عصر قم

آخرين مطالب

مدیرکل ورزش و جوانان قم:

ورزشکاران قمی 429 مدال کشوری و بین المللی کسب کردند ورزشی

ورزشکاران قمی 429 مدال کشوری و بین المللی کسب کردند
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: ورزشکاران این استان از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه موفق به کسب 429 مدال از مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی شدند.
به گزارش ایرنا، حسن عابدینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، کسب 390 مدال انفرادی در مسابقات کشوری، 33 مقام تیمی در مسابقات کشوری، 4 مدال در مسابقات آسیایی و 2 مدال جهانی را از جمله افتخارات ورزش قم از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه عنوان کرد و افزود: همچنین 18 هزار ورزشکار بیمه شدند و 20 پایگاه ورزش صبحگاهی نیز در سطح استان افتتاح شده است.
وی ادامه داد: حضور 45 تیم از قم در 22 لیگ کشوری، اعزام ورزشکاران استان به 154 مسابقات کشوری، میزبانی از 18 مسابقه قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی، دعوت 73 ورزشکار به تیم های ملی، عضویت 30 ورزشکار در تیم های ملی رشته های مختلف، برگزاری 9 دوره مربی گری و 6 دوره داوری از جمله اقدام های صورت گرفته در این مدت است.
وی با تاکید بر این که توجه به زیرساخت ها و توسعه ورزش روستایی از جمله اولویت های ورزش قم است گفت: از ابتدای امسال 16 خانه ورزش روستایی در بخش های مختلف استان افتتاح شد و 6 خانه ورزش روستایی دیگر نیز در حال تجهیز است، ضمن این که زمین های چمن مصنوعی در روسستاهای خورآباد، قلعه چم و بخش قنوات، سالن ورزشی شهر قائم و نیز تجهیز و بازسازی کف پوش پنج سالن ورزشی از جمله اقدام هایی است که در حال انجام است.
به گفته وی، در شهریورماه امسال و به مناسبت هفته دولت، طرح های ورزش روستایی شامل سه زمین چمن صنوعی در روستاهای قم با اعتبار 9 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
** شاخص های مهم ورزش قم صعودی و قابل دفاع است
عابدینی در ادامه با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی نسبت به عملکرد ورزشی استان گفت: تمام شاخص های مهم ورزشی قم از سال 1393 رشد صعودی داشته و عملکرد در توسعه ورزشی، مثبت و قابل دفاع است.
وی با تشریح مقایسه ای شاخص های مهم ورزش قم از سال 1393 تا 1396 افزود: برگزاری لیگ های ورزشی استان در سال 93، 32 لیگ بوده که در سال های 94، 95 و 96 به ترتیب به 36، 47 و 54 لیگ افزایش یافته است، ضمن این که از سال 93 تا 96 به ترتیب 324، 375، 350 و 403 مسابقه قهرمانی استانی برگزار شده است.
عابدینی با بیان این که تعداد ورزشکاران اعزامی به مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی از سال 93 تا 96 به ترتیب 315، 300، 552 و 598 مورد بوده است افزود: در چهار سال گذشته تعدا تیم های حاضر در لیگ های کشور به ترتیب 73، 86، 117 و 90 مورد بوده است که دلیل کاهش تیم های استان در لیگ کشور در سال 96 برگزار نشدن برخی لیگ ها به دلیل برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی بوده است.
وی رشد تعداد مدال های کشوری، بین المللی و آسیایی ورزشکاران قم در چهار سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعداد مدال های انفرادی ورزشکاران قم در مسابقات کشوری در این مدت به ترتیب 246، 482، 524 و 712 مدال، در مسابقات بین المللی، 75، 105، 92و 166 مدال، در مسابقات آسیایی 15، 17، 13و 21 مدال و همچنین در مسابقات جهانی 7، 6، 15 و 13 مدال بوده است.
عابدینی تاکید کرد: مبلغ تخصیصی به هیات های ورزشی از 10 میلیارد و 568 میلیون ریال در سال 93 به 39 میلیارد و 460 میلیون ریال در سال 96 افزایش یافته است، ضمن این که اعتبار واریزی به بخش های تابعه استان از 570 میلیون ریال در سال 93 به 2 میلیارد و 910 میلیون ریال در سال 96 افزایش پیدا کرده است.
** قم استان پیشرو کشور در خصوصی سازی اماکن ورزشی
وی با اشاره به تلاش های صورت گفته برای توسعه زیرساخت های ورزشی قم گفت: مجموعه ورزشی شهدای دروازه ری (پیامبر اعظم(ص)) با دارا بودن استخر، سالن ورزشی 1500 نفری و سالن ورزش های باستانی و پهلوانی و همچنین سالن 4500 نفری امام رضا(ع)، سالن ورزشی راحله، تعمیر و بازسازی سالن 2 هزار نفری شهید حیدریان، تکمیل و بازسازی سالن های ورزشی در بخش های دستجرد، قاهان، سلفچگان، محوطه سازی خانه تکواندو، بازسازی و محوطه سازی مجموعه شهید حیدریان و استخر جهان چهلوان تختی از جمله طرح های ورزشی است که انتظار داریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
عابدینی، استان قم را از جمله استان های شاخص و پیشرو کشور در خصوصی سازی اماکن ورزشی دانست و اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان تنها دستگاهی در استان است که از ظرفیت ماده 27 به منظور واگذاری طرح ها و اماکن ورزشی به بخش خصوصی استفاده کرده و این عملکرد قم را در کشور شاخص کرده است.
** احتمال افزایش نمایندگان قم در مسابقات آسیایی جاکارتا
مدیرکل ورزش و جوانان قم در ادامه با اشاره به راهیابی پنج ورزشکار از قم به مسابقات آسیایی جاکارتا برای نخستین بار در تاریخ ورزش این استان ادامه داد: این موفقیت بزرگ در حالی رقم می خورد که قم در مسابقات آسیایی 2010 و 2014 تنها یک نماینده داشته است.
وی با بیان این که احتمال دارد تعداد ورزشکاران قم به مسابقات آسیایی به 6 ورزشکار افزایش یابد اظهار داشت: ورزشکار قم در رشته تنیس نیز شانس حضور در این مسابقات را دارد و در صورتی که مشکل سربازی وی حل شود، تعداد نمایندگان قم در مسابقات آسیایی به 6 نماینده افزایش می یابد.
بازی های آسیایی و پارا آسیایی 2018 جاکارتا از اواخر مردادماه امسال آغاز می شود و تا مهرماه ادامه خواهد داشت. بر این اساس مسابقات آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریور و مسابقات پاراآسیایی، مهرماه در جاکاراتای اندونزی ترتیب می یابد. حسین گلستانی در رشته والیبال نشسته و محمد محمدنژاد در رشته بسکتبال با ویلچر، نمایندگان قم در بازی های پاراآسیایی، امیر مهدی زاده در رشته کاراته، رضا ملک پور در رشته دو و میدانی و علی اکبر حیدری در رشته کشتی نمایندگان استان در مسابقات آسیایی جاکارتا هستند، ضمن این که کاظم حججی داور قم در ورزش سه گانه به این مسابقات اعزام می شود.
وی با تاکید بر این که تا کنون قم با تمام ظرفیت های ورزشی خود هیچ نماینده ای در مسابقات المپیک نداشته است گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان، حداقل یک نماینده از قم در مسابقات المپیک 2020 حضور داشته باشد.
** تنها راه احیای تیم فوتبال صبای قم ورود حامی مالی است
وی در ادامه با بیان این که فوتبال به دلیل کثرت علاقه مندان دارای وضعیت خاص خود و قوانین مستقلی نسبت به سایر فدراسیون هاست گفت: بر اساس این قوانین تاکید بر مداخله نکردن بخش دولتی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای اداره تیم های فوتبال است.
عابدینی ادامه داد: تیم فوتبال صبای قم 10 سال با همه مشکلات فعالیت کرده و بدهی سنگینی بالغ بر 200 میلیارد ریال روی دوش استان قرار داده است که نمی توان یک بدهی را از محل اعتبارات دولتی پرداخت کرد، چراکه در این زمینه علاوه بر محدودیت های قانون دارای محدویت های اعتباری نیز هستیم.
مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: با توصیه همشهریان قم، استفاده از ظرفیت های بومی استان برای توسعه فوتبال مورد توجه قرار گرفت و امروز بخش مهمی از ظرفیت این تیم از نیروهای بومی است ولی با توجه به تمام تلاش هایی که بازیکنان و کادر فنی در لیگ دسته یک انجام دادند، موفق به دستاوردی در این زمینه نشدند.
وی تنها راه احیای صبا را ورود حامی مالی بخش خصوصی دانست و گفت: از ورود بخش خصوصی که آمادگی پرداخت هزینه ها و بدهی های این تیم را داشته باشد، استقبال می کنیم ولی مشکلی که سال هاست ورزش قم را آزار داده، نبود حامی مالی است.
** قم توان فنی داشتن 2 تیم در لیگ برتر فوتسال را ندارد
وی همچنین با اشاره به حذف تیم فوتسال هیات فوتبال قم از لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور افزود: تا زمانی که یک نماینده از قم در لیگ برتر فوتسال استان وجود داشت، همواره تیم فوتسال قم جزو تیم های برتر کشور بود و مشکل از زمانی شروع شد که تعداد نماینده قم در این رقابت ها به 2 تیم افزایش یافت.
عابدینی، محدودیت های فنی و همچنین داشتن قرارداد چند ساله بازیکنان شاخص قمی با تیم های خارج از استان را مهمترین دلایل افت فوتسال دانست و ادامه داد: با وجود پیش بینی صورت گرفته ولی توجه نکردن مسئولان تیم های فوتسال موجب سقوط این تیم به لیگ دسته یک شد.
وی با بیان این که سقوط تیم فوتسال ربطی به مدیریت ورزشی استان نداشته است گفت: سقوط تیم هیات فوتبال به دلیل محدودیت های فنی و اعتباری در استان بوده است.
تیم فوتسال هیات فوتبال قم در فصل گذشته لیگ برتر فوتسال با تحمل 20 شکست در 26 مسابقه و کسب تنها 10 امتیاز در آخرین رده لیگ برتر فوتسال قرار گرفت و با رکورد 95 گل خورده از لیگ برتر حذف شد.
**120 برنامه طی هفته ازدواج در قم برگزار می شود
مدیرکل ورزش و جوانان قم در ادامه با بیان این که 120 برنامه مختلف فرهنگی، ورزشی طی هفته ازدواج در قم برگزار می شود گفت: فرهنگ سازی ازدواج آسان، پایدار، آگاهانه و به هنگام از جمله اولویت های این هفته است.
وی گفت: برپایی نمایشگاه عکس ازدواج در خانه جوان قم، جشنواره فرهنگی- ورزشی زوج های جوان، برپایی جشن های ازدواج با موضوع ازدواج آسان و پایدار در 10 مسجد استان، ارائه مشاوره رایگان به زوج های در شرف ازدواج، برپایی نمایشگاه ازدواج آسان و عشق پایدار، تجلیل از خانواده مدافع حرم و تجلیل از خادمان، خیرین و تاثیرگذاران امر ازدواج از جمله برنامه های استان قم در هفته ازدواج است.
از 22 مرداد تا 28 مرداد به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.
7404 / 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/53666/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد