عصر قم

آخرين مطالب

کنگره شهیدان جبهه مقاومت قم آغاز شد فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - با آیین غبارروبی مزار شهیدان مدافع حرم قم در آرامستان بهشت معصومه این شهر توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه، نخستین کنگره شهیدان جبهه مقاومت این استان روز شنبه با محوریت شهدای لشکر فاطمیون کار خود را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم و دبیر این کنگره در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: استقلال و خودکفایی هر کشوری مستلزم روحیه شهادت طلبی است و برگزاری کنگره های مقاومت یکی از روش های تاثیرگذار تقویت این روحیه می باشد.
حسن مالکی نژاد با اذعان به اینکه آیین های یادواره شهدا باید از حالت مقطعی خارج و به برنامه های مستمر و اثربخش تبدیل شود، گفت: محتوا و مضمون از ارکان مهم برگزاری آیین های شهدا باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای این کنگره 23 عنوان برنامه محتوایی در نظر گرفته شده و قاطبه مردم و افراد گوناگون جامعه مخاطبان اصلی آن بوده و ایجاد تفکر و روحیه جهادی در بین مدیران، سیاست های مهم آن به شمار می آید.
مالکی نژاد با بیان اینکه شورای سیاست گذاری این کنگره از کمیته های متعددی تشکیل شده است، اضافه کرد: کمیته محتوایی، رسانه، تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی، بانوان و خانواده، اقشار از قبیل دانشجویی، مساجد و مهاجران مجاهد از جمله ابن کمیته ها می باشد.
وی ادامه داد: در راستای تکریم خانواده های شهدای مدافع حرم و همچنین برقراری ارتباط با آنها سامانه ای تحت عنوان عزم زیارت راه اندازی شده که پخش زنده برنامه های گلزار شهدا، ارسال و ثبت دل نوشته ها و رویت اسامی شهدای مدافع حرم قم از جمله امکانات آن است.
دبیر کنگره شهدای جبهه مقاومت قم، این استان را سومین استان اعزام کننده نیروی مدافع حرم به سوریه دانست و گفت: قم 392 شهید مدافع حرم تقدیم کشور و ملت ایران نموده که مزار بیشتر آنها در قطعه 31 گلزار بهشت معصومه است.
وی گفت: 230 شهید از شهدای مدافع حرم قم از لشکر فاطمیون هستند و مزار 2 شهید ایرانی نیز طبق وصیت آنها در کنار شهدای مدافع حرم اهل کشور افغانستان قرار گرفته است.
مالکی نژاد با بیان اینکه بیش از 20 شهید مدافع حرم ایرانی نیز در قم دفن هستند، گفت: برخی از شهدای مدافع حرم قم جاویدالاثر هستند و قم نخستین استان کشور در تجمیع قبور شهدای مدافع حرم محسوب می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ ایثار و شهادت را ضامن ثبات و پایداری کشور دانست و گفت: شهدا این مسیر را با سرافرازی طی نموده و چراغ راه شدند، از این رو باید فرهنگ گذشت و فداکاری را در جامعه نهادینه کنیم.
** دبیر اجرایی کنگره جبهه مقاومت قم نیز با ذکر برخی از برنامه های آن، برپایی آیین های شب شعر در حرم حضرت معصومه، مسجد جمکران، مساجد و اماکن فرهنگی مذهبی را از جمله آن برشمرد و گفت: روایت گری و خاطره گویی در خانه موزه شهیدان زین الدین نیز از دیگر برنامه هاست.
سعید هاشمی گفت: برپایی نمایشگاه عکس در آرامستان ها و نگارستان ها و همچنین پخش مستند و نماهنگ جبهه مقاومت در مراکز حوزوی، مدارس و سطح شهر نیز در دستور کار است.
وی با اشاره به نشست های بحث و گفت و گو در رسانه ها، دفاتر خبرگزاری ها و نشریه های استان گفت: بیش از 20 برنامه پیش بینی شده و علاوه بر سلسله نشست های دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی، ویژه برنامه هایی نیز مختص کارگران، کارمندان، ورزشکاران و بانوان اجرا خواهد شد.
وی گفت: جمع آوری و مستندسازی آثار قلمی و بیانی شهدا و همچنین طراحی موزه ای در این زمینه از برنامه های در دست اقدام می باشد.
وی تصریح کرد: برگزاری گلبرگ شهیدان ویژه همه شهدای مدافع حرم قم، فضاساری در مدارس و محیط های دانش آموزی از طریق برپایی یادواره، سرکشی از خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدای شاخص لشکر فاطمیون نیز در قالب برنامه های این کنگره قرار دارد.
هاشمی اضافه کرد: تدارک مسابقه های کتابخوانی، نقاشی و عکس، طراحی بیلبورد تبلیغات شهری مبتنی بر نظریه مقاومت نیز از دیگر مجموعه برنامه های کنگره مذکور است.
وی با بیان اینکه در این آیین با فضاسازی و جریان سازی در شهرک پردیسان این منطقه از قم برخلاف سایر برنامه های فرهنگی به صورت ویژه و خاص مورد توجه قرار گرفته است، گفت: جشنواره مطبوعاتی و جمع آوری آثار رسانه ای تولید شده در موضوع مقاومت نیز از جمله برنامه های متعدد و متتوع کنگره یاد شده است.
** مسئول شورای سیاست گذاری کنگره جبهه مقاومت قم نیز در بخشی از این نشست با بیان اینکه این کنگره از مبانی فکری نسل رسانه ای و انقلابی قم نشات می گیرد، که مدال افتخاری برای آنهاست، گفت: برای این کنگره یک دبیرخانه دائمی تشکیل شده و تداوم خواهد داشت.
حجت الاسلام محمد باقر ولدان با اذعان به اینکه این کنگره از امروز آغاز، ولی پایان آن مشخص نیست، گفت: سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، بسیج فاطمیون قم، شورای اسلامی شهر، شهرداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مجمع نمایندگان، بنیاد خاتم الاوصیا و بسیج رسانه اعضای شورای سیاست گذاری آن را تشکیل می دهند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات قم همچنین زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان را از ارکان مهم فرهنگی اعتقادی جامعه عنوان کرد و گفت: تجلیل از مقام شامخ شهدا رمز تداوم انقلاب و راهبرد حقیقی جامعه برای واکسینه شدن نسل جوان در برابر ناهنجاری های اجتماعی است.
وی جبهه مقاومت اسلامی را یکی از با هویت ترین جریان های ضد استکباری و صهیونیستی عنوان کرد و گفت: تاریخچه مقاومت به تشکیل حزب عمل توسط شهید امام موسی صدر و شهید چمران در سال 1975 میلادی باز می گردد.
وی با بیان اینکه بر اساس تعالیم قرآنی حفظ وحدت اسلامی بالاتر از مرزهای جغرافیایی است، گفت: شهدای جبهه مقاومت عبادت را با شهادت معنا کردند.
ولدان با اشاره به نقشه شوم دشمن برای به آشوب کشاندن کشورهای اسلامی بیان کرد: حال که دشمن به تمامیت ارضی مسلمانان یورش برده، ارائه دکترین تهاجم بهترین دفاع است.
7403 / 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/78658/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد