عصر قم

آخرين مطالب

مدیرکل ورزش و جوانان:

آمار و ارقام پیشرفت ورزش در قم را نشان می دهد ورزشی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: تمام آمار و ارقام تایید کننده پیشرفت ورزش این استان در سالهای گذشته می باشد.
به گزارش ایرنا، حسن عابدی عصرشنبه درجمع خبرنگاران افزود: آمادگی داریم تمام مستندات در مورد پیشرفت های ورزش قم را به رسانه ها ارائه دهیم تا ادعای ما مبنی بر پیشرفت اکثر شاخص های ورزشی استان در چند سال گذشته ثابت شود.
وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به عملکرد این اداره کل گفت: برخی که عملکرد این اداره کل را زیر سوال می برند هنوز نام این اداره را «اداره کل تربیت بدنی» می دانند و از نام درست آن که «ورزش و جوانان» است، بی اطلاع هستند.
عابدی تاکید کرد: زیر سئوال بردن تمام زحمات یک مجموعه بزرگ بدون اطلاع و آگاهی دقیق، جفا به حق تمام مربیان، داوران، ورزشکاران و فعالان ورزشی استان است.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان قم، شفاف و مستند است، گفت: کارشناسان خبره وزارت ورزش و جوانان شاخص هایی را تعیین و بر اساس آن ، عملکرد استان های مختلف را ارزیابی می کنند که بر اساس آن ،قم در بین استان های همگروه خود، 2 سال پشت سر هم به عنوان استان نخست انتخاب شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم، با تاکید بر اینکه حاضر به پاسخگویی به منتقدان در برابر اصحاب رسانه هستم گفت: وظیفه پاسخگویی به مردم و نمایندگان مردم را به عهده داریم و در این زمینه از هر انتقادی که منجر به شناسایی نقطه ضعف ها در عملکرد شود ضمن عذرخواهی، تلاش می کنیم که عملکرد خود را اصلاح کنیم.
**اتهامات وارد شده به فوتبال قم در برنامه 90 هیچ سندی نداشت
وی درادامه با اشاره به برخی اتهامات دربرنامه 90 پیرامون وجود فساد درهیات فوتبال و مدیریت صبای قم درفروردین ماه امسال، گفت: تاکنون حتی یک سند هم در مورد ادعاها و تهمت های مطرح شده در این برنامه به کمیته ویژه این موضوع ارسال نشده است.
وی با بیان اینکه صرف اعلام برخی اتهامات در رسانه ملی، برخی رسانه ها و برنامه 90 به معنای پذیرش فساد و ناکارآمدی درهیات فوتبال نیست افزود: باید انتظارات از اداره کل ورزش و جوانان به میزان ابزارها و اختیارات باشد و صرف اینکه یک تیم از لیگ سقوط کرده و یا به لیگی صعود کرده به معنای کارآمدی و ناکارآمدی هیات نیست.
عابدی افزود: کمیته ای توسط حراست اداره کل و نظارت وزارت ورزش مامور بررسی شد و اعلام کردیم که هر کس ادعایی نسبت به فساد در مدیریت صبای قم و هیات فوتبال دارد مستندات خود را به این کمیته ارسال کنند که تاکنون حتی یک سند هم به این کمیته ارسال نشده است.
مدیرکل ورزش و جوانان قم، تاکید کرد: وقتی هیچ مستندی در مورد این ادعاها و فساد ادعایی درهیات فوتبال و صبای قم در برنامه 90 ارائه نشده است، نمی توان این ادعاها را تایید و یا رد کرد.
در برنامه 90 که اواخر فروردین ماه امسال از صدا وسیما پخش شد، کریم بهرامی رئیس هیات فوتبال استان قم، ناصر شریفی عضو هیات رئیسه هیات فوتبال قم، مسعود راشکی سرمربی تیم صبا و برخی بازیکنان تیم صبا به افشاگری در مورد برخی اتفاق های پشت پرده فوتبال و فوتسال پرداختند که بازتاب ها و واکنش های مختلفی در سطح جامعه ورزشی کشور داشت.
**حمایت از تیم های استان در لیگ های کشوری اولویت است
عابدی دربخش دیگری از سخنان خود، کمک به تیم های حاضر در لیگ های کشوری را از جمله سیاست های این اداره کل دانست و تاکید کرد: کمک به تیم های قم در لیگ های کشوری بر اساس افتخارات این تیم ها متفاوت خواهد بود و ممکن است بیش از تعهدی که اداره کل ورزش و جوانان داشته برای حمایت از آن تیم اختصاص یابد.
وی ادامه داد: هر هیات ورزشی که تیم در لیگ کشوری داشته باشند به شرط اینکه این تیم حام مالی نیز داشته باشد اداره کل نیز در حد توان از آنها حمایت خواهد کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به تاکید قانون بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین هزینه های مالی تیم های ورزشی گفت: به دلیل اینکه لیگ های کشوری ظرفیت های مهمی در قهرمان پروری دارند، اولویت ما کمک به این تیم هاست.
** ورزش و جوانان تنها هماهنگ کننده امور جوانان است
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل های ورزش و جوانان درحوزه جوانان تنها هماهنگ کننده دستگاه های مختلف است، گفت: ازدواج، مسکن، طلاق و اشتغال از جمله امور مربوط به جوانان است که باید همه دستگاه های درصدد رفع مشکل جوانان باشند.
عابدی ادامه داد: اداره کل های ورزش و جوانان تنها نقش هماهنگ کننده و آن هم تنها در ستاد ساماندهی امور جوانان را به عهده دارد و نقش اجرایی در این زمینه به عهده دستگاه های دیگر است.
** افتتاح 7 پروژه عمرانی و اجرای 50 برنامه ورزشی و فرهنگی در هفته دولت
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفت پروژه عمرانی در زمینه ورزش در هفته دولت افتتاح می شود گفت: تکمیل و بازسازی سالن های مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی با اعتبار 3 میلیارد ریال، تجهیز و بازسازی کفپوش پنج سالن ورزشی با اعتبار یک میلیارد ریال، احداث زمین چمن های مصنوعی روستاهای قنوات، قلعه چم و خورآباد با اعتبار 9 میلیارد ریال از جمله طرح هایی است که به بهره برداری می رسند.
عابدی، ادامه داد: تکمیل و بازسازی سالن روستای صرم با اعتبار 2میلیارد و 600 میلیون ریال ، تکمیل و بهره برداری از سالن چند منظوره شهدای شهرک قائم با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون ریال دیگر طرح های عمرانی قم در زمینه ورزشی است که در هفته دولت با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.
وی اظهار داشت: بازدید جوانان و نوجوانان استان از پروژه های و دستاوردهای ملی استان، جشنواره تجلیل از خیرین و فعالان حوزه ازدواج، اجرای نمایش آلاء، همایش خانواده موفق، دیدار نخبگان جوان با مسئولان استان، برگزاری 14 کارگاه آموزشی حل اختلاف خانوادگی، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس ومدافع حرم ازجمله اقدام های برنامه ریزی شده معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان در هفته دولت است.
مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: برگزاری نخستین جشنواره همگانی ورزش در آب، جشنواره و نمایشگاه بازی و سرگرمی، چهارمین همایش پیاده روی خانوادگی، همایش همگانی روپایی انتخابی تیم استان، کوهپیمایی وفاداران طبیعت، جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان آسیب پذیر، نشست ویژه سبک زندگی ایرانی اسلامی، طرح سنجش و قامت غربالگری روستایی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، همایش 30 دقیقه نشاط و تندرستی ویژه کارمندان، جشنواره فرهنگی ورزشی کانون های مساجد و همچنین طرح پارک گام از جمله برنامه هایی است که در این هفته در قم برگزار می شود.
** رسانه ها مانع از مخدوش شدن اعتماد خانواده ها به ورزش شوند
وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه رسانه ها مانع از مخدوش شدن اعتماد خانواده ها به ورزش و اماکن ورزشی شوند، گفت: رسانه ها کمک کنند تا برخی بداخلاقی ها و ناهنجاری ها پوشش داده نشود چرا که این امر موجب نگرانی خانواده ها و زمینه بی اعتمادی آنان به میدان های ورزشی خواهد شد.
عابدی با اشاره به برخی ایرادات دستگاه های امنیتی و انتظامی در خصوص نیمه کاره ماندن محوطه سازی مجموعه ورزشی شهید حیدریان و رها شدن مصالح ساختمانی در محوطه این مجموعه ورزشی گفت: پس از اینکه 25 سال محوطه سازی مجموعه و بهبود وضعیت سالن 2 هزار نفره شهید حیدریان رها شده بود، برای بهبود این وضعیت 13 میلیارد ریال برای محوطه سازی و بهبود وضعیت سرمایشی و کفپوش ورزشگاه شهید حیدریان هزینه شد به گونه ای که امروز شاهد ارتقای استانداردهای این مجموعه ورزشی در استان هستیم.
وی با اشاره به رشد بیش از 30 برابری اماکن ورزشی قم در 40 سال گذشته گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها 3 مکان ورزشی در قم وجود داشت که هم اکنون شاهد فعالیت 100 مکان و پروژه ورزشی در این استان هستیم که از این تعداد، 21 مجموعه ورزشی با اعتبار 800 میلیارد ریال در پنج ساله دولت تدبیر و امید در قم به بهره بردرای رسیده است.
عابدی توجه به توسعه زیرساخت های ورزشی در مناطق محروم و روستایی را از جمله اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: بسیاری از مکان های نیمه کاره ورزشی روستاها و مناطق محروم با ظرفیت بخش خصوصی و حمایت های دولتی به اتمام رسیده و در خدمت مردم استان قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: 59 خانه ورزش روستایی در سطح استان به بهره برداری رسیده که این زیرساخت های ورزشی علاوه بر تحول در عرضه ورزش بخش مهمی از نیاز ورزشی را برطرف کرده است.
دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7404/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/55666/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

نگرانی از ریزش دیوار قلعه بلقیس؛ دومین بنای خشتی ایران

بازداشت عامل جنایتکاری که با اخاذی و تهدید خانم‌ها را مجبور به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد!

وکیل مدافع: توماج صالحی به اعدام محکوم شد

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی 1403 - 1404 اعلام شد

آتش‌سوزی در یک مدرسه دخترانه

رانش جاده عباس‌آباد به کلاردشت

ادامه کمک‌رسانی‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

عنابستانی: آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی مجلس توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست

زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند

مونوریل قم تکمیل می‌شود؛ احتمال حذف خط دوم قطار شهری

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به IBS هستند؟

نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

بودجه عمرانی 219 میلیارد تومانی منطقه 6 قم در سال گذشته

شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

دختران کبدی قم در جمع 16 تیم برتر کشور

سرانه 10 میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج

واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

اعزام 90 هزار شهروند ایرانی به حج امسال

روایت ضرغامی از پیاده‌روی بین مردم و شنیدن حرف آنان درباره طرح حجاب

جزئیات طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

جمع شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزند خواندگی

دریای خزر عقب‌نشینی کرد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است

بودجه عمرانی 219 میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد

تصاویر عجیب از سیل شدید در کنیا و رفت‌وآمد مردم از روی سقف خانه‌ها!

معاون رئیس جمهور: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

معاون رئیس جمهور: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است

وزیر کشور: فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه وظیفه ذاتی در حوزه حجاب دارد