عصر قم

آخرين مطالب

در بازدید مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان در قم از جهاد دانشگاهی مطرح شد:

ظرفیت های خوبی در تعاملات پژوهشی و آموزشی میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان وجود دارد اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در قم در بازدید از مرکز آموزش جهاد دانشگاهی بر تعامل دوسویه در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم در این بازدید با اشاره به توانمندی های جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در سطح کشور بعد از انقلاب توانمندی های خوبی را از خود نشان داده و عهده دار اتمام کارها و پروژه های بر روی زمین مانده بوده است.
وی تصریح کرد: مسئولان ارشد نظام اقبال خوبی از فعالیت های جهاد دانشگاهی دارند چرا که جهاد توانسته در عرصه پژوهش و تولید تجهیزات از ابتدای جنگ تاکنون وابستگی نظام را به کشورهای ابرقدرت کم کند.
حیدری بیان کرد: تولید فرستنده های راه دور و تجهیزات مدرن و پیشرفته پزشکی و درمانی و فرآوری نفت و پیشرفت در صنایع مادر و رشد در درمان ناباروی از جمله این دستاوردهاست.
وی اظهار کرد: در زمینه درمان ناباروری استقبال خوبی از داخل کشور وجود دارد و 10 درصد از مراجعه کنندگان را متقاضیان خارجی تشکیل می دهند و از کشورهای اروپایی و خلیج فارس و کشورهای عربی برای درمان مراجعاتی دارند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم با اشاره به فعالیت های مرکز درمان ناباروری قم، عنوان کرد: تکنیک های علمی با افزایش اتاق عمل مردان و میکروسکوپ های قوی شانس باروی را افزایش داده است.
حیدری افزود: در جهاد دانشگاهی برترین تکنیک ها و روش های باروری را داریم و هزینه‌ها یک بیستم کشورهایی مانند ترکیه است و در روند درمان تعاملات خوبی در پرداخت اقساطی از طریق بانک تجارت داریم.
وی تصریح کرد: در این مرکز در تعیین جنسیت برای کودکان دختر و پسر نیز به توانایی علمی دست یافته ایم در حالی که در گذشته احتمال تعیین درصد جنسیت پایین تر بود اما در حال حاضر صد در صد است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم عنوان کرد: با روش های جدید جنین حتی دارای مشکلات ژنتیکی نخواهد بود.
وی در مورد برخی از دغدغه ها در شرایط فعلی گفت: گرانی تجهیزات به واسطه نوسانات ارز و افزایش قیمت حامل های انرژی مشکلاتی را برای فعالیت واحدها و مراکز آزمایشگاهی و درمانی و تحقیقاتی به وجود آورده است از طرفی بیمه ها بیش از یک سال است تعرفه ها را پرداخت نکرده اند.
حیدری در مورد حضور جهاد در انجام پروژه ها اظهار کرد: با تمامی دانشگاهها و اغلب دستگاههای اجرایی در آموزش و پژوهش تفاهم نامه هایی داریم. 4 مرکز به غیر از دانشگاه علمی و کاربردی در قم فعال است و برخی از ظرفیت های دانشگاه کاربردی نیز دارای پتانسیل خوبی در آموزش هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم افزود: جهاد دانشگاهی می تواند دوره های آموزشی و پژوهشی خوبی را با دانشگاه فرهنگیان داشته باشد به ویژه اینکه عهده دار برگزاری دوره های روش تحقیق و آموزش های مهارتی برای اشغال ضمن تحصیل هستیم.
وی گفت:در حوزه فرهنگی نیز خدماتی را ارائه می دهیم و در بخش آموزشی فعالیت های هنری نیز دنبال می شود همچنین در بخش تربیتی و فرهنگی نیز توانایی برگزاری دوره هایی با چارچوب های فرهنگی و دینی وجود دارد.
در این بازدید علی حسینی سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی قم در مورد دستاوردهای مهم جهاد دانشگاهی و ظرفیت‌های بالنده در تعامل با دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: جهاد دانشگاهی موفقیت های خوبی را از ابتدای انقلاب تا کنون پشت سر نهاده و اخیرا نیز در زمینه کارخانه ساخت سلول و تولید سلول های بنیادی به پیشرفت های خوبی رسیده است.
وی تصریح کرد: همچنین در تولید داروهای گیاهی و اعتلای علوم انسانی و انجام پژوهش های تخصصی و درمان ناباروری و تولید سلولهای تولیدمثلی و بنیادی و میان بافتی موفقیت های خوبی داشته است.
حسینی اظهار کرد: درمان ناباروی با روش‌های مدرن در سطح جهان در قم انجام می شود و 40 درصد از بیماران خارج از استان و 8 درصد خارج از کشور برای درمان مراجعه دارند.
وی بیان کرد: حتی در این مرکز دوره های آموزش نازایی به متخصصان ارائه می گردد و آمادگی خوبی در آموزش در سایر رشته های پزشکی داریم.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم خاطرنشان کرد: 44 واحد جهاد دانشگاهی و 78 پژوهشکده در سطح کشور فعال است که در حوزه های مختلف فعالیت دارند و در بحث تحریم ها با تولید تجهیزات پیشرفته خدمات ارزنده ای به نظام دارند.
وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی در تحقیق و پژوهش در واحدها به صورت شبکه مرتبط است و بروکراسی های اداری در دستگاههای دولتی در جهاد دانشگاهی وجود ندارد.
حسینی عنوان کرد: با توجه به توانمندی های تخصصی جهاد در حوزه پژوهش و آسیب های اجتماعی و انجام پژوهشهای راهبردی بسترهای خوبی برای تعامل میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.
وی گفت: در بحث فرهنگی اولین خبرگزاری غیر دولتی ایران به عنوان ایسنا فعال است که ظرفیتی مهم در اطلاع رسانی و انتشار اخبار است ضمن اینکه با برگزاری کارگاه در حوزه خبرنگاری ویژه دانشجویان می توانیم خدماتی را در آموزش اصول خبرنویسی ارائه دهیم.
در این بازدید دکتر علی محمدی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان در قم اظهار کرد: این دانشگاه موفقت های خوبی را در تربیت دانشجویان نخبه دارد ضمن اینکه دانشجویانی با رتبه های برتر زیر 1000 و 100 و تک رقمی در سطح کشور و استان جذب کرده ایم.
وی تصریح کرد: رقابت در دانشگاه فرهنگیان تنگاتنگ بوده و در دوره آموزشی نیز فعالیت ها مشهود است در این دانشگاه دانشجویان نخبه و توانایی در عرصه پژوهشی داریم و می توانیم با چنین ظرفیت هایی تعاملات خوبی با جهاد دانشگاهی داشته باشیم.
محمدی بیان کرد: ظرفیت دانشگاههای فرهنگیان در مهارت افزایی و پرورش معلمان بسیار بالنده است و کیفیت کار در آموزش بر مبنای سیستم قابل توجه است و به نیازهای آموزش و پرورش فراتر از تئوری و عملی اهتمام می شود.
وی گفت: تربیت معلم پژوهشگر و دارای مهارت های علمی و کاربردی در امر تربیت دانش آموزان اثرگذار است از این رو کاروزی و توجه به آموزش های ویژه برای معلمان قابل توجه است و بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان گزینش و مشغول به خدمت می شوند.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان در قم عنوان کرد: دانشجویان در این دانشگاه واحدهای تخصصی بیشتری را می گذرانند و بلافاصله نیز جذب می شوند.
وی بیان کرد: 64 دانشگاه پردیس در کشور و 38 مرکز عالی وابسته به پردیس فعال است که با اعلام نیاز از سوی سازمان سنجش و تعیین ردیف بودجه به جذب دانشجو می پردازیم.
محمدی تصریح کرد: هر فردی که بخواهد معلم شود باید فرآیند تحصیل را در دانشگاه فرهنگیان سپری کند از این رو کیفیت آموزش در مدارس برای معلمانی که در این دانشگاه تحصیل کرده اند بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: صاحب نظران بر این باورند که تربیت معلم باید در چارچوب علمی و تخصصی و پژوهشی صورت بگیرد خوشبختانه رهبری به این موضوع نگاه ویژه ای داشته اند و امسال با حضور در دانشگاه فرهنگیان زمینه ساز گام های موثری در پیشبرد اهداف شدند.
عنوان کرد: فرهنگیان دانشگاهی نوپاست که اثرات خوبی داشته و امسال مجوز 25 هزار جذب را در دوره کارشناسی اخذ کرده ایم که در واقع 25 هزار ردیف استخدامی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/71116/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی 1403 - 1404 اعلام شد

آتش‌سوزی در یک مدرسه دخترانه

رانش جاده عباس‌آباد به کلاردشت

ادامه کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند

مونوریل قم تکمیل می‌شود؛ احتمال حذف خط دوم قطار شهری

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به IBS هستند؟

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

بودجه عمرانی 219 میلیارد تومانی منطقه 6 قم در سال گذشته

شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

دختران کبدی قم در جمع 16 تیم برتر کشور

سرانه 10 میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج

واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

اعزام 90 هزار شهروند ایرانی به حج امسال

روایت ضرغامی از پیاده‌روی بین مردم و شنیدن حرف آنان درباره طرح حجاب

جزئیات طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

جمع شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزند خواندگی

دریای خزر عقب‌نشینی کرد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است

بودجه عمرانی 219 میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد

تصاویر عجیب از سیل شدید در کنیا و رفت‌وآمد مردم از روی سقف خانه‌ها!

معاون رئیس جمهور: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

معاون رئیس جمهور: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است

وزیر کشور: فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه وظیفه ذاتی در حوزه حجاب دارد

اظهارات فرمانده سابق سپاه در مورد طرح نور، و لایحهٔ حجاب و عفاف

مخبر: مراقبت کنید تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

ضرغامی: آمارها نشانگر رشد قابل‌توجه گردشگری است

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

پلمب یک مرکز غیرمجاز پوست، مو و زیبایی در قم

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد