آخرين مطالب

رسالت حسینیه‌ها، عباسیه‌ها و اباالفضلیه‌ها مراجع عظام

رسالت حسینیه‌ها، عباسیه‌ها و اباالفضلیه‌ها

  بزرگنمايي:

عصرقم- همزمان با آغاز ماه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، عباسیه روستای نیاک با پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی فعالیت خود را آغاز کرد.

متن کامل پیام آیت الله جوادی آملی به این شرح است:

أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏

«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی ‏جَمِیعِ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِین ‏وَ الْأَئِمَّةِ الْهُدَاةِ الْمَهْدِیِّین سِیَّمَا خَاتَمُ الْأَنْبِیَاءِ وَ خَاتَمُ الْأَوْصِیَاء عَلَیْهِما آلَافُ التَّحِیَّةِ وَ الثَّنَاء بِهِمْ نَتَوَلَّی ‏وَ مِنْ أَعْدَائِهِم‏ نَتَبَرَّءُ إِلَی اللَّه». 

محرم 1440 فرا رسید. این جریان سالار شهیدان(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیْه‏) نه اختصاصی به زمان معین دارد و نه محصور در زمین خاص است، زیرا جریان کربلا، جریان مبارزه حق و باطل و ظلم و عدل است و این جریان «الی یوم القیامة» دوام دارد.

 وجود مبارک حسین بن علی(عَلَیْهِ أَفْضَل صَلَوَاتِ الْمُصَلِّین‏) در برابر پیشنهاد بیعت که از طرف شام به مدینه مخابره شد و گزارش داده شد، این چنین اعلام موضع کرد که «إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ ... وَ مِثْلِی لَا یُبَایِعُ بِمِثْلِهِ»؛[1] مثل یزید. دودمان خود را، خاندان وحی و امامت و رسالت را معرفی کرد، دودمان ننگین اموی را تشریح کرد، بعد فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایِعُ لِمِثْلِهِ»؛ کسی که مثل من فکر می‌کند با کسی که مثل یزید می‌اندیشد، بیعت نمی‌کند؛ یعنی جریان شخص مطرح نیست، قضیه شخصیه نیست، قضیه خارجیه نیست، قضیه حقیقیه است. جریان سیّدالشُهداء، جریان مبارزه حق علیه باطل و عدل علیه ظلم بود، اوّلاً.

حسینیه‌ها، عباسیه‌ها، اباالفضلیه‌ها و هر مکانی که به نام مقدس و منزه اینها بنیانگذاری می‌شود، مسئولیت اساسی‌ آن تبیین حق و آثار پُر برکت عدل، تبیین باطل و آثار مشئوم ظلم است و کسانی که در عباسیه‌ها، اباالفضلیه‌ها، حسینیه‌ها تلاش و کوشش می‌کنند، باید نموداری از حق و نموداری از عدل باشند.

این حسینیه بابرکت که به نام مبارک قمر بنی‌هاشم عباس بن علی(عَلَیْهِما ‏آلَافُ التَّحِیَّةِ وَ الثَّنَاء) ساخته شد به نام مبارک سید حسن ولی(رِضْوَانِ اللَّهِ تَعَالَی عَلَیْه‏) است که این سید بزرگوار با هجرت خود از حجاز به ایران برکت ولایت، امامت و تشیّع را به همراه خود آورد. این سادات که از حجاز به ایران آمدند، نورانیت امامت و خلافت را و علاقه به دودمان وحی و رسالت را تبلیغ کردند.

عصاره حکومت اموی بر اساس جاهلیت بود. در جاهلیت دو عنصر سهم تعیین‌کننده داشت: یکی اینکه در بخش اندیشه با گمان زندگی می‌کردند؛ دیگر اینکه در بخش انگیزه با هوس به سر می‌بردند؛ اما دودمان نبوت و رسالت در بخش اندیشه فرمود علم و برهان، و در بخش انگیزه حق و «مَا عُبِدَ بِهِ‏ الرَّحْمَنُ‏»[2] و عقل. آنچه جامعه را نگه می‌دارد؛ حق است و عدل است و خیر است و حَسَن و آنچه جامعه را ویران می‌کند؛ باطل است و ظلم است و شرّ است و قبیح.

شما بزرگواران و عزیزان، مخصوصاً هیأت خاصی که اکثریت آنها را جوان‌ها تشکیل می‌دهند، در این عباسیه که خدا از بنیان‌گذارش و از مدیرانش و از مؤسسانش و از برنامه‌ریزان و طرّاحانش به أحسن وجه بپذیرد، مسئولیت دارید که تفکر حسین بن علی(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیْه‏) را از نظر علمی و عملی احیا کنید.

جامعه اگر جامعه جاهل باشد می‌شود باطل را به صورت حق نشان داد. کاری که معاویه کرد، طبق نقل ابوریحان بیرونی و دیگر بزرگان این بود؛ بعد از موفقیت ظاهری جنگ صفین و مانند آن و شهادت علی بن ابی‌طالب(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیْه‏) و استقرار حکومت باطل شام، کاری که معاویه کرد، این بود پیروزی‌هایی که در غرب دیار اسلامی نصیب اینها می‌شد، آنها بت‌پرست بودند، بت‌های زرّین آن قسمت را مرصّع می‌کرد و مزیّن می‌کرد و با کشتی به هند می‌فرستاد و از راه فروش بت و انتشار تفکر بت‌فروشی درآمد سنگینی را به دست آورد. کسی که با بت‌فروشی در انتشار این تفکر، درآمد فراوانی به دست می‌آورد، این داعیه اسلام دارد، داعیه خلافت مسلمین دارد، داعیه حقانیت دارد.

این است که وجود مبارک حسین بن علی فرمود مگر نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود؟ بنابراین دستگاه شام اوّلین کاری که کرد یک شبیخون فرهنگی یا تهاجم فرهنگی در جوان‌ها و مانند آنها ایجاد کرد که حق را باطل و باطل را حق نشان دادند و حکومت انسان فریبکار فاسد را به عنوان دین ارائه کردند و اگر کسی مخالف حکومت یزید بود، او را به عنوان مرتد معرفی می‌کردند و مهدورالدّم. وجود مبارک حسین بن علی(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیْه‏) آمد، حق را تبیین کرد، سخنرانی روشنگر و فرهنگی و دینی و الهی را در مکه ایراد کرد، هدف خود را، راه خود را مشخص کرد، دودمان ننگین اموی را رسوا کرد. علی بن الحسین زین العابدین(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَیْه‏) در شام وقتی از حضرتش پرسیدند در این صحنه مبارزه چه کسی پیروز شد؟ فرمود اگر خواستید ببینید چه کسی پیروز شد: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِم‏»؛[3] اگر خواستید بفهمید در جریان کربلا چه کسی پیروز شد؟ هنگام نماز اذان و اقامه بگو! ببین در اذان و اقامه نام چه کسی را زنده کردی؟ ما توحید را زنده کردیم، ما نبوت را زنده کردیم، خلافت را، رسالت را زنده کردیم و برگشتیم آنها درصدد محو توحید، محو خلافت، محو رسالت بودند.

بنابراین آنچه از این حسینیه و هیأتِ مسئول این حسینیه و عزاداران این حسینیه و عباسیه که به نام مبارک سیّد حسن ولی(رِضْوَانِ اللَّهِ تَعَالَی عَلَیْه‏) متوقّع است آن است که اینها حسینی فکر کنند، عباسی بیندیشند، زینبی قیام بکنند و به هر حال اهل بیتی باشند. علم اینها و عمل اینها همه حسینیه‌ها و همه ابوالفضلی‌ها و همه مراکز مذهب البته موظّف هستند، چنین باشند.

امیدواریم ذات اقدس الهی از بنیانگذ‌ار، واقف مؤسس و همه کسانی که در این عباسیه، در این ابوالفضلیه، در این حسینیه که به نام مبارک سید ولی(رِضْوَانِ اللَّهِ تَعَالَی عَلَیْه‏) است در احیای مآثر و آثار دین کامیاب و موفق باشند، در دنیا و آخرت پیروز باشند و حق مسلّم اینهاست که پرچم حسینی را برای همیشه زنده نگه بدارند!

 امیدواریم ذات أقدس الهی نظام ما، رهبر ما، مراجع ما، دولت و ملّت و مملکت ما را در سایه ولیّ عصر، حفظ بفرماید!





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

حوزه بیکار نبوده و نیست/دستاوردهای حوزه اطلاع‌رسانی شود

بدحجابی فاجعه ای بزرگ در ایران است

جای منبرهای اثرگذار خالی است

تأکید مراجع تقلید بر ارتقاء وضعیت فرهنگی، اقتصادی و عمرانی قم

بزرگداشت ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی(ره) برگزار می‌شود

مسئولان در تخصیص اعتبارات ویژگی های قم را درنظر بگیرند

بداخلاقی و غارتگری فرهنگی غده بدخیم جهان کنونی است

توافق پرسپولیس با ماریو بودیمیر بلند قامت

عکس: تیپ جالب فرهاد مجیدی در اولین تمرین استقلال

کامنت غیرمنتظر جپاروف درباره نیامدن به استقلال

روایت آیت الله نوری همدانی ازحماسه 19 دی

انقلاب اقتصادی، مشکلات کشور را حل می کند

آیت الله مکارم شیرازی: مرجعیت حذف شدنی نیست

تکیه به توانمندی‌های داخلی ضامن حفظ اقتدار کشور است

جنجال جدید در پرسپولیس: منشا می تواند یک طرفه فسخ کرده و شکایت کند!!

حسین حسینی خیال استقلالی ها را راحت کرد! عکس

شرط پرسپولیس برای دادن منشا به ذوب آهن

حمله هواداران پرسپولیس به عرب: تو استقلالی هستی!

واکنش به خرید منشا و خریبین توسط استقلال!

چه شد که گادوین منشا از چشم برانکو افتاد؟

ترابزون اسپور تانک استقلال را میخواهد!

آشنایی با مارتین فورکل مربی جدید تیم استقلال و دستیار شفر

جهاد و شهادت قدرت منطقه‌ای ایران اسلامی را افزایش داده است

فعالیت برای تأمین سلامت جامعه، نوعی جهاد و خدمتی بسیار بزرگ است

شرط پرسپولیس برای فروش منشا اعلام شد

آخرین تهدید جپاروف توسط استقلال

اخراج گادوین منشا از پرسپولیس !

اولین واکنش شفر به مربی شدن فرهاد مجیدی در استقلال

فوری: فرهاد مجیدی مربی استقلال شد

کار خطرناک پرسپولیس مانند استقلال!

مذاکره مخفیانه استقلال با 3 مهاجم بصورت همزمان

علیرضا حقیقی جانشین علیرضا بیرانوند در پرسپولیس

مذاکره پرسپولیس با مهاجم 196 سانتی متری وردربرمن و لستر

پست معنادار سید حسین حسینی در اینستاگرام! عکس

برنده مسابقه هیجان انگیز راجر فدرر با سرنا ویلیامز که بود؟

برانکو این مدل بازیکنان را برای پرسپولیس می خرد + نگاهی به خرید های چندسال اخیر وی

سورپرایز استقلال برای هوادارانش

خریدار جوان و میلیاردر باشگاه استقلال کیست؟

اولین خرید پرسپولیس 6 ماهه قرارداد بست

چالش دشوار اما لذتبخش برانکو برای نیم فصل دوم!

پیام آیت الله نوری همدانی به همایش بزرگداشت مرحوم پرورش

گرانی‌ها به شدت مردم را آزار می‌دهد/انتقاد از کند بودن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی

پرسپولیس با اولین بازیکن جدید خود به توافق رسید

منتظر بمب های پرسپولیس باشید؛ توافق با 2 لژیونر, سومی هم در راه است!

ترفند عجیب یک بازیکن برای پیوستن به استقلال

شرط ساده شارلوا برای بازگشت امید نورافکن به استقلال!

اصلاح فضای مجازی در دستور کار دولت قرار بگیرد

پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی در پی ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی

بمب احتمالی پرسپولیس: قوچان نژاد چقدر به کار پرسپولیس می آید؟

مهم ترین چالش‌ها و آسیب‌های متوجه نظام اسلامی از منظر آیت‌الله مکارم شیرازی