عصر قم

آخرين مطالب

بسیج پشتوانه مردمی نظام برای حل مسائل کشور گفتگو

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - شماری از مسئولان سپاه و بسیج استان قم در میزگردی با عنوان «واکاوی ظرفیت های بسیج برای کمک به حل مسائل کشور» گفتند: بسیج پشتوانه مردمی و مستحکم نظام است و این نیرو با استفاده از ظرفیت های خود می تواند به عنوان حامی اصلی مسئولان در مسیر پیشرفت کشور نقش آفرینی کند.
  آنان دراین نشست به تشریح توانمندیها و ظرفیت های این نیروی قدرتمند مردمی برای رفع مشکلات و سازندگی کشور پرداخته وگسترش فرهنگ بسیجی درجامعه را بسیار ضروری و مهم ارزیابی کردند و افزودند: بسیج بدون ملاحظات سیاسی و جناحی از ظرفیت های متعدد خود برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم استفاده می کند و کاری به طرز فکر آنان ندارد.
** بسیج نهادی قدرتمند برای حل مسائل کشور
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم دراین میزگرد گفت: بسیج نهادی است که درآن همه مردم برای رساندن نظام اسلامی به بهترین حالت خود و تحقق اهداف تعیین شده تلاش می کنند،بدون اینکه به دنبال ثروت و یاپست های دولتی باشند و این ارزشمندترین سرمایه ای است که یک حکومت می تواند در اختیار داشته باشد.
سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور با اشاره به توانمندیهای بسیج برای حل مسائل کشور، افزود: مساله فرهنگ و اقتصاد از جمله مهمترین بخش های مورد توجه بسیج در سال های اخیر است که با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود مردم به صحنه مدیریت کشور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس این راهبرد، مردم در قالب تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، وارد فعالیت های اقتصادی می شوند و همچنین برای ساماندهی وضعیت فرهنگی جامعه، قرارگاه های فرهنگی در مناطق مختلف به مرکزیت مساجد و حضور گسترده تشکل های مردمی، تشکیل شده است.
** تشکیل قرارگاه های فرهنگی مسجد محور
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز بسیج با تشکیل قرارگاه های فرهنگی مسجد محور در سطح محلات مختلف، به صورت میدانی وارد موضوعات اجتماعی شده است و این کار موجب هم افزایی توان مجموعه های متنوع فرهنگی برای ترویج ارزش های اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی می شود.
کبیری پور، افزود: بسیجیان در این قرارگاه ها براساس الگوی مشارکت مردم در مدیریت جامعه با هدایت ائمه جماعات مساجد به ساماندهی امور فرهنگی و اجتماعی محلات می پردازند و از ظرفیت تشکل های مردمی برای کمک به مسئولان استفاده می کنند.
وی ادامه داد: با تشکیل این قرارگاه ها، سرمایه های کشور برای مقابله با آسیب های اجتماعی به صورت هوشمندانه هزینه می شود و با اعتبارات محدود، کارهای بزرگی صورت می پذیرد.
وی بیان کرد: هر کدام از محلات شهرها، مجموعه ای از نیازمندیهای خاص خود را دارند که با سایر مناطق متفاوت می باشد و این مساله از طریق قرارگاه های فرهنگی مساجد به خوبی قابل شناسایی و مدیریت است.
کبیری پور گفت: کمک بسیج به تخصیص صحیح منابع کشور و استفاده درست از آن برای رفع مهمترین نیازهای مردم، موجب ایجاد حس رضایتمندی اجتماعی می شود و این بهترین سرمایه برای نظام اسلامی است.
وی با اشاره به موفقیت الگوی مشارکت مردم در صحنه های مدیریت کلان کشور به واسطه تشکیل بسیج، افزود: از همان ابتدای تشکیل بسیج، این نیرو در صحنه های مختلف و از جمله در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی ظاهر شد و نشان داد اگر مسئولان کشور به ظرفیت های مردمی بسیج توجه کنند، این نیرو می تواند به بازوی توانمند نظام در رفع مسائل و مشکلات، تبدیل شود.
وی ادامه داد: امروز نیز بسیج با شناسایی و رصد کامل آسیب های اجتماعی و سایر مسائل جاری کشور، آماده است به مسئولان نظام برای رفع این مشکلات کمک کند و اعتماد مردم به حاکمیت را بیش از پیش تقویت نماید.
** توانمندسازی نظام در همه بخش ها مهمترین وظیفه بسیج
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم درادامه گفت: بالاترین معروف در شرایط کنونی، افزایش توانمندی نظام اسلامی در بخش های مختلف است که این کار با استفاده از ظرفیت های فراوان نیروی بسیج به خوبی قابل تحقق است و هم اکنون نیز مردم ثمرات اقدامات انجام شده توسط این نیروی مخلص را به خصوص در حوزه محرومیت زدایی و سازندگی کشور، با تمام وجود حس می کنند.
وی ادامه داد: بسیج دیگر تنها یک نیروی نظامی نیست بلکه در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مشارکت و به مدیران کشور برای پیشبرد برنامه های در دست اقدامشان، کمک می نماید.
** بسیج ظرفیتی فراجناحی برای سازندگی کشور
کبیری پور گفت: بسیج بدون ملاحظات سیاسی و جناحی از ظرفیت های متعدد خود برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم استفاده می کند و کاری به طرز فکر آنان ندارد.
وی بیان کرد: همچنین بسیج با استفاده از شبکه گسترده خود در برقراری امنیت پایدار مناطق مختلف کشور و توزیع مناسب کمک های مردمی به نیازمند واقعی، مشارکت فعال دارد و هر کدام از اقشار آن به صورت تخصصی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
** بسیج معجزه انقلاب اسلامی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قم نیز در این میزگرد گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی بر نظام طاغوت، هیمنه استکبار جهانی را زمین زد و باعث تغییر معادله قدرت در جهان شد که در طول 40 سال گذشته موجب شگفتی همگان بوده است.
سرهنگ پاسدار امیر جعفری بیان کرد: اگر به سرگذشت انقلاب اسلامی و تاریخ پرفراز و نشیب آن نگاه کنیم، متوجه می شویم در تمام طول این سال ها، نظام اسلامی با کمترین امکانات و تجهیزات در برابر دشمنان ابرقدرت، ایستاده و آنها را شکست داده که این مقاومت در سایه معجزه بسیج و استفاده از نیروی مردمی برای پیشبرد برنامه های کشور رخ داده است.
وی ادامه داد: امروز نیز استفاده از نیروی بسیج در بخش های مختلف مدیریت کشور، راهگشای مشکلات پیش روی مسئولان نظام است و این نیرو می تواند به صورت داوطلبانه در هر صحنه ای که انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد، وارد شود.
** بسیج به هر عرصه ای که انقلاب نیاز دارد، وارد می شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قم درادامه گفت: هرجا انقلاب اسلامی نیازمند حضور بسیج است، این نیرو با تمام توان وارد صحنه می شود و شرایط را به نفع نظام اسلامی تغییر می دهد.
جعفری بیان کرد: بسیج، نمونه حقیقی مردم سالاری دینی است که در نظام اسلامی جریان دارد و براساس آن، خود مردم در قالب نهاد انقلابی بسیج، می توانند در صحنه های مختلف مورد نیاز کشور نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: امروز بسیج در عرصه های مختلف خدمت رسانی به مردم از جمله سازندگی و محرومیت زدایی، اشتغالزایی و کمک به اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان، مسائل امنیتی و نظامی و همچنین مقابله با آسیب های اجتماعی، حضوری فعال و تاثیرگذار دارد.
** هر کس تفکر خدمت به مردم را دارد، بسیجی است
جعفری گفت: بسیج محدود به لباس و نام و نشان خاصی نیست و هر کس به دنبال خدمت رسانی به مردم و اعتلای انقلاب اسلامی است، روحیه و فکر بسیجی دارد، هر چند عضو رسمی این نهاد مقدس نباشد.
وی افزود: در نظام اسلامی، خود مردم هستند که از دستاوردهای کشور پاسداری می کنند و این مهمترین شاخص تفکر بسیجی است که امروز در میان اقشار مختلف جامعه جریان دارد و موجب شده هیچ قدرتی نتواند به کشور آسیب وارد کند.
وی با اشاره به این که تفکر بسیج، سرمایه ای بسیار ارزشمند برای نظام اسلامی است، ادامه داد: این تفکر موجب شده است تا جمع زیادی از افراد دغدغه مند، بدون هیچ چشمداشت مادی و تنها برای خدمت به مردم، دور هم جمع شوند و حتی در این مسیر جان خود را فدا کنند.
** اجرای الگوهای فرهنگی در منطقه پردیسان قم
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قم همچنین گفت: اجرای الگوی امامت و امارت تحت هدایت امام جمعه پردیسان از جمله فعالیت های فرهنگی است که با مشارکت فعال امامان جماعت این منطقه و استفاده از ظرفیت مساجد انجام و درآن به مسائل مختلف اجتماعی برای رسیدن به آرمان شهر اسلامی، توجه می شود.
وی با اشاره به حضور 12 هزار طلبه درمنطقه پردیسان و لزوم استفاده از این ظرفیت، افزود: هم افزایی خوبی میان بخش های فرهنگی و نهادهای اجتماعی در منطقه پردیسان به وجود آمده، همچنین با وجود ارتباطات موثری که دربین مساجد این منطقه شکل گرفته است، می توان امیدوار بود در آینده نزدیک الگوی مدیریت فرهنگی پردیسان به عنوان یک الگوی موفق برای مقابله با آسیب های اجتماعی و ترویج ارزش های اسلامی، در سایر مناطق کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
** بسیج پشتوانه مستحکم نظام در برابر مشکلات
همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) قم در این میزگرد بیان کرد: بسیج پشتوانه مستحکم و حامی مردمی نظام در برابر مسائل و مشکلاتی است که انقلاب اسلامی با آن مواجه است و امروز نیز با اتکا به توانمندیهای این نیرو، به آسانی می توان از شرایط سخت فشارهای اقتصادی دشمن، عبور کرد.
سرهنگ پاسدار ابراهیم سانی خانی، افزود: بسیج ظرفیت عظیمی است که امروز کشورهای مختلف دنیا برای به کار گیری توان مردمی، از آن الگو برداری می کنند و این نیرو آمادگی دارد در تمام عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشت مالی وارد صحنه شود.
** بسیج یاری گر محرومان و مستضعفان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) درادامه گفت: کمک به مستضعفان از جمله مهمترین اولویت های بسیج است و در همین راستا، بسیاری از پایگاه های مقاومت با همکاری خیران در تهیه مایحتاج زندگی، جهیزیه، کمک هزینه تحصیل و درمان و حتی تامین غذای روزانه مردم نیازمند مشارکت فعال دارند.
وی ادامه داد: ماموریتهای محوری بسیج برای یاری رساندن به محرومان و سازندگی کشور بعد از جنگ تحمیلی سرعت یافت و این نیرو توانست به عنوان حامی معتمد مستضعفان جامعه نقش ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه حضور بسیج در عرصه سازندگی تحول آفرین است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت استادان و دانشجویان بسیجی برای ایجاد آبادانی در مناطق محروم، ایجاد سالن های ورزشی چندمنظوره، تامین زیرساخت های مورد نیاز مردم همچون ساخت مسجد و جاده کشی و همچنین آبرسانی به مناطق کم برخوردار از جمله مهمترین اقدامات بسیج در عرصه سازندگی است.
** تامین امنیت مردم، ماموریت محوری بسیج
سانی خانی گفت: ورود بسیج به عرصه های نظامی و امنیتی با توجه به شرایط انقلاب اسلامی صورت گرفت و این نیروی مردمی در دوران دفاع مقدس منشا برکات فراوانی برای نظام بود، امروز نیز این نیرو با توجه به تهدیدات سخت دشمنان و توطئه های ضد انقلاب در سطح منطقه، آماده هرگونه جانفشانی برای دفاع از مردم و ارزش های نظام اسلامی است.
** بسیج عنصری موثر در ساماندهی وضعیت فرهنگی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) بیان کرد: بسیج برای مدیریت مطلوب بخش فرهنگی کشور، مساجد را به عنوان ارکان اصلی برنامه های خود معرفی و از ظرفیت امامزادگان و مراکز تفریحی همچون بوستان ها نیز در این جهت استفاده می کند.
وی ادامه داد: بسیج امروز بر اساس نیازمندیهای فرهنگی هر منطقه وارد میدان می شود و با ارائه مشاوره های تخصصی تلاش می کند آمار آسیب های اجتماعی در سطح محلات مختلف به طور محسوس کاهش یابد.
وی بیان کرد: کمک به رفع بیکاری، مقابله با اعتیاد و همچنین تلاش برای درمان معتادان و بازگرداندن آنان به زندگی سالم از جمله مهمترین فعالیت هایی است که توسط بسیج برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام می شود.
سانی خانی گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی کمک به ارتقا وضعیت معیشت خانواده های آسیب پذیر است و در این راستا، بسیج با ایجاد کسب و کارهای کوچک در حوزه های مختلف از جمله ساخت انگشتر و سنگ های زینتی که احتیاج به سرمایه اولیه کمی دارد اما سودآور است، برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش می کند.
پنج آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.
بیش از 400 هزار بسیجی برادر و خواهر در قشرهای مختلف بسیج استان قم فعالیت می کنند.
40 عنوان برنامه راهبردی و همچنین 380 برنامه ارزشمند در محورهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در استان قم اجرا شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/71706/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو