عصر قم

آخرين مطالب

با صدور بیانیه‌ای صورت پذیرفت؛

تأکید آیت‌الله سعیدی بر تحقق مطالبات رهبری در دیدار با مردم قم اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با صدور بیانیه‌ای بر لزوم تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم قم تأکید کرد.
به گزارش ایسنا منطقه قم، متن بیانیه آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، در وعده‌گاه 19 دی‌ماه با مردم قم که به فرموده معظم له «مرکز و مادر انقلاب» است، همچون گذشته نشان‌دهنده سپهر حرکت انقلاب و تشخیص صواب از ناصواب است.
مقام معظم رهبری طی بیانات حکیمانه فرمایش گهربار امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در رابطه با حقوق متقابل امام و امت (حکومت و مردم) را در عمل برای مردم نجوا می‌کنند و لازمه‌های حکومت الهی و عادلانه را جامه عمل می‌پوشانند:
«أَیُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّ لِی عَلَیْکُمْ حَقّاً وَ لَکُمْ عَلَیَّ حَقٌّ فَأَمَّا حَقُّکُمْ عَلَیَّ فَالنَّصِیحَهُ لَکُمْ وَ تَوْفِیرُ فَیْئِکُمْ عَلَیْکُمْ وَ تَعْلِیمُکُمْ کَیْلاَ تَجْهَلُوا وَ تَأْدِیبُکُمْ کَیْمَا تَعْلَمُوا وَ أَمَّا حَقِّی عَلَیْکُمْ فَالْوَفَاءُ بِالْبَیْعَهِ وَ اَلنَّصِیحَهُ فِی اَلْمَشْهَدِ وَ اَلْمَغِیبِ وَ اَلْإِجَابَهُ حِینَ أَدْعُوکُمْ وَ اَلطَّاعَهُ حِینَ آمُرُکُمْ...» (خطبه 34 نهج البلاغه)
در فرازی پایانی این کلام چنین آمده است: و اما حق من بر شما این است که ... هرگاه شمارا فراخواندم اجابت نمایید و فرمان دادم اطاعت کنید. 
برای شهری که «سرچشمه اصلی و پشتوانه معنوی انقلابی است که دنیا را متحول کرد» چه بسیار دشمنان و بدخواهان جهان خوار که به کمین نشسته‌اند تا «قم را از مرکزیت انقلاب، خارج و این حرکت تحولی را در آن کمرنگ کنند»، در این شرایط نیاز به تدبیر و تجربه بزرگان و حرکت‌های جهادی و روبه‌جلوی نسل جوان بیش‌ازپیش احساس می‌شود تا اجازه ندهند «دست‌های خائن» این هدف شوم را محقق سازند.
تلاش در این زمینه بسی ارزشمند است؛ در یک‌سو دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب صف‌آرایی کرده‌اند و در سویی دیگر جامعه ایمانی و انقلابی خستگی‌ناپذیر ایستاده و باانگیزه‌ای والا درحرکت هستند. صدالبته در این مسیر باید «راه را با عقلانیت انتخاب کنیم» و از رفتارهای احساسی و هیجانی پرهیزکرده و در یک‌کلام «احساسات خیلی لازم است امّا در مقام پشتیبانی عقلانیت»، اقتضای این راه احساسی و عقلانی، حرکت پرشتاب و بی‌وقفه است.
این کلام، نقشه راه و تکلیف، محدود به بزرگان یا جوانان نمی‌شود، در این زمینه هر یک از مردم قم، به‌اندازه توان خود ملزم به ادای دِین در برابر حکومت اسلامی است. مجموعه‌های تأثیرگذار و علمی و پژوهشی هم پشتوانه این حرکت انقلابی و جهادی بوده و بیش از هرزمانی عهده‌دار مسئولیت عقلانی انقلاب‌اند.
یکی از مظاهر پشتوانه انقلابی قم، اهمیت عفاف و حجاب در میان زنان و مردان است که بی‌توجهی به این مهم نه‌تنها مردم این شهر را با آسیب‌های بزرگ رفتاری و اعتقادی همراه می‌سازد، بلکه بر پیکره انقلاب اسلامی ایران که از قم برخاسته است، ضربه‌های هولناک وارد می‌کند، در این مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر سلاحی کارآمد و اثرگذار است که حیات جامعه اسلامی را سبب می‌شود.
دشمنان اسلام در این میان هرچند بسیار دست‌وپا می‌زنند و «می‌بالند به قدرت محاسباتی خودشان، به قدرت تحلیل خودشان، به آینده‌نگری خودشان، و اینجا هم یک عدّه‌ غرب‌زده‌ی آمریکازده پُز قدرت محاسباتی آمریکا را می‌دهند» ولی قیام مردم قم که در سال 56 محاسبات حقیقی بر اساس «نظام معرفتیِ توحیدیِ اسلامی» را به رخ جهانیان کشید و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند، امروز هم می‌تواند نظام معرفتی توحیدی اسلامی را زنده نگه‌داشته و آن را به سرمنزل مقصود برساند.
بازهم وظیفه‌ای بر دوش جوانان بانشاط انقلابی است که از همه ظرفیت‌ها ازجمله فضای مجازی که در تمامی سطوح اجتماعی نفوذ یافته و محلی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرهاست، استفاده حداکثری کنند. خدا را شاکریم که «جوان‌ها امروز در فضای مجازی فعّال‌اند؛ فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن توی دهان دشمنان» ولی این حرکت باید وسیع‌تر و آگاهانه دنبال شود تا پیام ظلم‌ستیزی و آزادی‌خواهی انقلاب را به گوش جهانیان برساند.
در پایان با مدد از کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و به پشتوانه نگاه نافذ و حمایت‌های مراجع معظم تقلید و علمای گران‌قدر، از تمامی جوانان مؤمن و انقلابی و آحاد مردم شریف، ولایتمدار و مجاهد قم، دستگاه‌ها و نهادهای استان، حوزه‌های علمیه، نیروهای جهادی و انقلابی و همه زائران و مجاوران بانوی کرامت می‌خواهم در راستای لبیک‌گویی عالمانه و با بصیرت به فرامین مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی درصحنه حضوری گسترده و خیره‌کننده داشته باشند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان مقدس قم
سید محمد سعیدی
26 دی‌ماه 1397
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/78890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف