عصر قم

آخرين مطالب

ورزش قم در هفته ای که گذشت

فوتسال قم؛ صعود در لیگ برتر، خطر سقوط در لیگ دسته یک ورزشی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - در هفته ای که تیم سوهان محمد سیما قم در رقابت های لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور خوش درخشید و به رده سوم جدول رده بندی لیگ صعود کرد اما تیم فوتسال الماس شهر در لیگ دسته یک بر روی پرتگاه سقوط به دسته پایین تر قرار گرفت.
  در هفته گذشته ورزشکاران قم در مسابقات جام باشگاه‌های جهان، لیگ های برتر فوتسال، تیراندازی مردان، فوتبال نوجوانان و همچنین لیگ های دسته اول فوتبال امید، فوتسال، بدمینتون و لیگ دسته دوم بسکتبال به مصاف حریفان خود رفتند.
کسب 3 مدال توسط کشتی گیران قمی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان، شاهکار سوهان محمد سیما قم در لیگ برتر فوتسال، فراخوان کاراته کاهای قمی به اردوی تیم، 3 شکست غیر منتظره تیراندازان قمی در لیگ برتر، ادامه نوار شکست های افشید قم در لیگ برتر فوتبال نوجوانان، خروج صبای قم از منطقه صعود به لیگ برتر، قرار گرفتن الماس‌شهر روی پرتگاه سقوط، بدمینتون مردان قم در راه صعود به لیگ برتر و صعود نماینده بسکتبال قم به مرحله دوم لیگ دسته دوم مهمترین اخبار ورزشی قم در هفته گذشته بود.
** مسابقات جام باشگاه‌های جهان/کسب 3 مدال توسط کشتی گیران قمی
رقابت‌های کشتی باشگاه‌های جهان در حالی به پایان رسید که با وجود حضور نداشتن تیمی از قم در این رقابت‌ها، 3 مدال این مسابقات بر گردن کشتی گیران قمی حاضر در مسابقات آویخته شد تا کشتی قم در این عرصه نیز حضوری درخشان داشته باشد.
در مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان که در ایران برگزار شد تیم بیمه رازی موفق شد مقام قهرمانی را به دست بیاورد و در ترکیب این تیم 2 کشتی گیر قمی شامل مهدی ابراهیمی و علی اکبر حیدری حضور داشتند که مدال طلا را بر گردن آویختند.
محمدجواد رضایی کشتی‌گیر جوان قمی نیز که در ترکیب تیم سینا صنعت ایذه در مسابقات شرکت کرده بود همراه با این تیم در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کرد.
** لیگ برتر فوتسال/شاهکار سوهان محمد سیما قم در خانه
تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم در هفته بیست و دوم لیگ برتر، هفته گذشته با شکست میهمان خود شهروند ساری در دقایق پایانی، علاوه بر گرفتن انتقام شکست سنگین دور رفت، با توجه به نتایج رقابت های همزمان به رده سوم این رقابت ها نیز صعود کرد.
تیم فوتسال سوهان محمد سیما در این دیدار حساس موفق شد حریف سرسخت خود را 3 بر 2 شکست دهد.
این تیم که دربازی رفت با نتیجه 7 بر یک شکست خورده بود، در دور برگشت، با کسب سه امتیاز شیرین و با توجه به شکست تیم رده سومی فرش آرا، موفق شد با 37 امتیاز به رده سوم جدول لیگ برتر فوتسال صعود کند.
سوهان محمد سیما قم پیش از رقابت های این هفته با کسب 10 برد، 4 مساوی و 7 باخت و کسب 34 امتیاز در رده چهارم لیگ برتر قرار داشت.
** اردوی تیم ملی/فراخوان کاراته کاهای قمی به اردوی تیم
دعوت از 9 کاراته کای استان قم به اولین مرحله اردوی تیم ملی رده‌های سنی پایه پسران، جدیدترین رخداد در کاراته استان است و پسران کاراته کای قمی ظرفیت بالای خود را در این رشته به نمایش می‌گذارند.
اولین مرحله اردوی تیم ملی کاراته رده‌های پایه پسران هفته اول بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و قهرمانان اول تا سوم مشترک المپیاد ورزشی استعدادهای برتر و ورزشکاران زیر 23 سال در مرحله اول در صورت احراز شرایط سنی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.
** لیگ برتر تیراندازی مردان/3 شکست غیر منتظره در خانه
تیراندازان تیم هیات قم در آخرین هفته رقابت‌های نیم‌فصل نخست لیگ برتر تیراندازی مردان باشگاه‌های کشور، یک برد و سه شکست غیر منتظره در کارنامه خود به ثبت رساندند.
تیمی که امسال بدون حامی مالی در مسابقات لیگ برتر تیراندازی مردان باشگاه‌های ایران شرکت کرده، تیم هیات تیراندازی استان قم است که با تکیه به توان و استعداد تیراندازان بومی در مقابل حریفان مطرح و تیراندازان شاخص لیگ برتری به میدان می‌رود.
این تیم در هر دو رشته تفنگ بادی و تپانچه بادی میزبان دیدارهای هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر تیراندازی بود، رقابت‌هایی که برای نماینده قم یک برد و سه باخت به همراه داشت و سرانجام نیم فصل نخست لیگ برتر با صدرنشینی تیم مقاومت به کار خود پایان داد.
** لیگ برتر فوتبال نوجوانان/ افشید روی نوار شکست
امید به صعود تیم فوتبال نوجوانان افشید قم به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور با تداوم باخت‌های این تیم کمرنگ‌تر از گذشته شد.
ثبت چهارمین باخت در کارنامه تیم فوتبال نوجوانان افشید قم موجب شد تا علاقه مندان به فوتبال شروع بسیار خوب این تیم در فصل 98 – 1397 لیگ برتر فوتبال نوجوانان ایران را فراموش کرده و نگران آینده این تیم با توجه به مشکلات مالی و باخت‌های اخیر باشند.
افشید قم که با 2 باخت متوالی نیم‌فصل نخست مرحله گروهی فصل جاری لیگ برتر فوتبال نوجوانان باشگاه‌های کشور را به پایان رسانده بود، در شروع دور برگشت نیز چندان عملکرد خوبی نداشت و با یک تساوی و 2 باخت در سه هفته سپری شده از دور برگشت، همچنان روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد.
** لیگ دسته اول فوتبال امید/صبای قم از منطقه صعود خارج شد
تیم فوتبال امید صبای قم با شکست غیر منتظره در لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور از جمع مدعیان صعود به لیگ برتر خارج شد.
صبای قم که فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال امید ایران حضور داشت و با ایستادن در مکان آخر جدول رده‌بندی به دسته اول سقوط کرد، امسال با وجود مشکلات حقوقی که منجربه بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم شده، عملکرد به نسبت خوبی در لیگ دسته اول داشته است ولی با این شکست، شانس خود برای صعود به لیگ برتر را کاهش داد.
**لیگ دسته اول فوتسال/ الماس‌شهر روی پرتگاه سقوط
تیم الماس شهر قم با قبول یک شکست دیگر در لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور بیش از هر زمان دیگری به سقوط نزدیک‌تر شد.
تیم فوتسال الماس شهر قم که برای اعاده حیثیت و کسب سه امتیاز به منظور جلوگیری از سقوط به دسته پایین‌تر هفته گذشته در دیداری حساس مقابل تیم میانه جدولی شهرداری رشت به میدان رفته بود، با وجود نمایش خوب خود، تن به شکست داد تا بیش از هر زمان دیگری سقوط را احساس کند.
در جدول رده‌بندی لیگی که در 2 گروه مقدماتی برگزار می‌شود و تیم‌ها به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت رقابت می‌کنند، موقعیت تیم الماس شهر قم خوب نیست و این تیم دقیقا در جایگاهی قرار دارد که با تداوم بقا در آن به طور حتم به لیگ دسته دوم فوتسال ایران سقوط خواهد کرد.
نماینده فوتسال قم از 11 بازی خود یک برد، 2 تساوی، 8 باخت، 18 گل زده، 32 گل خورده، تفاضل گل منفی 14 و تنها با پنج امتیاز اندوخته در انتهای جدول قرار دارد.
** لیگ دسته اول بدمینتون مردان/قم در راه صعود
در شرایطی که امسال مسابقات لیگ دسته اول بدمینتون مردان باشگاه‌های کشور در 2 گروه مقدماتی جریان دارد، تیم مردان هیات بدمینتون قم در گروه دوم این بازی‌ها با حریفان خود برای کسب مجوز صعود به فصل 1398 لیگ برتر رقابت می‌کند.
بدمینتون‌بازان استان قم در راه صعود به لیگ برتر باشگاه‌های کشور سه حریف خود را شکست داده و در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفتند.
در مرحله نخست مقدماتی مسابقات لیگ دسته اول بدمینتون مردان باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس، بدمینتون بازان قم با سه پیروزی و کسب 9 امتیاز کامل صدر نشین شدند ضمن اینکه تیم اس‌پی دنیا پلاستیک شیراز با هفت امتیاز در مکان دوم جدول رده‌بندی گروه دوم جای گرفت و تیم ذوب‌روی صبای زنجان با پنج امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
** لیگ دسته دوم بسکتبال/صعود نماینده قم به مرحله دوم
تیم بسکتبال مهتاب قم در دور برگشت لیگ دسته دوم کشور عملکرد بسیار خوبی داشت و با صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها این فرصت را دارد که برای موفقیت‌های بزرگ‌تری تلاش کند.
پس از این که مسابقات دور رفت مرحله گروهی لیگ دسته دوم بسکتبال در اسد آباد در استان همدان برگزار شد، نماینده قم بازی‌های دور برگشت خود را در شهر مهاباد در آذربایجان غربی برگزار کرد و توانست با 3 پیروزی پیاپی، جواز صعود را به دست بیاورد.
این تیم در دور رفت صاحب یک پیروزی و 2 شکست شده بود و با احتساب این 3 پیروزی، در مجموع با 4 پیروزی و 2 شکست و 10 امتیاز پس از تیم خانه بسکتبال اسد آباد، در درده دوم قرار گرفت و به مرحله دوم صعود کرد.
 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/76722/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!