمی در ارتقای این زیرساخت ها دارد.
سرمست، همچنین افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری از قم را مورد تاکید قرار داد وگفت: در راستای ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل ریلی نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از استثنایی ترین طرح های راه در استان قم است، که در زمان 40 دقیقه مسافران را از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می کند.
این طرح از مصوبه های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری 5.2 میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر درحال احداث می باشد؛ طرح فوق سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه آهن قم آغاز شد.

** قم محل تخلیه 50 درصد باطری های اسیدی کشور
معاون فنی سازمان حفاظت محیط زیست قم هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر جدی بودن معضل آلایندگی های زیست محیطی ناشی از باطری های اسیدی در این استان گفت: 50 درصد باطری های اسیدی کشور در قم تخلیه می شود.
سید احمد شفیعی افزود: تولید سرب ارزش افزوده قابل توجهی برای استان ندارد، و با هیچ یک از معاهده های زیست محیطی جهانی نیز سازگار نیست.
وی ادامه داد: واحدهای آلاینده زیادی در این شهرک و سایر شهرک های صنعتی قم وجود داشت که با همکاری اداره کل منابع طبیعی، دادگستری و شورای تامین استان اصلاح شدند.وی بیان کرد: واحدهای صنعتی آلاینده ای که به استان وارد شدند، تحت نظارت بوده و استاندارد را ارتقا دادند ولی همچنان در زمینه آلایندگی واحدها مشکلاتی وجود دارد.

** واحدهای آلاینده شکوهیه سلامت شهر قم را تهدید می کند
رئیس اتحادیه صادر کنندگان قم نیز در این جلسه گفت: موضوع آلایندگی های این شهرک جدی است و هر فردی بین ساعت 8 تا 11 صبح از مقابل آن عبور نماید، به خوبی این مشکل را احساس می کند.
حسن آقاجانی افزود: اگر مساله کنترل و مدیریت نشود طی سال های آینده شاهد نفوذ گسترده آلایندگی ها از این شهرک به طرف شهر قم و در نتیجه به مخاطره افتادن سلامت شهروندان خواهیم بود.
آقاجانی گفت: درحال حاضر به همت تشکل های مردم نهاد یک گروه سبز برای پیگیری مشکل های واحدهای آلاینده شکوهیه تشکیل شده که نیازمند حمایت های دولتی می باشد.

** 500 معلم در قم در آستانه بازنشستگی
معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم هفته گذشته گفت: تا پایان اسفندماه سال جاری، 500 تَن از معلمان این استان بازنشسته و از مجموعه آموزش و پرورش جدا می شوند. علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به افزایش سالانه تعداد دانش آموزان و کمبود معلم، تلاش می کنیم از طریق جذب نیروی انسانی به روش های مختلف، سطح کیفی فعالیت های آموزشی همچنان رو به رشد باشد و خللی در امور آموزشی مدارس ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی آینده، 151 تَن از طریق جذب نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و 420 تَن نیز با آزمون استخدامی که امسال و سال گذشته برگزار شد، مشغول تدریس در مدارس می شوند.
به گفته وی، تعدادی نیز به صورت نیروی حق التدریس رسمی، ورودی از استان های دیگر، سرباز معلم و خرید خدمات آموزشی، وارد چرخه آموزش و پرورش قم می شوند.محمدی خاطرنشان کرد: حدود 600 تَن از معلمان نیز تا پایان اسفندماه سال 98 بازنشسته و از مجموعه آموزش و پرورش قم جدا می شوند.

** قم پایتخت کلاسیک مبلمان کشور
سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی قم گفت: صنعت چوب و مبلمان این استان پتانسیلهای زیادی برای تبدیل شدن به یک برند معتبر و شناخته شده دارد، و لازمه تحقق این امر معرفی این استان به عنوان پایتخت کلاسیک مبلمان ایران است.
جواد علیمددی هفته گذشته در همایش صنعت درودگری قم در شهرک صنعتی ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: این موضوع به صورت جدی در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار گیرد چرا که بدون پیگیری و حمایت های آنها امکان پذیر نیست.وی بیان داشت: همان گونه که انتخاب ملایر به عنوان پایتخت منبت کاری کشور تاثیر بسزایی در رونق این صنعت داشت، معرفی قم به نام پایتخت مبلمان نیز می تواند در شناخت بیش از پیش و ارتقاء آن نقش حائز اهمیتی را ایفا کند.
بیش از 20 هزار نیروی کار به صورت مستقیم و 100 هزار تن دیگر نیز به صورت غیرمستقیم در قالب سه‌ هزار و 500 واحد کارگاهی تولید، توزیعی خدماتی در صنعت چوب و مبلمان قم مشغول کارند و 60 درصد تولید مبلمان کشور در این استان صورت می پذیرد.

** ضرورت توسعه گردشگری سلامت دراستان قم
استاندار قم هفته گذشته در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و برخی معاونان این دانشگاه،با اشاره به موقعیت قم به لحاظ زائرپذیری و واقع شدن در مرکز کشور، بر ضرورت تلاش دستگاه های دولتی برای توسعه گردشگری سلامت در استان تاکید کرد.سرمست با بیان اینکه چشم انداز استان به لحاظ برنامه ریزی در امر سلامت باید مشخص باشد افزود: توسعه‌ گردشگری سلامت به لحاظ موقعیت استان قم در بحث زائرپذیری از اهمیت ویژه ای در راستای ارزآوری برخوردار است.وی با یادآوری آمار تصادفات محورهای مواصلاتی این استان، بیان داشت:‌ این مسئله به حجم ماموریت های مسئولان درمانی قم افزوده است که باید با برجسته سازی خدمات قابل ارائه به هموطنان، زمینه جذب اعتبارات ملی برای ارتقای امدادرسانی به حادثه دیدگان در محورهای مواصلاتی قم فراهم شود.

** برخورد با افزایش خودسرانه قیمت ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم نیز هفته گذشته در جلسه کارگروه تنظیم بازار گفت: قیمت کالاهای مختلف در بازار قم در حال نظارت و کنترل جدی از سوی دستگاه های ذیربط است و به طور حتم با هر گونه افزایش خودسرانه قیمت ها برخورد می شود. مهرداد غضنفری افزود: هر کالایی که قیمت مصوب دارد اگر بیش از آن قیمت فروخته شود، مصداق گران فروشی است و باید برخورد گردد.
وی اضافه کرد: اگر ریشه گران فروشی گرانی مواد اولیه باشد، دستگاه ذیربط باید ضمن انعکاس این مساله به مرکز، از نظارت، بازرسی و برخورد غافل نشود.
وی خاطرنشان کرد: تامین کالاهای اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر و آرد و میوه شب عید نشان می دهد اوضاع استان تحت کنترل است و اطلاع رسانی نیز باید به نحوی باشد که مردم از اقدامات و پیگیری های انجام شده با خبر شوند.

** صادرات صنایع چوبی قم 300 درصد رشد یافت
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم هفته گذشته در همایش صنعت درودگری گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در بخش چوب و مبلمان قم 215 هزار دلار صادرات انجام شده که این رقم در مقایسه با 70 هزار دلار مدت مشابه سال قبل بیش از300 درصد افزایش پیدا کرده است. محمود سیجانی افزود: این رقم قابل قبول نیست و باید با افزایش کیفیت در طراحی محصول تولیدی و خلاقیت و ابتکار بیشتر در بسته بندی آن در صادرات چوب و مبلمان جایگاه بهتری پیدا کنیم.وی با اشاره به آمادگی سازمان صمت برای اعزام و پذیرش هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه های جهانی مطابق ساز و کار پیش بینی شده در قانون گفت: صنعت چوب و مبلمان قم به عنوان یک پتانسیل به سازمان توسعه و تجارت معرفی شود.

** اجرای طرح مطالعاتی سنجش از دور وضعیت هوای قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح مطالعاتی سنجش از دور وضعیت آلودگی هوای استان با استفاده از فناوری های ماهواره ای پس از تصویب در کارگروه های تخصصی به مرحله اجرا درخواهد آمد. سید رضا موسوی افزود: با اجرای این طرح مطالعاتی، زمینه های پایه ای آلودگی هوای قم مشخص می شود و مسئولان استان با درصد دقت بالایی می توانند برای رفع آن اقدام کنند.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین راهبردهای اداره کل حفاظت محیط زیست قم، پایش مستمر وضعیت هوای استان و ارائه راهکارهای لازم برای رفع آلودگی های شیمیایی و گرد و خاک موجود در آن است که در این زمینه از تمام ظرفیت های موجود به ویژه رسانه ها و تشکل های مردم نهاد برای آگاهی بخشی عمومی به شهروندان استفاده می شود.

**برگزاری مراسم سالگرد شهادت نواب صفوی
یادواره «پیشاهنگ شهادت» ویژه گرامیداشت شصت و سومین سالگرد شهادت شهید نواب صفوی، پنجشنبه گذشته بر سر مزارش در آرامستان وادی السلام قم برگزار شد. در این مراسم که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ترتیب یافت، یکی از اساتید حوزه علمیه قم در سخنانی اظهار داشت: شهید نواب صفوی از ابتدای نهضت امام خمینی(ره)، به یاری انقلاب اسلامی پیوست و از پیشگامان مبارزه با رژیم ستمشاهی بود.
شهید سید مجتبی نواب صفوی از پیشتازان مبارزات اسلامی بر ضد رژیم ستمشاهی و رهبر جمعیت «فدائیان اسلام» بود که در 27 دی ماه سال 1334 همراه سه تن دیگر از همرزمان خود، شهیدان سید محمد واحدی، مظفر ذوالقدر و خلیل طهماسبی به شهادت رسید.

** معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه قم
آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه قم پنجشنبه گذشته با حضور بهرام سرمست استاندار قم در سالن همایش های شهرداری برگزار شد که در این مراسم ضمن تجلیل از سید حسن رضوی ، محمود نوربخش به عنوان رئیس جدید این سازمان معارفه شد.رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه قم در این آیین با بیان فلسفه وجودی سازمان برنامه و بودجه گفت: محدودیت منابع و پرداختن به اولویت ها دلیل شکل گیری سازمان است که باید با در نظر گرفتن مقتضیات و شریط کنونی برنامه ریزی کارشناسی بیش از هر زمین دیگری ضروری است.محمود نوربخش با انتقاد از نگاه طلب کارانه در برخی مدیران گفت: باید تمام ایده هایی که موجب بهره گیری صحیح از منابع موجود به منظور برنامه ریزی صحیح از منابع به کار گرفته شود.

** لزوم کم شدن فاصله قیچی تا روبان در طرح های عمرانی
استاندار قم نیز دراین آیین ، با بیان اینکه باید با برنامه ریزی درست و کارشناسی فاصله قیچی تا روبان طرح های عمرانی کوتاه شود گفت: نبود برنامه ریزی درست و توجیه نداشتن اقتصادی، دلیل نیمه تمام ماندن طرحهای عمرانی در این استان است.بهرام سرمست افزود: شاهد وجود طرح های نیمه تمام در قم هستیم که نه توجیه اقتصادی داشته و نه توجیه ادامه و تکمیل این طرح ها وجود دارد.وی اظهار داشت: برنامه ما این است، طرح هایی را در این استان اجرا کنیم که دارای توجیه اقتصادی داشته باشد و بتوان آن را به بهره برداری رساند نه اینکه طرح هایی را کلنگ بزنیم که که نه خود و نه آیندگان نتوانند آن را به بهره برداری برساند.استاندار قم، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح و کارشناسی برای اجرای تمام طرح ها اظهار داشت: مدیریت استان برای اینکه شرمنده افکار عمومی نبوده و به مطالبات مردم استان پاسخگو باشد نیازمند برنامه ریزی صحیح و کارشناسی است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/79019/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 6 اردیبهشت

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

13 خیابان بن‌بست قم بازگشایی شد

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند