عصر قم

آخرين مطالب

13 طرح صنعتی در قم افتتاح شد اقتصادی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - آیین افتتاح همزمان 13 طرح صنعتی به مناسبت یوم الله 13 آبان، روز دوشنبه با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولان استان در شهرک صنعتی محمود آباد قم برگزار شد.
به گزارش ایرنا، برای افتتاح این 13 طرح صنعتی بیش از 850 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای 250 تن به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در این آیین گفت: با افتتاح این 13 طرح که به صورت نمادین در واحد صنعتی تولید کننده کاغذ تیشو، ترتیب یافت، فضای امید در دل مردم برای مقاومت در برابر فشار شدید اقتصادی دشمن تقویت می شود.
محمود سیجانی با اشاره به اهمیت بهره برداری از واحد تولید تیشو در قم، افزود: تیشو، ماده اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات سلولزی مانند دستمال کاغذی و پوشک است که در کل کشور تنها پنج واحد در این زمینه فعالیت می کند و بهره گیری از آن می تواند نیاز داخلی به این محصول مهم را تا حد زیادی تامین کند.
وی ادامه داد: برای راه اندازی این واحد صنعتی که می تواند نقش مهمی در بی اثر کردن تحریم های دشمنان در زمینه تولید محصولات سلولزی داشته باشد، 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
سیجانی گفت: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید 12 هزار تن محصول در سال برای بیش از 50 تن به صورت مستقیم و 200 تن به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.
وی با اشاره به اجرای طرح های تکمیل زنجیره تولید در قم، افزود: در این استان تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی تولید کننده محصولات سلولزی فعالیت دارند که با بهره برداری از طرح تولید تیشو، به آسانی ماده اولیه مورد نیاز خود را تامین می کنند.
وی ادامه داد: همچنین افتتاح واحد صنعتی تولید کننده تیشو در استان، به دلیل تامین مواد اولیه کارخانه های داخلی محصولات سلولزی، نقش مهمی در کاهش هزینه های ارزی کشور و جلوگیری از خطر تحریم این محصول توسط دشمن خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در کنار این طرح شاخص، 12 طرح صنعتی کوچک و متوسط دیگر نیز در سطح شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسید که در زمینه تولید محصولات نساجی و پوشاک مانند نخ، کفش، تولید شلنگ های خودرو، فرآوری آهک، تولید فرومنگنز، ورق پلاستیکی، لامپ ال ای دی، تولید دستمال کاغذی و وسایل شهر بازی، فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: برای افتتاح این 12 طرح صنعتی در سطح شهرک های صنعتی استان بیش از 350 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای 200 تن به صورت مستقیم، اشتغال ایجاد شده است.
سیجانی همچنین گفت: بخش تولید و اشتغال به عنوان اولویت اصلی مسئولان اقتصادی استان همواره مورد توجه بوده است و مسائل پیش روی صنعتگران با تشکیل کارگروه های تخصصی به صورت مستمر پایش و پیگیری می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 300 واحد تولیدی و صنعتی دارای مجوز در شهرک های صنعتی استان فعالیت می کنند و برای فعالیت این بخش که برای 53 هزار تن به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، 43 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
وی با اشاره به وجود 500 واحد صنعتی راکد در قم، ادامه داد: تلاش برای احیای این واحدها با تشکیل کمیته های تخصصی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز ادامه دارد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم با بیان این که برخی از واحدهای صنعتی استان در خارج از محدوده شهرک های صنعتی فعالیت می کنند، گفت: بر اساس قانون، واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای آلاینده تنها باید در محدوده شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت کنند که در این زمینه اقدام های لازم درحال انجام است.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از 9 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید به بخش صنعت استان تزریق شده است و این روند به منظور حمایت از صنعتگران فعال در قم ادامه می یابد.
وی ادامه داد: همچنین در استان کمیته حمایت قضایی از تولیدکنندگان نیز تشکیل شده است تا به مشکلات حقوقی صنعتگران به صورت تخصصی رسیدگی شود.
سیجانی گفت: مسیر توسعه صنعتی استان بر اساس سند آمایش تدوین شده برای قم، در بخش جذب سرمایه گذار با اولویت استقرار صنایع با فناوری پیشرفته، صنایع پاک و صنایع تامین کننده زنجیره تولید، دنبال می شود.
وی بیان کرد: بر اساس اسناد بالا دستی سهم سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در سال جاری 11 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 6 هزار میلیارد ریال آن محقق شده است، همچنین سهم اشتغال در بخش صنعت استان، چهار هزار و 500 تن تعیین شده که تاکنون اشتغال 2 هزار و 600 تن در این بخش انجام شده است.
وی ادامه داد: در بخش صادرات نیز، حجم صادرات کالای تولید شده در استان قم طی سال جاری 252 میلیون دلار برآورد شده که تا کنون 120 میلیون دلار آن محقق شده است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی بالغ بر 700 هکتار در کیلومتر 18 آزادراه قم - تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر و تخصصی بهره مند است.
13 آبان سالروز تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
7405/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/69339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!