عصر قم

آخرين مطالب

معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) خبر داد؛

تحصیل بیش از 100 هزار طلبه از 136 کشور در جامعه المصطفی العالمیه سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) العالمیه از تحصیل بیش از 100 هزار طلبه از 136 کشور در این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته پژوهش و معرفی دستاوردهای پژوهشی چهل ساله انقلاب اسلامی در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، بیان کرد: هر ساله هفته پژوهش بهانه‌ای می‌شود برای اینکه مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی آثار، تولیدات، فعالیت‌ها و تلاش‌های پژوهشی خود را به جوامع علمی، اندیشمندان، صاحب نظران و اهل علم و فضل ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در این 40 سال به بلوغ، کمال، رشد و شکوفایی رسیده است، ادامه داد: با توجه به 40 سالگی انقلاب اسلامی زمینه فراهم شده تا علاوه بر تلاش‌هایی که در هفته پژوهش به صورت عادی داشتیم به تولیدات پژوهشی 40 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بپردازیم.
معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: هفته پژوهش سال 1397 آمیخته با عرضه و ارائه محصولات، تولیدات و فعالیت‌های علمی و پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه است.
وی گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و در ادامه راه با رهبری مقام معظم رهبری دستاوردها، برکات و ثمرات بسیاری داشته که از جمله می‌توان به تأسیس مجموعه‌های علمی، بین المللی و حوزه‌ای جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد.
حجت الاسلام بی‌نیاز با بیان اینکه جامعه المصطفی(ص) متولی امر تعلیم طلاب خارجی در ایران و در سطح بین المللی است، افزود: حدود صد هزار طلبه، عالم دین و فارغ التحصیل از 136 کشور در این نهاد ارزشمند تحصیل می‌کنند و حدود 50 هزار نفر نیز از این طلاب نیز به کشور خود بازگشته‌اند.
وی با بیان اینکه بیش از هزار حوزه علمیه در سراسر جهان در حدود 80 کشور تحت اشراف و مدیریت جامعه المصطفی(ص) در حال فعالیت هستند، افزود: بیش از چهار هزار استاد و عضو هیئت علمی در مراکز وابسته و پیوسته به جامعه المصطفی مشغول تدریس هستند.
400 رشته در جامعه المصطفی(ص) تدریس می‌شود
معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: نزدیک به 300 گروه علمی-آموزشی و پژوهشی در رشته ها و تخصص های مختلف فعال هستند و نزدیک به 400 رشته نیز در جامعه المصطفی از دوره تمهیدی و کارشناسی تا دکتری و از سطح یک تا سطح پنج حوزوی تدریس می شود.
وی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان جامعه المصطفی(ص) در سمت‌های بالا از جمله نماینده مجلس، وزیر و معاون وزیر در کشورهای مختلف در حال فعالیت هستند.
حجت الاسلام بی‌نیاز با بیان اینکه صدها موسسه علمی و پژوهشی در جهان توسط فارغ التحصیلان جامعه المصطفی(ص) اداره می‌شود، افزود: طی 10 سال گذشته سه هزار و 766 کتاب در این مرکز تدوین و چاپ شده است که از این تعداد 2 هزار و 47 مورد تألیف و هزار و 729 مورد ترجمه کتاب به بیش از 25 زبان زنده دنیا بوده است.
وی بیان کرد: 9 هزار و 43 مقاله شامل مقالات علمی-تخصصی، علمی-ترویجی و علمی-پژوهشی طی 10 سال اخیر توسط این مرکز به ثبت رسیده است.
معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) گفت: در جامعه المصطفی(ص) 98 مجله و نشریه علمی به زبان‌های مختلف در حال انتشار است که برخی از این نشریات به شماره‌های 50، 60 و 70 رسیده است.
وی عنوان کرد: تاکنون بیش از 120 جشنواره علمی و پژوهشی در جامعه المصطفی(ص) در سطوح مختلف برگزار شده است که در این همایش‌ها بیش از هزاران مقاله ارائه شده است.
حجت الاسلام بی‌نیاز اظهار کرد: 2 هزار و 716 نشست علمی و پژوهشی به زبان‌های مختلف و در کشورهای مختلف با موضوعات تخصصی متنوع توسط جامعه المصطفی(ص) برگزار شده است ک بسیاری از این نشست‌ها به صورت چاپ شده در آمده و با برنامه‌ریزی در معاونت پژوهش متن کامل این نشست‌های علمی به همراه نمایه خلاصه این نشست‌ها در اختیار عموم از طریق سایت قرار می‌گیرد.
برگزاری 19 کرسی نظریه پردازی در جامعه المصطفی(ص)
وی ابراز کرد: این مرکز به برگزاری کرسی‌های نظریه نقد و مناظره پرداخته است و تاکنون 19 کرسی نظریه پردازی و علمی- ترویجی برگزار شده و بیش از 100 طرح کرسی در کارگروه تخصصی که در جامعه المصطفی(ص) با حضور اساتید تشکیل می شود در حال بررسی است و هر هفته یک کرسی را در جامعه المصطفی(ص) برگزار خواهیم کرد.
معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) ادامه داد: 492 مورد همکاری مشترک علمی-پژوهشی با مراکز و نهادهای علمی - پژوهشی دیگر در داخل و خارج از جامعه المصطفی(ص) و مراکز علمی و پژوهشی کشورهای دیگر انجام شده است.
وی بیان کرد: در جامعه المصطفی بیش از پنج هزار و 800 محقق و پژوهشگر در رده‌های مختلف موفق به تشکیل پرونده شده و در ارزیابی‌ها به عنوان پژوهشگر انتخاب شده‌اند که حدود 44 هزار اثر علمی از این طلاب به دست ما رسیده است و بیش از 100 هزار اثر علمی از این محققان خواهیم داشت که برخی از این پژوهشگران و محققان در جشنواره‌های علمی دارای مقام هستند.
حجت الاسلام بی نیاز با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف برای تقویت بعد پژوهشی پژوهشگران و مهارت افزایی افزود: بیش از هزار و 300 کارگاه و دوره پژوهشی برای اساتید و طلاب برگزار شده است.
وی بیان کرد: کتابخانه‌هایی که جامعه المصطفی(ص) تاکنون تأسیس کرده شامل کتابخانه تخصصی در مجتمع امین و همچنین کتابخانه‌هایی در مجتمع‌ها و مراکز مختلف در داخل و خارج ایران می‌شود که مجموعا 61 کتابخانه را با 941 هزار و 790 جلد کتاب توسط این مرکز در شهرهای مختلف دایر شده است و قریب به یک میلیون کتاب در دسترس اساتید و طلاب است.
معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) گفت: حدود 50 فرصت مطالعاتی در سطوح متفاوت از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، کانادا و کشورهای مختلف آسیایی در جامعه المصطفی(ص) داشته‌ایم و تعدادی فرصت مطالعاتی نیز از جامعه المصطفی(ص) در کشورهای دیگر هستند.
برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی
حجت الاسلام بی‌نیاز ابراز کرد: به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه جامعه دستاوردهای پژوهشی در سالن قدس مجتمع امین جامعه المصطفی(ص) در بلوار امین روبروی سالاریه تا 21 آذرماه برپا می‌شود.
وی در خصوص ویژگی‌های این نمایشگاه افزود: 25 مرکز، مجتمع و واحدهای آموزشی و پژوهشی وابسته به جامعه المصطفی(ص) در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و 10 نمایندگی از خارج از کشور نیز حضور خواهند داشت.
معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) ادامه داد: همچنین 25 غرفه برای واحدهای داخل ایران و یک غرفه برای فعالیت‌های پژوهشی نمایندگی‌های المصطفی(ص) در خارج از کشور در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: افزایش شرکت کنندگان از 17 واحد به 25 واحد و افزایش غرفه ها به 22 غرفه از دیگر ویژگی های این نمایشگاه است.
حجت الاسلام بی‌نیاز ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه این است که علاوه بر تولیدات و دستاوردهای پژوهشی بخشی نیز برای ارائه محصولات، تولیدات و آثار پژوهشی مربوط به یکسال گذشته به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به افتتاح تعدادی سامانه در این نمایشگاه افزود: تعدادی نمایه با ارزش مربوط به فعالیت های پژوهشی جامعه المصطفی(ص) از جمله نمایه نشست ها نیز در این نمایشگاه رونمایی می شود.
معاون پژوهش جامعه المصطفی(ص) در خصوص برنامه‌های جامعه المصطفی(ص) در هفته پژوهش افزود: در شورای پژوهشی جامعه المصطفی(ص) با موضوع رتبه بندی پژوهشی مراکز و واحدهای پژوهشی از واحدهایی که دارای بالاترین امتیازات و رتبه پژوهشی بودند تکریم و تجلیل می کنند.
تقدیر از سردبیران برتر مجله های علمی جامعه المصطفی(ص)
وی بیان کرد: جلسات مختلف تجلیل و تکریم که به جهت صرفه جویی در هزینه ها و وقت، همه جلسات در یک جلسه ادغام شده که یک جلسه مربوط به اساتید و یک جلسه مربوط به طلاب است که در جلسه اساتید به تجلیل و تقدیر از مدیران گروه ها پرداخته می‌شود و همچنین سردبیران مجله‌های علمی جامعه المصطفی(ص) حضور دارند و سردبیران برتر تقدیر می‌شوند.
حجت الاسلام بی‌نیاز ادامه داد: اعضای هیئت علمی که مقالات علمی معتبر داشتند و با اعطای پژوهانه مورد تقدیر و تکریم قرار می‌گیرند و اعضای شورای پژوهشی نیز تقدیر می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/73043/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف