عصر قم

آخرين مطالب

حجت‌الاسلام روستاآزاد تشریح کرد:

فعالیت‌های روحانیت؛ از تبلیغ بالینی تا مشاوره برای پیشگیری از طلاق فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر قم -
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه با تشریح دستاوردهای روحانیت در 40 سالگی انقلاب تاکید کرد: طرح‌های بدیعی در حوزه از جمله تبلیغ بالینی طلاب و مشاوره برای پیشگیری از طلاق در حال اجرا است.
به گزارش ایسنا منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه امروز 15 دی‌ماه، در نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع روحانیت و حوزه که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد با بیان اینکه حوزه و روحانیت پرچمدار فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است به آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای مبلغان اشاره کرد و گفت: ده‌ها بلکه بیش از ده‌ها محور آموزشی کاربردی برای حوزویان در کنار آموزش‌های رسمی از تربیت مبلغ کودک گرفته تا کارشناس برای صدا و سیما، کارشناس نقد فرق انحرافی و مسیحیت تبشیری و ... انجام شده و یا در حال انجام است.
وی افزود: در هر مناسبت مذهبی بیش از 15 هزار نفر از حوزه‌های علمیه به سراسر کشور اعزام می‌شوند و به تبلیغ دین می‌پردازند.
روستاآزاد با اشاره به فعالیت 450 گروه فرهنگی تبلیغی افزود: این گروه‌ها حتی به کنار دریا، مراسمات مختلف، ورزشگاه‌ها و ... رفته و به امر به معروف و نهی از منکر همچنین تبلیغ می‌پردازند ضمن اینکه بیش از شش هزار حوزوی عمدتا در روستا‌های دوردست و محروم مشغول خدمت به مردم هستند.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ادامه داد: یکی از اقدامات فاخر بعد از انقلاب که گسترده و چشمگیر است بحث پاسخگویی به سؤالات دینی مردم است؛ مرکز مطالعات و پاسخگویی به سؤالات تاکنون 15 هزار پرسش را جواب داده و در 70 مجموعه منتشر کرده است همچنین روزانه 12 هزار سؤال در قالب پیامک، پیام رسان، تلفن و ... سامان دهی می‌شود و بیش از 400 پاسخگو، پاسخگوی مردم هستند.
وی افزود: بیش از 14 هزار روحانی در سامانه حج و عتبات به عنوان روحانی کاروان برای حج و عمره ثبت نام کرده همچنین بیش از 900 نماز جمعه در سراسر کشور برپا می‌شود و مردم پای تحلیل روحانیت و حوزویان می‌نشینند و قریب به 70 هزار مسجد سراسر کشور به صورت دائم و یا موسمی فعالیت دارند و مردم در محضر روحانیت هستند که این حجم خدمت‌رسانی بی سابقه است.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت رسانه‌ای حوزه اظهار کرد: از تاسیس رادیو معارف گرفته که 24 ساعته مباحث قرآنی، عقلی، فلسفی و ... را منتشر می‌کند تا رسانه‌های دیگر همچنین شبکه ولایت (که زیر نظر آیت الله مکارم، اهوازنا که زیر نظر آیت الله جزائری فعالیت دارد) بخشی از این عملکرد است.
روستاآزاد با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی حوزه چشمگیر است افزود: بیش از 20 هزار کتاب قرآنی، تالیف و منتشر و در اختیار مردم است؛ بیش از 30 مجله علمی، تخصصی و پژوهشی در حوزه قرآن تولید و منتشر می‌شود که قبل از انقلاب نداشتیم همچنین دائرهالمعارف قرآن توسط این دفتر در حال تالیف است و 15 جلد آن تولید شده که در جهان اسلام مایه افتخار است.
دانشنامه کودک
وی افزود: دانشنامه‌های تخصصی متعدد و حتی دائرهالمعارف به زبان کودکان و نوجوانان نیز تا سه جلد منتشر شده و مابقی مجلدات هم در حال انجام است همچنین بوستان کتاب تاکنون 4200 عنوان کتاب که برخی عناوین مانند موسوعه‌ها به 20 جلد هم می‌رسد منتشر کرده است.
روستاآزاد ادامه داد: نشریه سنجاقک بیش از ده سال است که برای خردسالان نشر می‌یابد همچنین نشریه پوپک، سلام بچه‌ها و پیام زن نیز منتشر می‌شود که در کیفیتی بالا و با رده تخصصی ارائه می‌شود و هم پیوسته و مستمر بوده و هست.
روستاآزاد گفت: قریب 450 گروه تبلیغی یعنی برای هر شهرستان یک گروه ساماندهی شده که در مدارس، کمپ‌های اعتیاد و در اموری مانند مددکاری کمیته امداد و ... فعالیت دارند و بیش از هزار مبلغ در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان مشغول فعالیت تخصصی مانند بازی‌های رایانه‌ای، موشن‌گرافی و ... هستند.
روستا آزاد اظهار کرد: یکی از معضلات محصولات حوزه دینی، عدم درست توزیع و انتشار آنان است؛ مدتی قبل خدمت رهبری برای ارائه گزارش بودیم ایشان مطالبه در مورد رسیدن این محصولات به دست مردم داشتند، زیرا بیش از هزار و 700 محصول خوب و عالی در حوزه کودک و نوجوان توسط حوزه تولید شده که توزیع آن محدود به امکان و شهر‌های مذهبی شده است.
وی افزود: حوزویان در کنار خدمات فرهنگی از گذشته همواره خدمات اجتماعی نیز به فقرا و آسیب‌دیدگان داشته‌اند و در این راستا مراکز درمانی و ... نیز تاسیس شده است. در زلزله اخیر سرپل ذهاب از روز‌های اول برخی گروه‌های تبلیغی شامل بیش از هزار نفر از ساعات اولیه زلزله عازم شدند و در دفن و غسل اموات و کمک به اسکان موقت مردم و ... فعالیت داشتند.
وی افزود: همچنین قریب به 400 میلیون تومان از سوی طلاب و با اهدای بخشی از شهریه به مردم این منطقه کمک شد همچنین حوزویان با اهدای بخشی از حقوقشان در این زمینه کمک کردند.
مددکاری اسلامی
روستا آزاد اظهار کرد: طرح مددکاری اسلامی نیز از سوی دفتر انجام می‌شود که در ذیل این طرح، طلاب و روحانیون عمدتا خواهران به کمک خانواده‌های آسیب دیده می‌روند و از طریق معرفی به نهاد‌های مختلف مانند کمیته امداد و ... برخی از مشکلات این خانواده‌ها رفع شده است.
وی تبلیغ بالینی را از دیگر عرصه فعالیت‌های طلاب برشمرد و افزود: کتابی با این عنوان یعنی تبلیغ بالینی منتشر شده است؛ در این طرح، طلاب با حضور در بالین بیمار و با هماهنگی با مرکز درمانی به ارائه خدمات دینی و مذهبی می‌پردازند همچنین اعزام مبلغان متخصص پیشگیری از طلاق از دیگر کار‌های انجام شده است که این کار در قالب گروه‌های تبلیغ تخصصی به نقاط مختلف انجام می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/78221/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان