عصر قم

آخرين مطالب

رئیس پلیس آگاهی قم خبر داد؛

دستگیری قاچاقچی ارز با بیش از 57 هزار دلار در قم سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - رئیس پلیس آگاهی استان قم با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی ارز در قم، گفت: از منزل متهم 57 هزار و 371 دلار آمریکا کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری ارز قاچاق در یکی از منازل قم، بلافاصله موضوع در دستور کارمأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی گفت: در ادامه پس از اخذ مجوز قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و طی بازرسی از منزل مذکور 57 هزار و 371 دلار آمریکا کشف و متهم را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: در بازرسی از سایر قسمت‌های منزل مذکور یک قبضه تپانچه دست ساز با تعدادی فشنگ و مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک متعلق به برادر نامبرده کشف شد.
سرهنگ کرمی گفت: متهم اذعان داشت ارز قاچاق را به تدریج از دلالان ارز در هسته مرکزی شهر خریداری کرده و هیچگونه اسناد قانونی ندارد.
رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: نهایتاً متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.
کشف بیش از 240 کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس قم و البرز
فرمانده انتظامی استان قم از کشف بیش از 240 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های قم و البرز خبر داد.
سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با خودرو سمند محموله مواد افیونی را از یک استان مرکزی و با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کند که در ادامه با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، بلافاصله موضوع دردستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: سپس طی هماهنگی‌های قضائی اکیپ‌های تلفیقی از هر دو پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم و البرز به محل‌های مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری سرانجام خودرو مذکور را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه راننده سمند که با دستور ایست پلیس مواجه می‌شود قصد فرار از قانون داشته که با تیراندازی مأموران و اصابت گلوله به ناحیه کتف، خودرو را متوقف می‌کند.
سردار آقاخانی افزود: در نهایت طی بازرسی از خودرو سمند بیش از 243 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در قالب 24 بسته کشف و متهم نیزبا حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
پلیس با اشراف اطلاعاتی از وقوع قتل جلوگیری کرد
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم از اشراف اطلاعاتی پلیس در جلوگیری از اقدام به قتل توسط چندین اراذل و اوباش در قم خبر داد.
سرهنگ پیام کاویانی بیان داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اشراف اطلاعاتی جامع و کامل از تحرکات اراذل اوباش، توانستند در اقدامی با تکیه بر برنامه ریزی اطلاعاتی و پیش دستانه از ارتکاب اعمال مجرمانه اراذل واوباش وابسته به مقتول که قصد قتل قاتل فراری را داشتند را خنثی و از این عمل مجرمانه جلوگیری کنند.
وی افزود: در ادامه با اشراف اطلاعاتی کامل بر موضوع ضمن هماهنگی با مقام محترم قضائی، اکیپی از مأموران این پلیس برای جلوگیری و دستگیری اراذل و اوباش اعزام و در اقدامی اطلاعاتی- علمیاتی تعداد 4 تن از مرتبطین پرونده را پیش ارتکاب به اعمال مجرمانه دستگیر کردند.
سرهنگ کاویانی اظهارداشت: بار دیگر پلیس با اجرای اقدامات پیش دستانه و اشراف اطلاعاتی در استان توانست از ارتکاب جرم و نیت شوم و خود سرانه اراذل واوباش در استان جلوگیری کند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم افزود: فرماندهی انتظامی استان در 4 ماهه اول سال 97 با تکیه بر اشراف اطلاعاتی و اقدامات اطلاعاتی پیش دستانه توانست شرارت در استان را نسبت به مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش دهد.
65 درصد کشته شدگان عابر پیاده در قم بیش از 60 سال سن دارند
سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گفت: در تحلیلی که از وضعیت تصادفات عابران پیاده در سال گذشته در شهر قم داشتیم، حدود 47 درصد کشته شدگان مربوط به عابران پیاده بوده و از طرفی 60 درصد این عابران، افرادی هستند که دارای سن 60 سال به بالا می‌باشند.
سرهنگ علی حسن قیصری افزود: افراد کهن سال، به علت کهولت سن و ضعف بینایی و شنوایی و نداشتن چابکی لازم به هنگام تردد در خیابان، بیش از دیگران در معرض خطر حوادث ترافیکی بوده و نیازمند توجه و مراقبت بیشتر از طرف خانواده‌ها هستند تا ایمنی آنها به هنگام تردد در معابر تأمین شود.
وی افزود: از طرفی رانندگان عزیز، بیشترین نقش و تأثیر در ایجاد ایمنی و ارتقاء ایمنی، برای عابران پیاده را دارند، رانندگان که در معابر تردد می‌کنند به ویژه معابر شهری، بایستی انتظار این را داشته باشند که هر لحظه ممکن است عابر پیاده مقابلشان ظاهر شود و بایستی آمادگی این را داشته باشند که بتوانند وسیله خود را به موقع کنترل کنند که بهترین اقدام رعایت سرعت مطمئنه در معابر است.
سرهنگ قیصری ادامه داد: سرعت مطمئنه، سرعتی است که با توجه به شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر یک معبر بایستی توسط راننده مدنظر قرار گیرد تا بتواند در صورت مواجه شدن با خطر وسیله نقلیه خود را بدون اینکه حادثه‌ای ایجاد شود کنترل کند.
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به وظایف عابران پیاده اضافه کرد: براساس ماده 215 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، عابران پیاده هم وظایفی دارند که بایستی آنها را رعایت کنند.
وی بیان داشت: عابران بایستی برای گذشتن از عرض راه تنها از گذرگاه‌های عابرپیاده، پل‌های هوایی و زیرگذرهای مجاز عبور کنند.
سرهنگ قیصری خاطرنشان کرد: عابران پیاده نبایستی از حصار آزاد راه‌ها و بزرگ راه‌ها و خیابان‌ها از لابه لای درختان و گل و بوته‌ها حاشیه و میانه راه عبور کنند و نیز از موانع و خط کشی خطوط ویژه سواره رو خیابان‌ها و میدان‌ها عبور نکنند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/54068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته