عصر قم

آخرين مطالب

خدا می‌بیند، همین برای من کافی است اجتماعی

خدا می‌بیند، همین برای من کافی است
  بزرگنمايي:

عصرقم- پنجم جمادی‌الاولی روز ولادت حضرت زینب(س) را در تقویم ایران به نام روز پرستار نامگذاری کرده‌اند، پرستاری علی‌رغم تمام سختی‌هایی که دارد اگر با علاقه آن را دنبال کنی، می‌تواند شیرین‌ترین ولذت بخش‌ترین شغل دنیا باشد.

مقام معظم رهبری سوم تیرماه سال 83 در دیدار با جمعی از پرستاران در خصوص مقام پرستار فرمودند: پرستار فرشته‌ی رحمت برای بیمار است. آن‌وقت که بیمار از همه جا دستش کوتاه است، در آن ساعاتی که حتی همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار هم بالای سرش نیستند، چشم امیدش بعد از خدا به پرستار است و این پرستار است که مثل ملائکه‌ی آسمانی، مثل فرشتگان رحمت، به دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی او پاسخ می‌دهد؛ اینها خیلی مهم است؛ اینها پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود. البته ممکن است هیچ چشمی هم این زحمت شما را نبیند. خیلی از زحماتی که شما می‌کشید و رنجهایی که می‌برید، کسی آنها را نمی‌بیند. گاهی یک لبخند شما به بیمار دل افسرده، به او جانِ دوباره می‌دهد. چه کسی این لبخند را می‌بیند؟ چه کسی آن را به حساب می‌آورد؟ چه کسی یک معادل و پاداش مالی و پولی در مقابل این لبخند می‌گذارد؟ هیچکس؛ اما کرام‌الکاتبین می‌بینند.

فرحناز کیانفر سال 1363 با دیپلم اقتصاد وارد یک بیمارستان نیمه خصوصی شده و در بخش بهیاری مشغول به کار شد، علاقه به پرستاری باعث شد تا در کنکور رشته پرستاری شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی در این رشته شود.

بعد از اتمام درس، طرح خود را دربخش اطفال یکی از بیمارستان‌های یزد گذراند، یک سال به عنوان پرستار در بخش جراحی قلب و غدد خدمت کرد و بعد از آن تا زمان بازنشسته شدن، به عنوان سرپرستار در همان بخش ماند.

کیانفر از خاطرات سال‌های فعالیتش در بیمارستان به عنوان پرستار، گفت: کسی که رشته پرستاری را انتخاب می‌کند باید به آن علاقه داشته باشد در غیر اینصورت این کار خیلی زود خسته کننده و کسالت‌بار می‌شود و نمی‌تواند آنگونه که باید، خدمت کند.

وی تصریح کرد: زمانی که به عنوان کارآموز مشغول خدمت بودم، مجروحین جنگی را هم به بیمارستان محل خدمت من می‌آوردند، اولین کاری که می‌کردیم، تعویض لباس و شست‌وشوی بدن مجروحین بود، بسیاری از مجروحین نوجوانان 15 _16 ساله بودند و ما هرکاری که در توانمان بود برای آن‌ها انجام می‌دادیم، البته آن زمان من در بخش دیگری خدمت می‌کردم اما چون بیمارستان دولتی بود، مجروحین را به آنجا می‌آوردند و همین مسئله باعث شلوغی بیمارستان می‌شد و همکاران از بخش‌های مختلف همگی بسیج می‌شدند تا کار زخمی‌ها به سرانجام برسد.

کیانفر خاطرنشان کرد: من عضو تیم بسیج جامعه پزشکی بودم و همراه تیم برای ویزیت مردم و بردن دارو رایگان به روستاهای دورافتاده می‌رفتیم، مردم این مناطق از امکانات بهره‌ای نبرده بودند و این کار تیم بسیار ارزشمند بود.

وی در ادامه افزود: مریضی را برای ما آوردند که دیابت داشت و به کما رفته بود، هیچ بیمارستانی این بیمار را قبول نمی‌کرد، تا اینکه وی را به بیمارستان ما آوردند و پذیرش شد، حدود دو ماه این بیمار در حالت کما بود و در این مدت هر کاری از دست پرسنل چه پزشک و پرستار و چه نیروهای خدماتی بیمارستان برآمد، انجام دادند تا سلامتی خود را هرچه زودتر به دست آورد، بعد از دوماه ایشان توانست انگشت خود را تکان بدهد و حدود یک ماه دیگر طول کشید تا ایشان سلامتی کامل خود را به دست آورد و از بیمارستان مرخص شود.

کیانفر در جواب درخواست ما مبنی بر شرح یکی از خاطرات بد دوران کاری خود، گفت: برادرم از جبهه به مرخصی آمد، من شیفت بودم و نتوانستم برای دیدنش بروم با او تماس گرفتم و دعوتش کردم تا ناهار را با هم بخوریم اما قبول نکرد و گفت که فرصت ندارد و باید زودتر برگردد، بدون اینکه هم را ببینیم، به جبهه برگشت، بعد از مدتی خبر شهادتش را برای ما آوردند و برای همیشه حسرت دیدن دوباره برادرم بر دلم ماند.

وی عنوان کرد: من به دلیل علاقه به پرستاری از همه چیز گذشتم، زمانی که درس می‌خواندم، فرزندم کوچک بود و با سختی بسیار درسم را تمام کردم، همه زندگی من در بیمارستان خلاصه شده بود، الان که بازنشسته شده‌ام و در خانه هستم دیگر فرزندانم ازدواج کرده‌اند و من گاهی که به گذشته فکر می‌کنم از این مسئله ناراحت می‌شوم که آن زمان که فرزندانم به من احتیاج داشتند، نتوانستم آن‌ها را همراهی کنم، من متوجه نشدم که آن‌ها چگونه و کی بزرگ شدند، هیچگاه خودم لباس دخترم را به تنش نکردم و نمیدانم چه کسی به او آموخت که چگونه مقنعه مدرسه را درست به سر کند.

این پرستار بازنشسته ادامه داد: همیشه به من می‌گفتند چه فایده دارد که تو اینقدر کار می‌کنی وقتی مسئولین نمی‌بینند و آنطور که شایسته است از تو تقدیر نمی‌کنند و من در جواب فقط می‌گفتم خدا می‌بیند، معتقد بودم که خداوند شاهد اعمال من است و همین برای من کافی بود.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/78614/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور