عصر قم

آخرين مطالب

گزارشی از کمیسیون دانشجویی:

پایان نامه های دانشجویان با هدف رفع مسائل قم تدوین شود علمی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - کمیسیون دانشجویی قم روز چهارشنبه با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار و در آن بر لزوم هدایت پایان نامه های دانشجویی به سمت حل مسائل استان تاکید شد.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در این جلسه گفت: برای استفاده مطلوب از پایان نامه های دانشجویی در کمیسیون دانشجویی استان تصویب شد که پایان نامه های پذیرفته شده در دانشگاه های قم، دارای رویکرد بومی بوده و برش استانی داشته باشد.
سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: امروز قم در مساله خشکسالی با آسیب های جدی مواجه است که پایان نامه های دانشجویی می توانند راهکارهای عملیاتی برای حل این موضوع را ارائه دهند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت با دانشگاه، ادامه داد: استان قم با دارا بودن نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده باید در حوزه صنعت سرآمد سایر مناطق کشور باشد و در این زمینه اقدام های خوبی برای نزدیکی صنعت و دانشگاه و تهیه پایان نامه های مرتبط با ظرفیت های صنعتی استان، در حال انجام است.
وی افزود: قم یک شهر دانشگاهی است که بیش از 72 هزار دانشجو در 30 دانشگاه و مرکز علمی آن مشغول تحصیل هستند، بنابراین ظرفیت اندیشه ورزی بالایی در این استان وجود دارد که باید برای حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از آن استفاده شود.
وی ادامه داد: تنها در سال تحصیلی جدید 19 هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قم مشغول به تحصیل شدند که این رقم نشان دهنده اهمیت این استان در فضای دانشجویی کشور است.
هاشمی گفت: فعالیت 200 تشکل دانشجویی و 160 نشریه فعال در این حوزه از دیگر افتخارات دانشگاه های استان قم است که در فضایی آرام انجام می شود.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین ماموریت های کمیسیون دانشجویی استان، رسیدگی به دغدغه های دانشجویان است که در همین زمینه طی سه ماه گذشته 22 مصوبه در این کمیسیون تصویب و 18 مورد آن اجرا شد.
وی با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی و سیاسی دانشجویان، افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در محیط دانشگاه، از جمله راهکارهای افزایش روحیه امید به آینده و نشاط افزایی در میان دانشجویان است.
معاون استاندار قم گفت: به برکات نظام جمهوری اسلامی امروز دانشگاه های کشور میزبان میلیون ها دانشجوست و در عین حال هیچ مشکلی در تامین فضای آموزشی و هیات علمی مورد نیاز مراکز دانشگاهی وجود ندارد.
وی با بیان اهمیت حفظ وحدت و انسجام ملی در برابر دشمنان، افزود: تشکل های دانشجویی می توانند نقش موثری در تقویت روحیه وحدت و خودباوری ملت ایران در مقابل توطئه های دشمنان داشته باشند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.
وی با اشاره به این که تشکل های دانشجویی در برگزاری مراسم های مورد نظر خود نباید دغدغه مکان مناسب و بودجه را داشته باشند، ادامه داد: هیچ کس حق برخورد با برنامه های تشکل های دانشجویی که در چارچوب قانون برگزار می شود را ندارد.
هاشمی گفت: برای تقویت ارتباط تشکل های دانشجویی با مسئولان ارشد استان تلاش خواهیم کرد و از نظرات ایشان در تصمیم گیری ها استفاده می کنیم.
وی بیان کرد: باید مراقب توطئه های دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی باشیم که در این زمینه تشکل های دانشجویی وظیفه ای مهم و حساس برعهده دارند.
** ایجاد محدودیت در دانشگاه سم است
همچنین در این جلسه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: اگر بخواهیم مشکلات کشور حل شود باید از مشارکت دانشجویان در عرصه های مختلف اجتماعی استفاده شود.
عطاء الله قاسمی افزود: مهمترین مساله برای افزایش مشارکت اجتماعی دانشجویان، بحث محدودیت هایی است که دانشجویان در دانشگاه ها دارند که باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، ادامه داد: فضای محدودیت در دانشگاه ها سم است و در زمانی که آسیب های اجتماعی جوانان ما را تهدید می کند انجام فعالیت های قانونمند دانشجویی بسیار مفید است.
وی بیان کرد: نباید هیچ نهادی در انجام فعالیت های قانونی خود در دانشگاه ها با مشکلی مواجه شود.
قاسمی گفت: اگر بخواهیم حوادث و ناهنجاری های اجتماعی تکرار نشود باید اجازه هر گونه بیان اعتراض را در محیطی سالم بدهیم و دانشگاه بهترین مکان برای این کار است.
وی ادامه داد: نظام اسلامی مبتنی بر آزادی های اجتماعی مشروع شکل گرفته است و تشکل های دانشجویی به عنوان ابزار فکری نظام می توانند در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها الگوهای رفتاری مناسب را به جامعه ارائه کنند.
** دانشجویان به فکر رفع مشکل های قم باشند
مشاور جوان استاندار قم نیز در این جلسه گفت: دانشجویان استان به فکر رفع مسائل و مشکل های موجود قم باشند و برای آن راهکار عملی ارائه دهند.
سید محمد صادق سیدی افزود: در هر سال تحصیلی بیش از سه هزار و 400 پایان نامه در دانشگاه های قم تالیف می شود که اگر این تحقیقات بر اساس مسائل پیش روی استان بود، بسیاری از مشکل ها حل می شد.
درجلسه کمیسیون دانشجویی قم نمایندگان تشکل های دانشجویی به موارد از جمله تشکر از دولت به دلیل ایجاد اماکن تجمع های قانونی در راستای تحقق حقوق شهروندی، لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، تقویت ارتباط تشکل های دانشجویی با مدیران ارشد استان برای پاسخ گویی به مطالبات آن ها، لزوم تقویت بودجه های مالی مورد نیاز برای انجام فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها و مقابله با محدودیت های غیر ضروری در برابر برگزاری برنامه های سیاسی، پرداختند.
7405/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/65761/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید

22 عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

خواص خارق العاده و باور نکردنی چغندر

جایزه کتاب سال فراخوان داد

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

نوشیدن آب همراه با غذا مفید است یا مضر؟

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

ادای احترام آیت الله رئیسی به اقبال لاهوری

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

تولید 44 هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

فیلم چاقوکشی مرد موتور سوار به راننده پشت فرمان وسط خیابان

آمار فوتی ها و مصدومین تصادفات رانندگی در نوروز 1403 اعلام شد

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

صفحه نخست روزنامه‌های قم، چهارم اردیبهشت

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

هشدار نارنجی هواشناسی در قم صادر شد

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

لاغری در عرض دو هفته

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند

آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود

بازدید آیت‌الله رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری