عصر قم

آخرين مطالب

تمهیدات ترافیکی جشن نیمه شعبان در قم تشریح شد اجتماعی

تمهیدات ترافیکی جشن نیمه شعبان در قم تشریح شد
  بزرگنمايي:

عصر قم - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ضمن اعلام تمهیدات ترافیکی جشن‌های نیمه شعبان در شهر قم گفت: امسال برخی پارکینگ‌های حاشیه مسجد جمکران حذف شده است و کاهش ظرفیت پارکینگ‌ها در تمهیدات ترافیکی مسجد مقدس جمکران تاثیرگذار خواهد بود. به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سرهنگ غلامرضا صدفی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های ترافیکی در سطح کشور موضوع پشتیبانی پلیس راهنمایی و رانندگی از جشن‌های نیمه شعبان در قم است و حجم سنگینی از زائران مسجد جمکران که معمولا یک روز مانده به نیمه شعبان به قم می‌آیند را تحت پوشش قرار می‌دهد و هرسال برای این جشن‌ها در مسجد برخی طرح‌های ویژه ترافیکی اجرا می‌شود. وی ابراز داشت: یکی از نقاط پر ترافیک و گره‌های ترافیکی در تقاطع خیابان‌های معلم و سمیه قم است و شهروندان قمی برای حضور در مراسم پیاده روی در بلوار پیامبر اعظم خودروی خود را در این محدوده نیاورند و به صورت پیاده تردد کنند. صدفی با بیان این که محدودیت‌های ترافیکی مرتبط با جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران از ساعت 16 امروز پنجشنبه آغاز خواهد شد گفت: از تقاطع خیابان‌های سمیه و معلم که ابتدای بلوار پیامبر اعظم محسوب می‌شود تا میدان آل یاسین (انت‌های بلوار پیامبر اعظم) صرفا از ساعت ذکر شده تا پایان مراسم مسجد مقدس جمکران در بامداد یکشنبه هفته آینده برای عبور عابرپیاده خواهد بود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: مسیر برگشت بلور پیامبر اعظم از میدان آل یاسین تا تقاطع معلم و سمیه صرفا برای اتوبوس‌ها و به منظور حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است و رفت و برگشت اتوبوس‌ها در این مسیر انجام می‌شود. وی ادامه داد: در بزرگراه خلیج فارس هر سال خودرو‌ها از بلوار انتظار تردد می‌کردند، اما امسال با توجه به این که برخی پارکینگ‌ها حذف شده است لزومی ندارد خودرو در آن رینگ تردد کند. از این رو از میدان بقیه الله (عج) مسیر بسته شده و محدودیت‌های تردد خودرو تا پل بقیع ادامه خواهد داشت و زائران می‌تواند در حاشیه پل بقیع از پارکینگ‌های نیایش و طیبی و یاوران مهدی که در آن مکان، جانمایی شده است استفاده کنند. وی یادآور شد: در صورتی که بلوار خلیج فارس کِشش ترافیک خودرو‌ها را در روز‌های پیش رو به خصوص شنبه آینده نداشته باشد خودرو‌ها از میدان، ولی عصر به سمت پارکینگ‌های حاشیه بلوار شهید کبیری هدایت می‌شوند. صدفی گفت: ورودی مسجد جمکران از سمت خیابان طهور 2 پارکینگ بیشتر ندارد و محدودیت ترافیکی از جلوی 2 پارکینگ این خیابان اعمال می‌شود ضمن این که در تمام نقاط ورودی به مسجد جمکران، اجازه ورود موتورسیکلت داده نمی‌شود. وی افزود: برابر آمار، سال گذشته 170 هزار دستگاه خودرو در شب و روز نیمه شعبان وارد شهر قم و محدوده مسجد جمکران شدند که درصدی از زائران طی شب جشن باقیمانده و برخی پس از اقامه نماز و زیارت بامداد روز نیمه شعبان از قم خارج شده اند. وی در پاسخ به سئوالی در زمینه آمادگی پارکینگ‌ها در صورت بارش‌های برف یا بران که هواشناسی آن را پیش بینی کرده است نیز گفت: اگر بارندگی اتفاق بیفتد، چون کف پارکینگ صاف و خاکی است دچار گل و لای می‌شود و برخی پارکینگ‌ها در مواقع بارندگی امکان استفاده ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ضمن اعلام تمهیدات ترافیکی جشن‌های نیمه شعبان در شهر قم گفت: امسال برخی پارکینگ‌های حاشیه مسجد جمکران حذف شده است و کاهش ظرفیت پارکینگ‌ها در تمهیدات ترافیکی مسجد مقدس جمکران تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سرهنگ غلامرضا صدفی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های ترافیکی در سطح کشور موضوع پشتیبانی پلیس راهنمایی و رانندگی از جشن‌های نیمه شعبان در قم است و حجم سنگینی از زائران مسجد جمکران که معمولا یک روز مانده به نیمه شعبان به قم می‌آیند را تحت پوشش قرار می‌دهد و هرسال برای این جشن‌ها در مسجد برخی طرح‌های ویژه ترافیکی اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: یکی از نقاط پر ترافیک و گره‌های ترافیکی در تقاطع خیابان‌های معلم و سمیه قم است و شهروندان قمی برای حضور در مراسم پیاده روی در بلوار پیامبر اعظم خودروی خود را در این محدوده نیاورند و به صورت پیاده تردد کنند.
صدفی با بیان این که محدودیت‌های ترافیکی مرتبط با جشن‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران از ساعت 16 امروز پنجشنبه آغاز خواهد شد گفت: از تقاطع خیابان‌های سمیه و معلم که ابتدای بلوار پیامبر اعظم محسوب می‌شود تا میدان آل یاسین (انت‌های بلوار پیامبر اعظم) صرفا از ساعت ذکر شده تا پایان مراسم مسجد مقدس جمکران در بامداد یکشنبه هفته آینده برای عبور عابرپیاده خواهد بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: مسیر برگشت بلور پیامبر اعظم از میدان آل یاسین تا تقاطع معلم و سمیه صرفا برای اتوبوس‌ها و به منظور حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است و رفت و برگشت اتوبوس‌ها در این مسیر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در بزرگراه خلیج فارس هر سال خودرو‌ها از بلوار انتظار تردد می‌کردند، اما امسال با توجه به این که برخی پارکینگ‌ها حذف شده است لزومی ندارد خودرو در آن رینگ تردد کند. از این رو از میدان بقیه الله (عج) مسیر بسته شده و محدودیت‌های تردد
خودرو تا پل بقیع ادامه خواهد داشت و زائران می‌تواند در حاشیه پل بقیع از پارکینگ‌های نیایش و طیبی و یاوران مهدی که در آن مکان، جانمایی شده است استفاده کنند.
وی یادآور شد: در صورتی که بلوار خلیج فارس کِشش ترافیک خودرو‌ها را در روز‌های پیش رو به خصوص شنبه آینده نداشته باشد خودرو‌ها از میدان، ولی عصر به سمت پارکینگ‌های حاشیه بلوار شهید کبیری هدایت می‌شوند.
صدفی گفت: ورودی مسجد جمکران از سمت خیابان طهور 2 پارکینگ بیشتر ندارد و محدودیت ترافیکی از جلوی 2 پارکینگ این خیابان اعمال می‌شود ضمن این که در تمام نقاط ورودی به مسجد جمکران، اجازه ورود موتورسیکلت داده نمی‌شود.
وی افزود: برابر آمار، سال گذشته 170 هزار دستگاه خودرو در شب و روز نیمه شعبان وارد شهر قم و محدوده مسجد جمکران شدند که درصدی از زائران طی شب جشن باقیمانده و برخی پس از اقامه نماز و زیارت بامداد روز نیمه شعبان از قم خارج شده اند.
وی در پاسخ به سئوالی در زمینه آمادگی پارکینگ‌ها در صورت بارش‌های برف یا بران که هواشناسی آن را پیش بینی کرده است نیز گفت: اگر بارندگی اتفاق بیفتد، چون کف پارکینگ صاف و خاکی است دچار گل و لای می‌شود و برخی پارکینگ‌ها در مواقع بارندگی امکان استفاده ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/591742/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای

دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم

درخشش تیم شنای هیئت جانبازان و توان یابان قم

امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند

تقویم و اوقات شرعی شنبه 15 اردیبهشت به افق قم

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ماجرای گم شدن نوجوان 16 ساله در کوه‌های قمصر

مهم‌ترین دلایل بروز لکه‌های پوستی

به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی

شعری زیبا از عطار نیشابوری

همایش کاروان‌های حج تمتع در قم

همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد

جشنواره‌ گل دلسوختگان قم در بازی‌ تشریفاتی

سیل در برزیل جان 37 نفر را گرفت

چرا صبح‌ها دهانتان تلخ می‌شود؟

دره مرگ نمرده بود،خوابیده بود

کسب 6 مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور

بدون تعارف با معلمی که منزلش را مدرسه و حقوقش را صرف دانش‌آموزان نیازمند کرد

تصاویری دیده‌نشده از پیدا‌شدن «یسنا»

آبشار «لوه» گلستان دوباره قربانی گرفت

علت بدن درد بعد از ورزش!

رک بگویم از همه رنجیده‌ام

فوت یک نفر بر اثر واژگونی پژو در قم

پیروزی فوتسالیست‌های قم برابر فولاد هرمزگان

ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس 14 ساله چه بود؟

آب‌گرفتگی خیابان‌های زابل در پی بارندگی‌های امروز

جزئیاتی از پنجمین آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت

انتقال آذوقه با طناب به عشایر آبدانانی

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

کلینیک درد مسیر درمان را کوتاه میکند

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

نخبه کنکوری مازندران و پدرش بر اثر گازگرفتگی جان باختند

وضعیت دردناک امامزاده ابراهیم پس از آتش‌سوزی

پیکر مطهر 2 شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت

جاری‌ شدن سیل در جادۀ معدن طبس

درهر قفسی کلید امیّدی هست

سهم 17.8 درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند

بارش سیل‌آسا و طوفان در اهواز

دانش‌آموزی که فرشته نجات سه نفر شد

6 استان کشور متاثر از بارش‌های امروز؛ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی

5 ماده غذایی که باید قبل از خواب بخورید

دسته بندی درمان در کلینیک درد

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی

سیلاب خیابان‌های ایلام را فرا گرفت

محور کندوان یک‌طرفه شد

درمان دیسک کمر با لیزر