عصر قم

آخرين مطالب

رحیم پور ازغدی:

دشمنان می‌خواهند مردم و نسل جوان را نسبت به انقلاب بدبین کنند سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف اصلی دشمن، زدن پایه‌های اصلی بنیاد اسلام است و می‌خواهند مردم و نسل جوان را نسبت به انقلاب بدبین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، حسن رحیم پور ازغدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در تجمع طلاب و تشکل‌های طلبگی در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و با هدف پیگیری عدالت اقتصادی که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و روحانیت یکپارچه در کنار توده‌های مردم ایستاده و خود را از طبقات محروم جدا نمی‌داند.
وی با بیان اینکه اغلب طلاب نیز خود از اقشار پایین جامعه هستند، گفت: همین طلاب با شهریه‌های پایینی که دارند در این مشکلات اقتصادی همراه گروه‌های مختلف مردم زندگی می‌کنند و همدرد با مردم‌اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلابی که در قم ایجاد شده است در قم هم پاسداری می‌شود، افزود: این نشست و تجمع به این معناست که حوزه و روحانیت در کنار مستضعفین بوده و حامی نظام است و انقلاب و نظام از هم جدا نیستند.
وی تصریح کرد: حوزه با این تجمعات اعلام می‌دارد که در برابر تخلفات مسئولان می‌ایستد و وظیفه خود می‌داند که اگر تخلفی مشاهده می‌کند، مسئولان را در سه قوه امر به معروف و نهی از منکر نماید.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه دشمن، اسلام را هدف گرفته، گفت: هدف اصلی دشمن، زدن پایه‌های اصلی بنیاد اسلام است؛ چراکه می‌خواهند مردم و نسل جوان را نسبت به انقلاب بدبین کنند.
دشمن می‌خواهد روحانیت شیعه، نظام و حکومت را فاسد نشان دهد
وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد به کمک برخی از داخلی‌ها، بنیاد نظام را نابود کند و به لحاظ عملی ما و نظام را فاسد و بی عرضه نشان دهد، ابراز داشت: درست است که اقلیتی از مسئولین دچار فساد شده‌اند؛ اما دشمن اینگونه القاء می‌کند که همه مسئولین این نظام فاسدند؛ در حالی که اکثریت افرادی هستند که با ایمان، تقوا و همدرد مردم‌اند.
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد روحانیت شیعه، قوای سه گانه، نظام و حکومت را فاسد نشان دهد و مقصر آن را متوجه اصل ولایت و ریشه نظام کند، افزود: بنای بر تضعیف و بر اندازی دولت و مجلس نیست؛ بلکه باید این‌ها بمانند تا پاسخگو باشند و به وظایف و قول‌هایی که دادند عمل کنند؛ تضعیف سه قوه، دامن زدن به وضع موجود، ندیدن مشکلات، ترک امر به معروف نهی از منکر و دفاع نکردن از اقشار محروم است.
وی با بیان اینکه انتهای اقتصاد برجامی را داریم می‌بینیم، گفت: این تجمعات باید ادامه داشته باشد و حوزه از مرجعیت تا طلبه، وظیفه دارد به لحاظ هم نظری و هم عملی حمایت نماید.
رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه بیت المال توسط برخی میل و توسط برخی حیف می‌شود توضیح داد: نباید بیت المال حیف و میل شود.
قضات فاسد معرفی شوند
وی با بیان اینکه دشمن القاء می‌کند که جمهوری اسلامی دچار فساد سیستماتیک است و تلاش می‌کند تا افکار عمومی به این نتیجه برسد که نظارت و بازرسی منصف و متخصص وجود ندارد و قصد تضعیف روحانیت را دارند اظهار داشت: چرا چند گانه با مردم سخن می‌گویند و این همه شبهاتی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، پاسخ داده نمی‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رؤسای قوا اگر اتهاماتی به آن‌ها می‌شود چه درست چه غلط باید پاسخ داده و برای مردم توضیح دهند، زیرا این از مطالبات جدی مردم است.
وی افزود: اگر رئیس قوه قضاییه اعلام می‌نماید اسم قضات فاسد را اعلام می‌دارد، هرچه زودتر اعلام کند تا مردم اطمینان پیدا کنند و زمانی مردم به قوه شک می‌کنند که دادگاه‌های برخی مفسدین غیر علنی برگزار می‌شود؛ اینکه همه مسئولین را دزد و فاسد بخوانیم غلط است و زمانی این تفکر ایجاد می‌شود که برخورد صورت نمی‌گیرد و نهادها به وظایف خود درست عمل نمی‌کنند.
حوزه‌ها پاسخگوی شبهات باشند
رحیم پور ازغدی اظهار کرد: اگر انحرافی ایجاد می‌شود حوزه‌های علمیه نیز مقصرند؛ چراکه عطش معنویت وجود دارد و لذا باید حوزه‌ها پاسخگوی شبهات باشند و این عطش را رفع نمایند.
وی با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب، دهه خطر انحراف نظام است و اکنون در سر پیچ انحراف انقلاب قرار داریم، افزود: نسل جدید از بسیاری از مسائل اطلاع ندارد و امکانات بیشتر شده و عده‌ای وسوسه پول، شهوت و قدرت پیدا کرده‌اند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: آیا در این دستوری که رهبری به رئیس قوه قضائیه دادند ضربه اصلی باید به مفسدان حکومتی بخورد و یا به مفسدان خارج از حکومت؟ ضربه اصلی باید به فساد داخل حکومت وارد شود؛ امروز یک نوع اشرافیت مذهبی داخل حکومت اسلامی شکل گرفته است که باید پاسخ داده شود.
نمی‌شود مرگ بر آمریکا گفت و دنبال اقامت فرزندانمان در آمریکا و انگلیس باشیم
وی افزود: نمی‌شود مرگ بر آمریکا گفت و دنبال اقامت فرزندانمان در آمریکا و انگلیس باشیم؛ گرچه این‌ها اقلیت هستند اما چون برخورد نشده مردم فکر می‌کنند همه همینطور می‌باشند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه بدنه بیشتر نظام ما فاسد نیست بلکه ضد فساد هم است، گفت: ما هر وقت از موضع خود عقب نشستیم، توهین‌ها و تحریم‌های آمریکا بیشتر شد؛ قرار بود شعارها و دانش هسته‌ای را کنار بگذاریم که اقتصاد درست شود؛ اما همه را کنار گذاشتیم ولی اقتصادمان بدتر شد.
وی با اشاره به اینکه نه تنها آمریکا؛ بلکه بسیاری از خیانت‌ها را اروپا می‌کند، مطرح کرد: مرفهین بی دردی که از هر دو جناح وارد هر سه قوه شدند و جهاد گریزان ترسو که مدام در حال عقب نشینی در برابر استکبارند، تن به این خیانت‌ها می‌دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که عقلانیت اقتصادی در کشور کجاست و چه مقدار از این تصمیمات که گرفته می‌شود عقلانی است، افزود: بازرسی‌های بی فرجام، دادگاهای طولانی و فرساینده که علنی هم نیستند چه معنایی می‌تواند داشته باشد.
حوزه وظیفه اجتهاد اقتصادی دارد
وی با بیان اینکه حوزه غیر از اعتراضات و تبلیغ دین وظیفه اجتهاد اقتصادی را نیز به عهده دارد، گفت: درس خارج‌هایی برگزار می‌شود که به جای این که تمدن دینی را تئوریزه کنند فقه سکولار می‌سازند و در مورد بانک‌ها و روابط اجتماعی این دست مسائل حرفی نمی‌زنند.
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: ریشه سکولاریسم در حوزه است؛ سکولاریسم یعنی تفکیک دین از حکومت و دولت و تمدن؛ به جای این همه رساله، مسائلی که حل نشده است را پاسخ دهید.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه نباید به گونه‌ای باشد که حوزویان و دانشگاهیان را بی سواد بخوانند، عنوان کرد: با وجود این همه دانشگاهی متخصص در کشور نباید این مقدار مشکل در جامعه باشد و در فقه حکومتی نیز حوزه هنوز در مسائل اصلی جوابی ندارد؛ حوزه هنوز بعد از 40 سال دارد بحث می‌کند بانک‌ها ربوی هستند یا خیر.
وی با بیان اینکه مدیریت علمی دانشگاه و فقه مدیریت حوزه کجاست؟ افزود: اما راحل راجع به نظارت می‌فرماید باید گروهی تشکیل شوند که هرکسی خلاف کرد آن را اخراج نماید.
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: مسئولین باید به شکایات و اعتراضات مردم پاسخ داده و سران قوا پاسخگویی را بر گردن هم نیندازند و اتهاماتی که متوجه خود مسئولین است باید پاسخ دهند و افرادی که ضعف مدیریت دارند باید خود را اصلاح کنند.
وی در پایان با بیان اینکه به فرموده امام راحل باید طوری شود که کسی جرأت نکند دستش را به سمت بیت المال دراز کند، خاطرنشان ساخت: ایشان یک وصیت به مسئولین داشته و آن خدمت به فقرا و مستضعیفن و اقشار مردم است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/54052/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف