عصر قم

آخرين مطالب

معاون دفتر تبلیغات اسلامی:

یکهزار مبلغ دینی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند اجتماعی

یکهزار مبلغ دینی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در سال های اخیر و با گسترده تر شدن فضای مجازی بیش از یکهزار مبلغ مذهبی در حوزه شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و کانال های مختلف فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد عصر شنبه در سلسله نشست های شنبه های انقلاب در سالن آیت الله حائری یزدی مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم اظهار داشت: بیش از 200 گروه تبلیغی در فضای مجازی درحال تبلیغ دین هستند.
وی بیان داشت: علاوه بر فضای مجازی در محیط واقعی نیز 400 گروه تبلیغی در حوزه های گوناگون شامل امداد فرهنگی و مددکاری اسلامی برای گروه های هدف از جمله مددجویان کمیته امداد امام (ره) تبلیغ چهره به چهره را انجام می دهند.
معاون دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به گسترش خدمات فرهنگی حوزه های علمیه به جامعه ، آن را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: سالانه 15 هزار طلبه از حوزه های علمیه بزرگ کشور از جمله قم، اصفهان، مشهد و خوزستان در مناسبت های مختلف مانند ماه مبارک رمضان، محرم و صفر به اقصی نقاط اعزام، و در انجام آیین ها و فرایض متعدد دینی خدمت رسانی می کنند.
وی گفت: درکنار این اعزام فعالیت های نوآورانه و خلاقانه ای شکل گرفته و حدود 450 گروه تبلیغی جهادی نیز سازماندهی شدند که این گروه ها علاوه بر اماکن وسیع تبلیغی مانند مسجد و حسینیه در مراکز کمپ اعتیاد و حتی ساحل دریا، پارک ها و همه مجتمع هایی که امکان حضور مبلغان است به تبلیغ می نمایند.
روستا آزاد اضافه کرد: در کنار اعزام های موسمی و ساماندهی گروه های تبلیغی بیش از 6 هزار تن از حوزویان در روستاهای دور دست مستقر و مشغول خدمت رسانی می باشند.
معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود پاسخگویی به شبهات و سئوال های دینی را یکی از اقدام های فرهنگی گسترده و چشمگیر حوزه های علمیه در سال های پس از پیروزی انقلاب عنوان کرد، و افزود: موسسه های مختلفی نیز تاسیس و هم اکنون در حال خدمت هستند و بیش از 15 هزار پاسخ را در قالب کتاب های مختلف تدوین نموده و حدود 70 مجموعه را نیز منتشر کردند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دفتر تبلیغات اسلامی روزانه بالغ بر 12 هزار سئوال و جواب دینی را سامان دهی می کند، و بیش از 400 تن از طریق شماره 400 096 به سوال ها پاسخ می دهند.
معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب کمتر سئوالی در ذهن کسی متبادر می شود که جواب آن در سایت های مراکز پاسخگویی وجود نداشته باشد، و به ندرت می توان سئوالی را در زمینه احکام و شبهات گوناگون مطرح کرد که در سامانه های این مجموعه ها نباشد.
وی گفت: در کنار این مجموعه ها یکی از خدمات فرهنگی حوزه ها موضوع حضور روحانیان کاروان در مناسک حج، عمره و عتبات است که بیش از 14 هزار روحانی در این زمینه تلاش می کنند.
وی همچنین خدمت رسانی در نماز جمعه و جماعت را از دیگر خدمات فرهنگی حوزه برشمرد و افرود: هر هفته بیش از 900 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار، و صنوف و اقشار مختلف پای منبر، موعظه و تحلیل سیاسی اجتماعی حوزویان قرار می گیرند.
وی بیان کرد: مبلغان و روحانیان در 70 هزار باب مسجد موجود در کشور نیز به صورت دائم و یا مقطعی در خدمت مردم هستند، که این حجم از خدمات از برکت های انقلاب به شمار می آید و کلیه طلبه های فعال در این عرصه ها نیر از تحصیل کردگان و فارغ التحصیلان بعد از انقلاب محسوب می شوند.
روستا آزاد با اشاره به خدمات فرهنگی دینی ارائه شده توسط حوزویان از طریق رسانه ها اذعان داشت: راه اندازی رادیو معارف و بیان مباحث علمی، عقلی، فلسفی و قرآنی توسط کارشناسان حوزوی و همچنین تاسیس شبکه های ماهواره ای ولایت و الاهواز که زیر نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و آیت الله موسوی جزایری امام جمعه موقت اهواز اداره می شوند بخشی از فعالیت های رسانه ای و ماهواره ای حوزه علمیه در عرصه تبلیغ و نش احکام و آموزه های دینی است.
وی با اشاره به فعالیت های قرآنی و انتشاراتی حوزه علمیه طی چهار دهه گذشته گفت: درحال حاضر بیش از30 مجله تخصصی علمی پژوهشی در حوزه قرآن منتشر می شود، و تهیه و تدوین دائره المعارف قرآن مجید که تاکنون 15 جلد آن به همت دفتر تبلیغات انتشار یافته نیز بخشی از این اقدامات است.
معاون دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات فرهنگی حوزه های علمیه را منشا برکات فراوانی برای نظام اسلامی و کشور ذکر کرد وگفت: اینکه یک ملتی با این حجم از تهدیدها علیه فکر و اعتقادات خود تا این حد مقاومت می کند، ناشی از یک پشتوانه علمی و فرهنگی بسیار قوی و مستحکم است، که توسط حوزه های علمیه، علما و مراجع و شخص رهبر معظم انقلاب بوجود آمده است.
بیست و هشتمین نشست «شنبه های انقلاب» با عنوان «روحانیت و حوزه های علمیه» با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه حوزه برگزار شد.
در این نشست کارنامه چهل‌ساله «روحانیت و حوزه های علمیه» در انقلاب اسلامی، در موضوع هایی همچون تحولات بنیادین در روحانیت و حوزه های علمیه، نقش آفرینی روحانیت و حوزه های علمیه درجامعه و حکومت، حوزه های علمیه، تبلیغ و نقش آفرینی بین المللی، هدایت و تربیت علمی اندیشه ای طلاب و تعالی شخصیتی، روحانیت وجایگاه علمی پس از انقلاب، روحانیت، نبوغ و روزآمدی و حوزه های علمیه خواهران و موقعیت و جایگاه انقلاب اسلامی در حوزه روحانیت و حوزه های علمیه در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی و جایگاه ایران در جهان اسلام، بررسی و تبیین شد.
برنامه شنبه‌های انقلاب به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی شنبه‌های هر هفته دستاورد‌های انقلاب اسلامی در یکی از موضوع های مورد نظر را با حضور چهره‌های شاخص آن حوزه، بررسی می‌کند.
7403/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/78238/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله رییسی به کراچی رفت

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور 17514 نفر در قم

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

اختصاص 10 هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

(ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم

برداشت 22 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

آماده‌باش کامل راهداری استان قم به‌دنبال احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

به ظاهر دوست اما دشمنانند

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سؤالات کنکور

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید