عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته ای که گذشت؛

از افتتاح نمایشگاه فرش تا استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه(س)، افتتاح پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف، پذیرش 2 هزار بانوی طلبه در جامعه الزهرا(س) و نظام مند شدن تبلیغات شهری از جمله رویدادهای خبری قم در هفته گذشته به شمار می آید.
به گزارش ایرنا، برگزاری جلسه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت و گوی بخش خصوصی با دولت، کارگروه تنظیم بازار، برگزاری دوره های تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی و همچنین توانمندسازی مربیان آموزش همگانی حقوق و آمادگی راهداری برای اجرای طرح زمستانه از دیگر رویدادهای خبری قم در هفته گذشته محسوب می شود.
** مردم قم از کاروان نمادین حضرت معصومه(س) استقبال کردند
مردم متدین و دوستدار ولایت قم همزمان با 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به این شهر، از کاروان نمادین کریمه اهل بیت(ع) استقبال کردند.دلدادگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در طول مسیر حرکت این کاروان، از هر کوی و برزن به آن پیوستند و با در دست گرفتن گل و پرچم های سبز رنگ به نام مبارک حضرت معصومه(س)، شعار «یا معصومه(س) به شهر ما خوش آمدی» سر دادند.
** مشکلات دام شهر قم برطرف شود
سرپرست استانداری قم هفته گذشته دریازدهمین جلسه هیات مدیره مجتمع های تولیدی، نقش شهرک دام شهر این استان را در راستای ایجاد اشتغال موثر دانست و گفت: مشکلات این شهرک باید تا حد امکان توسط مسئولان برطرف شود.
سید محمد رضا هاشمی اظهار داشت: وجود مجتمع های تولیدی از جمله دام شهر ظرفیت اقتصادی مهمی برای قم به شمار می آید و دولت نیر در قالب شرکت تعاونی از این مجتمع ها حمایت ها و پشتیبانی های لازم را انجام می دهد.وی ادامه داد: استقرار بزرگترین میدان دامی کشور در قم بیانگر آن است که این استان علاوه بر گردشگری مذهبی، ظرفیت ها و توانمندی های دیگری نیز برای رونق اقتصادی دارد.
** پرونده مسکن مهر به زودی بسته می شود
مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز هفته گذشته با اشاره به ساخت بیش از 43 هزار واحد مسکن مهر در منطقه پردیسان ابراز داشت: تنها 300 واحد از مجموع تعهدات استان باقی مانده است که به زودی به متقاضیان واگذار می شود. حسن صبوری دراین رابطه گفت: پردیسان یکی از نقاطی است که طی 20 سال گذشته، به این ظرفیت مناسب از سکونت و ساخت و ساز رسیده و در واقع این منطقه یکی از مصادیق عمران و آبادانی مسکن در استان بوده است. وی گفت: در این منطقه سرعت احداث مسکن بسیار بالا بوده و طی 2 دهه، جمعیتی حدود 130 هزار تن در آن ساکن شده اند، اما سرعت خدمات شهری با کندی پیش رفته و این ناهماهنگی موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان شده است.
** 9 هزار میلیارد ریال اعتبار رونق تولید در قم جذب شود
سرپرست استانداری قم گفت: مدیران دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان باید تلاش کنند تا اعتبار9 هزار میلیارد ریالی درنظر گرفته شده برای استان طی سالجاری در بخش تسهیلات رونق تولید به طور کامل جذب شود.سید محمد رضا هاشمی هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید افزود: اعضاء این ستاد با تمام توان به دنبال روان سازی فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری هستند و آن را بهترین راهکار برای تحقق شعار سال می دانند.
** طرح روشنگری در پیشگیری از جرائم درقم اجرایی می شود
فرمانده انتظامی قم شنبه هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح روشنگری در پیشگیری از جرائم از نیمه آذرماه امسال گفت: برخی از شهروندان نسبت به جرائم توجیه نیستند که مقرر شده طرح فوق در 200 نقطه از شهر قم اجرا شود.سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: این طرح در مساجد، مدارس و محافل مردمی اجرا خواهد شد و در سال 98 نیز ادامه می یابد.
** تبلیغات شهری در قم باید نظام مند شود
معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب قم با ابراز ناخرسندی از وضع تبلیغات شهری قم گفت: تبلیغات شهری از نظر جانمایی و محتوایی باید هرچه سریع‌ تر نظام‌ مند شود.علی اصغر سلطانی هفته گذشته در گفت وگویی اظهار داشت: در راستای احیای حقوق عامه و حفظ شان و جایگاه مردم، دادستانی استان ساماندهی انواع تبلیغات شهری را در دستور کار خود قرار داده که در این خصوص با مسئولان ذیربط جلسه هایی برگزار و دستورات لازم صادر شده است. وی اضافه کرد: با بررسی ‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از دلایل بروز تصادف های رانندگی، جانمایی غیر کارشناسانه انواع تابلو‌های تبلیغاتی شکلی یا نوشتاری است که به استناد تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، در صورت بروز حادثه دستگاه‌ های اجرایی مرتبط مسئول جبران خسارت هستند.
** دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب در قم برگزار شد
دوره های تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی و همچنین توانمندسازی مربیان آموزش همگانی حقوق، هفته گذشته با حضور وکلا، حقوق دانان و قضات نخبه بسیجی سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان، آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سردار علیرضا افشار رئیس هیات عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری قم در آیین افتتاحیه این دوره ها سخنرانی کردند.
** پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم گشایش یافت
پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم، روز سه شنبه سیزدهم آذرماه جاری در قالب 110 غرفه طی آیینی با حضور فرشته دست پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران درمحل نمایشگاه های دائمی استان گشایش یافت.این نمایشگاه در مساحت سه هزار و 700 متر مربع با 110 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های قم واقع در انتهای خیابان نواب(خاکفرج) از 13 تا 17 آذرماه از ساعت 15 تا 21 میزبان بازدیدکنندگان است.
** تشویق کسبه منصف از موثرترین شیوه های کنترل بازار است
سرپرست استانداری قم گفت: برای کنترل و تنظیم بازار و جلوگیری از تخلف ها باید در کنار تشکیل پرونده و برخوردهای قضایی با متخلفان، از روش های تشویقی موثر نیز به عنوان عامل بازدارنده استفاده شود.سید محمد رضا هاشمی هفته گذشته در کارگروه تنظیم بازار قم اظهار داشت: کسبه ای که در مواقع گران شدن اجناس و کالاهای ضروری، با مردم همراهی کرده و این محصول ها را با قیمت خرید قبلی در اختیار آنها قرار می دهند باید تشویق شوند. وی با اینکه باید با نصب بنر در معابر از کسبه منصف تقدیر شود، افزود: مردم باید بدانند اگر در شهر قم به عنوان شهر کریمه اهل بیت(س) برخی دست به احتکار و یا گران فروشی می زنند، افراد سرآمدی نیز هستند که مراعات حال آنها را می کنند.
** 12 راهدارخانه در قم آماده اجرای طرح زمستانه است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: 12 راهدارخانه شامل 10 راهدارخانه ثابت و 2 راهدارخانه سیار آماده اجرای طرح زمستانه راهداری در این استان است.
اکبر سلیمیان هفته گذشته در گفت وگویی افزود: اکیپ های راهداری در زمستان هر سال برای جلوگیری از مسدود شدن محورها و اجرای عملیات نمک پاشی و برف روبی در محورهای برف گیر، در راهدارخانه های استان مستقر می شوند. به گفته وی، این راهدارخانه ها در محورهای برف گیر از جمله فوجرد، راهجرد، نیزار، سُمبل آباد، کاشان، کهک و سلفچگان مستقر خواهند شد. وی اضافه کرد: طرح زمستانه راهداری از اول دی ماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و 130 راهدار و 50 نیروی پشتیبان با استقرار در راهدارخانه ها در این طرح مشارکت دارند.
** 2 هزار بانوی طلبه در جامعه الزهرا(س) پذیرش می شوند
مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: ثبت نام در این نهاد حوزوی جهت پذیرش 2 هزار طلبه خواهر برای سال تحصیلی آینده، از 20 آذرماه جاری آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در گفت وگویی افزود: این طلاب در پنج سطح شامل سطح یک معادل کاردانی، سطح 2 معادل کارشناسی، سطح سه معادل کارشناسی ارشد، سطح چهار معادل دکتری و سطح پنج معادل فقه عالی پذیرش خواهند شد.
** بیماریهای قلبی و مغزی بیشترین علت مرگ و میر در قم است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیماریهای قلبی و مغزی بیشترین علت مرگ و میر در این استان است و سرطان و تصادفات در رتبه های بعدی قرار دارد. محمد پرهام هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران افزود:با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش بی تحرکی،شاهد رشد چشمگیر بیماریهای قلبی و مغزی و همچنین دیابت در سنین مختلف از جمله در میان جوانان هستیم. وی اضافه کرد: تغذیه افراد به ویژه تمایل به استفاده از غذاهای آماده و فست فودها باعث افزایش وزن، فشار، چربی و قند خون افراد و در نتیجه بالا رفتن احتمال سکته های مغزی و قلبی شده است.
1175 / 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/73353/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود