عصر قم

آخرين مطالب

مدیرعامل شهرک های صنعتی:

شهرک های صنعتی قم به کانون تجمع سرمایه گذاران تبدیل شده است اقتصادی

شهرک های صنعتی قم به کانون تجمع سرمایه گذاران تبدیل شده است
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم، بیان کرد: نواحی و شهرک های صنعتی این استان به دلیل ویژگی های خاص همچون نزدیکی به مهمترین بازارهای مصرف کشور، مورد توجه گسترده سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته اند و حجم فعالیت های اقتصادی در این مناطق روز به روز در حال افزایش است.
به گزارش ایرنا، امیر طیبی نژاد روز شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی شاهد رشد سرمایه گذاری های بخش خصوصی در شهرک های صنعتی استان هستیم و در سال 96 رتبه سوم کشور از حیث واگذاری اراضی به منظور تاسیس واحدهای صنعتی، به قم اختصاص یافت.
وی افزود: سال گذشته، 189 هکتار زمین به صنعتگران متقاضی فعالیت در قم واگذار و 146قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شد که این نشان دهنده رشد چشمگیر سرعت سرمایه گذاری در استان است و نتایج آن در بخش تولید و اشتغال به زودی نمایان می شود.
وی همچنین ادامه داد: در سال 96، 119 طرح صنعتی در شهرک های صنعتی قم به بهره برداری رسید و میزان جذب اعتبارات استانی به منظور پاسخگویی به نیازهای سرمایه گذاران، افزایش قابل توجهی یافت.
طیبی نژاد، نزدیکی به تهران و درنظر گرفتن برخی معافیت های مالیاتی در شهرک های صنعتی قم را از جمله عوامل جذب سرمایه گذاران دانست و گفت: در سال جاری بیش از 500 میلیارد ریال طرح زیرساختی در شهرک های صنعتی قم اجرا می شود تا امکانات بیشتری در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.
وی بیان کرد: آبرسانی به شهرک صنعتی الغدیر و اجرای پل روگذر شهرک صنعتی شهاب از جمله مهمترین طرح هایی است که به منظور افزایش رضایتمندی سرمایه گذاران در مجموعه شهرک های صنعتی قم انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین 10 هکتار زمین در شهرک های صنعتی در اختیار خوشه سوهان استان قرارخواهد گرفت تاکارگاه های سوهان پزی به شکل متمرکز در منطقه ای مشخص مستقر شوند و از پراکندگی آنان در سطح شهر جلوگیری به عمل آید.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم با بیان این که سال گذشته خوشه سوهان قم رتبه دوم کشور را در زمینه توسعه خوشه های صنعتی به دست آورد، گفت: برای افزایش ماندگاری این محصول که منجر به درآمدزایی بیشتر کارگاه های تولید سوهان می شود، باهمکاری مراکز عملی تحقیقات گسترده ای به عمل آمد و هم اکنون مدت ماندگاری آن به بیش از 6 ماه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین برای گسترش فعالیت خوشه های صنعتی قم، 2 خوشه انگشتر سازی وتراش سنگ های قیمتی و خوشه پوشاک به مجموعه خوشه های صنعتی استان اضافه شد تا ظرفیت های اقتصادی این بخش ها به شکل مطلوب آزاد شود.
طیبی نژاد گفت: در بخش کهک قم، بیش از 50 کارگاه تولیدی پوشاک به خصوص در زمینه پوشاک زمستانی فعالیت می کنند که تولیدهای این واحدها بخش عمده ای از نیاز بازارهای داخلی را پوشش می دهد و اگر حمایت از این واحدها با تشکیل خوشه پوشاک افزایش یابد می توان سطح درآمدهای اقتصادی استان از این محصول را به نحو چشمگیری افزایش داد.
وی افزود: تشکیل نواحی صنعتی تخصصی در زمینه تولید پوشاک، فنر، سبزیجات و ذغال در اطراف مناطق روستایی استان به منظور تثبیت و افزایش اشتغال در این مناطق در حال انجام است.
وی در ادامه به ظرفیت های خوشه چوب و مبل قم اشاره و بیان کرد: همچنین بیش از چهار هزار واحد تولیدی در زمینه تولید محصولات چوبی و مبلمان در قم فعالیت می کنند و بیش از 60 درصد تولید مبلمان کشور در این استان صورت می گیرد.
12 خوشه فعال صنعتی در قم شناسایی شده اند که از این تعداد فعالیت اجرایی پنج خوشه آغاز شده و 2 خوشه نیز در سال جاری وارد چرخه کار اقتصادی می شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کلینیک بررسی مشکل های تولیدکنندگان در شهرک صنعتی شکوهیه قم اشاره کرد و گفت: در این کلینیک که به زودی به بهره برداری خواهد رسید مشکل صنعتگران توسط نمایندگان و مسئولان دستگاه های اقتصادی بررسی و راه حل های رفع آن ارائه خواهد شد.
وی افزود: همچنین سامانه بهین یاب برای پرداخت تسهیلات رونق تولید و سامانه کارا برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان برای متقاضیان فعالیت های تولیدی و صنعتی باز است و آنان می توانند از امتیازات درنظر گرفته شده در این بخش ها، استفاده کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر12 جاده قدیم قم - تهران واقع شده و 72 درصد سرمایه گذاری صنعتی استان با اعتباری بیش از 23 هزار و 476 میلیارد ریال در این شهرک است.
7405/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/53585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف