عصر قم

آخرين مطالب

استاندار قم:

جریان های سیاسی برای تقویت انسجام ملی تلاش کنند سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - استاندار قم گفت: همه جریان های سیاسی باید برای تقویت انسجام ملی و حفظ دستاوردهای نظام اسلامی تلاش کنند و هر اقدامی که در این راستا نباشد، خواسته یا ناخواسته کمک به نقشه دشمن است.
  سید مهدی صادقی  در نشست صمیمی با احزاب و تشکل های سیاسی استان در تالار امام جواد(ع) استانداری افزود: اعتماد مردم به نظام اسلامی، بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور برای عبور از شرایط اقتصادی سخت کنونی است.
وی گفت: این که عده ای فکر کنند اکنون زمان خوبی برای جریان سازی علیه دولت مستقر است، تفکری اشتباه و بر خلاف مصالح ملی می باشد و نتیجه ای جز آسیب دیدن کل مجموعه نظام ندارد.
وی با اشاره به لزوم داشتن درک صحیح از تحولات داخلی و خارجی، ادامه داد: متاسفانه فساد و مشکل های اقتصادی در دوره های مختلف وجود داشته است و اکنون برای مقابله با این پدیده، ابتدا باید بدانیم قسمت زیادی از مشکل های به وجود آمده همچون گرانی ها ناشی از جنگ روانی دشمنان است و اتحاد ملت ایران می تواند، این نقشه دشمن را خنثی کند.
صادقی با بیان این که احزاب نقش موثری در آرامش بخشی و امیدآفرینی به جامعه برعهده دارند، افزود: برای مقابله با مشکل های کنونی کشور باید اختلاف های ظاهری را کنار گذاشته و همه برای سربلندی نظام اسلامی تلاش کنیم.
استاندار قم با اشاره به این که در جامعه سیاست زده، کار حزبی شکل نمی گیرد، گفت: گرفتاری امروز کشور ما، گم شدن اخلاق است و این مساله نشان می دهد برخی از افراد به آنچه به زبان می آورند در عمل معتقد نیستند.
وی بیان کرد: امروز امنیت کشور به برکت خون شهدا خوب است و این ملت بارها نشان داده به دشمنان اجازه دخالت در امور ایران را نمی دهد.
وی با اشاره به این که اگر انسجام داخلی داشته باشیم، طمع دشمن به تحریم از بین می رود، افزود: دشمن شرایط داخلی کشور را رصد می کند و اگر ما با حفظ وحدت و انسجام، نشان دهیم در برابر تهاجم های اقتصادی مقاوم هستیم، دشمن از نقشه خود ناامید و تحریم ها بی اثر می شود.
صادقی گفت: در شرایط کنونی حفظ امید مردم به آینده از جمله مهمترین اقدام هایی است که باید توسط قشرهای تاثیرگذار جامعه به خصوص احزاب انجام شود و در این مسیر هر حرکتی که موجب ناامیدی مردم گردد، خیانت به نظام است.
وی بیان کرد: دشمن با فشار وارد کردن به مردم و ایجاد نارضایتی می خواهد کشور ما را وادار به تسلیم کند که به لطف الهی و هوشیاری رهبر معظم انقلاب و مردم در این جنگ شکست خواهد خورد و چیزی بدست نمی آورد.
** احزاب روحیه امید را تقویت کنند
همچنین در این نشست، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: دشمن برای ایجاد ناامیدی در میان مردم کمر بسته است و در این شرایط احزاب به عنوان ستون فقرات مردم سالاری در جامعه می توانند، روحیه امید و نشاط سیاسی را در کشور تقویت کنند.
سید محمد رضا هاشمی ادامه داد: مردم نیاز به امید و نشاط اجتماعی دارند و این مساله از جمله مهمترین اقدام هایی است که باید برای حفظ منافع ملی، انجام شود.
وی با اشاره به این که اجازه نخواهیم داد کسی به خاطر بیان دیدگاه مورد اعتراض قرار بگیرد، افزود: اکنون فعالیت سیاسی در قم پررنگ است و بیش از 46 تشکل و حزب سیاسی در این استان به فعالیت مورد نظر خود می پردازند.
وی با بیان این که احزاب نقش مهمی در امید بخشی به مردم برای عبور از شرایط اقتصادی کنونی دارند، گفت: به منظور تقویت سطح فعالیت های احزاب و تشکل ها در قم، آماده انجام هر گونه همکاری در بخش های مختلف هستیم.
** آمادگی مدیران قم برای استفاده از نظرهای فعالان سیاسی
مدیرکل روابط عمومی استانداری قم نیز با اشاره به این که هر فعالیتی در مجموعه استانداری برمبنای اصل شفایت، به اطلاع مردم می رسد، گفت: طبق اعلام نتایج سامانه شفافیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری قم توانسته رتبه برتر پاسخگویی و شفافیت را بدست آورد و جزو 10 دستگاه نخست کشور در زمینه پاسخگویی به مردم شناخته شود.
سید رضا علیزاده طباطبایی در ادامه به آمادگی استانداری قم برای پشتیبانی از خانه احزاب استان در زمینه تحقیقات و پژوهش های علمی اشاره کرد و افزود: احزاب می توانند از امکانات رسانه ای و تحقیقاتی موجود در استان برای فعالیت های پژوهشی مورد نظر خود استفاده کنند.
وی بیان کرد: سامانه ای در سایت استانداری قم برای دریافت پیشنهادات و ایده های مردم و تشکل ها راه اندازی شده است و مجموعه مدیران استان آمادگی دارند از نظرهای فعالان سیاسی در تصمیم گیری ها استفاده کنند.
طباطبایی گفت: نباید ظرفیت احزاب تنها در امور سیاسی مورد استفاده قرار گیرد و آنان می توانند برای توانمندسازی بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان، به فعالیت بپردازند.
وی در ادامه با بیان این که تمام دستگاه های اجرایی استان موظف به ارائه گزارش عملکرد خود هستند، افزود: مجموعه استانداری در این مسیر پیشگام دستگاه های استان است و هر روز دست کم پنج خبر از فعالیت های انجام شده در این مجموعه را منتشر و زمینه ارتباط موثر رسانه ها با مسئولان عالی استان را فراهم می کند.
در این نشست همچنین فعالان تشکل ها و احزاب سیاسی استان قم به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت نقش احزاب در انسجام بخشی به جامعه پرداختند.
هم اکنون 46 حزب و تشکل سیاسی فعال در استان قم حضور دارند که می توانند از ظرفیت خانه احزاب برای بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف کشور و استان استفاده کنند.
خانه احزاب قم به عنوان نهمین خانه احزاب کشور در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مسئولان ملی و استانی با انتخاب هیات رئیسه آغاز به کار کرد.
 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/53893/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته