عصر قم

آخرين مطالب

شهردارقم:

500 کانون فرهنگی فعال قم در حوزه امر به معروف حمایت شدند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- شهردار قم گفت: طی سه ماه گذشته از 500 کانون فرهنگی که در راستای امر به معروف و نهی از منکر در این شهر فعال هستند از سوی این نهاد به صورت خاص حمایت شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س)، سیدمرتضی سقاییان‌ نژاد عصر دوشنبه در نشست شورای معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، افزود: شهرداری به جای ایجاد تشکیلات جدید، به دنبال تقویت و حمایت از مجموعه‌ های فرهنگی موجود است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره «چهل سرو ویژه» در ایام بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: هر هفته یک ویژه برنامه در نقاط مختلف شهر قم برگزار می ‌شود که مجموع آنها می‌ تواند نتایج مثبت بسیاری به دنبال داشته باشد.
وی با بیان این که نامگذاری معابر شهری به نام شهیدان به صورت مطلوب انجام شده است، افزود: اگر بتوانیم انسجام مورد نیاز را در ارگان‌ ها رقم بزنیم، در حوزه امر به معروف نیز برنامه ‌های جامعی را اجرایی خواهیم کرد.
سقاییان نژاد با اشاره به تهاجم و نفوذ دشمن برای ضربه زدن به امید، اعتماد و نشاط ملت ایران، ادامه داد: دشمن ناکارآمدی نظام و مشروعیت حکومت اسلامی را هدف گرفته است، اما اگر در حوزه تبلیغات محیطی فعالیت ‌های مورد نیاز دنبال شود می‌ توان امید مردم را افزایش داده و بخشی از توطئه ‌های فکری و فرهنگی دشمن را خنثی کرد.
* افزایش 2 برابری تیم ‌های امر به معروف در استان قم
فرمانده انتظامی قم نیز در این جلسه گفت: در راستای جلوگیری از بروز ناهنجاری ها در استان، افزایش 2 برابری تیم‌ های امر به معروف و نهی از منکر درقم دنبال می ‌شود.
سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: چتر امر به معروف و نهی از منکر در استان قم باید توسعه یابد و در این راستا نیز 25 دستگاه مختلف می‌ توانند مشارکت لازم را داشته باشند.
وی با بیان این که نیروی انتظامی به دنبال برپایی ایستگاه‌ های امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: مراکز مشاوره در کلانتری‌ ها و پاسگاه‌ ها ایجاد می ‌شود تا حجم مشکلات کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در نیروی انتظامی با 2 محور درون‌ سازمانی و برون ‌سازمانی دنبال می ‌شود، اضافه کرد: تاکنون دوره ‌های بصیرت ‌افزایی مختلفی را با حضور خانواده ‌های ناجا برگزار کرده و شورای امر به معروف را نیز در این راستا تشکیل داده‌ ایم.
وی با بیان این که نیروی انتظامی در حوزه برون ‌سازمانی برخورد با منکرات را دنبال می ‌کند، گفت: برخورد با اماکن متخلف با هماهنگی اتحادیه ‌ها، صنوف و ستاد امر به معروف، عاملان ناهنجاری‌ های فرهنگی و سرشبکه‌ هایی که در فضاهای مجازی و حقیقی به دنبال ترویج ناهنجاری هستند، توسط نیروی انتظامی دنبال می‌ شود.
*دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه ‌های علمیه در راستای احیای فریضه امر به معروف تاکید کرد و گفت: فراگیری امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش است و در قرارگاه مردمی اربعین نیز غرفه ‌های برادران و خواهران امر به معروف را به منظور انجام فعالیت‌ های فرهنگی برپا کردیم.
حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی با اشاره به برگزاری کارگاه ‌های آموزشی تخصصی و مقدماتی در عرصه امر به معروف، اضافه کرد: در حوزه رسانه به‌ منظور تبیین فعالیت ‌های ستاد، گام‌ های مورد نیاز برداشته شده است.
وی با بیان این که در اجرای فریضه امر به معروف شیوه برخورد با افراد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر اداره ها در تکریم مراجعه‌کنندگان بتوانند به نتایج مورد نظر برسند، اعتماد مردم به حاکمیت و نشاط آن‌ ها افزایش می‌ یابد.
آشتیانی با تاکید بر این که وضعیت حجاب و عفاف در سطح شهر قم باید مطلوب‌ تر شود، بیان کرد: فراگیری امر به معروف و نهی از منکر در راستای تحقق این هدف اهمیت بسیاری دارد.
وی به اجرای طرح ‌های مختلف با مشارکت پلیس امنیت اخلاقی، اماکن و اصناف اشاره کرد و گفت: هر ماه شورای تخصصی اصناف برای احیای فریضه امر به معروف در اتحادیه‌ ها برگزار شده است و در مراکز گردشگری، بانک ‌ها و امکان تجاری نیز فعالیت‌ های مورد نیاز دنبال می‌ شود.
وی با بیان این که شوراهای امر به معروف در بخش های قنوات و سلفچگان نیز به زودی تشکیل می‌ شود، بیان کرد: در استان قم 10 منطقه مختلف شناسایی شده و با مسئولان این مناطق جلساتی برگزار شده تا با استفاده از توان طلایه ‌داران کارهای مورد نیاز دنبال شود.
* مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در ادامه این جلسه به وجود زمینه ‌های مورد نیاز برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در روستاها اشاره کرد و گفت: اگر تشکیل شوراهای امر به معروف در مساجد فراگیر و به صورت متمرکز دنبال شود، نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.
حجت ‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به این که اجرای برنامه ‌های فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند تامین اعتبارات لازم است، افزود: برای توجیه مبلغان دینی همایش ‌ها و نشست‌ های مخلتفی برگزار شده است تا این افراد در فعالیت ‌ها و سفرهای تبلیغی خود جلساتی را به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند و بر اساس بازخوردهایی که گرفته شده است بیشتر این افراد به این موضوع مهم پرداخته‌ اند.
وی اضافه کرد: کارگاه‌ های مختلف در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسئولان هیاتهای مذهبی و روحانیون مساجد برگزار شده و بسته‌ های مختلف آموزشی و مطالعاتی در اختیار این افراد قرار گرفته است.
وی با بیان این که طرح‌ های تبلیغاتی با محوریت امر به معروف در سطح شهر به صورت محدود دنبال شده است، گفت: اگر شهرداری با توجه به تجربه و امکاناتی که در اختیار دارد بتواند در این راستا مشارکت کند نتایج مورد نظر زودتر محقق می‌ شود.
/2085/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/69815/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو