عصر قم

آخرين مطالب

آیت الله سعیدی:

دیگر تاراج بیت المال و فرار غارتگران برای مردم قابل تحمل نیست سیاسی

  بزرگنمايي:

عصر قم -
امام‌جمعه قم گفت: دیگر شنیدن خبر تاراج بیت المال و فرار غارتگران برای مردم کشور قابل تحمل نیست.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت‌الله سید‌ محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس، عنوان کرد: لازمه حضور در هر عرصه ای داشتن تقواست، اگر هر کسی در انجام وظیفه خود تقوا داشته باشد مشکلات کشور حل می‌شود.
امام‌جمعه قم در خصوص برخی از رویدادها بیان کرد: سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را پیش رو داریم جوانان باید در امر ازدواج آسان و زندگی عزت‌ مندانه از این دو الگوی بزرگ و وارسته درس بگیرند.
وی در ادامه پیرامون برخی از رویدادها اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی توانسته آمریکا را متزلزل کند از طرفی جبهه مقاومت اسلامی شکست‌های سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است این ها به واسطه جایگاه نظام جمهوری اسلامی و رهبری است.
تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به نابسامانی های اقتصادی خاطرنشان کرد: برای برون رفت از مشکلات باید به تولید ، حفظ اقتدار ملی، خدمت به مردم، حفظ انسجام ملی، تقویت روحیه انقلابی، امید ‌بخشی به جامعه، اجرای سیاست اقتصاد ‌مقاومتی و به ‌کارگیری مسئولان معتقد به اقتصاد مقاومتی توجه داشت.
وی گفت: مسئولان نظام نباید مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم ها پیوند بزنند ما سابقه 40 ساله در تحریم های آمریکا داریم. ‌ضعف مدیریت اقتصادی و عدم باورمندی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گره زدن منافع ملی به بیگانگان از جمله علل این نابسامانی هاست که باید با همدلی مردم و مسئولان بر این مشکلات غلبه کنیم.
وی رفع مشکلات معیشتی مردم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: گرانی و رکود مردم را در تنگناهای اقتصادی قرار داده انتظار می ‌رود رئیس‌جمهور و مسئولان برای حل مشکلات کشور تلاش مضاعف کنند.
امام‌جمعه قم عنوان کرد: دیگر شنیدن خبر تاراج بیت المال و فرار غارتگران برای مردم کشور قابل تحمل نیست.
وی اظهار کرد: تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به دستور رهبری یکی از راهبردهای خوب در رفع مشکلات بود این شورا باید مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را در مدت زمانی کوتاه اجرایی کند.
وی خاطرنشان کرد: تقویت تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و رفع معضل بیکاری و سخن گفتن با مردم به صورت شفاف اهمیت زیادی دارد این خواسته صریح رهبری و عموم مردم ایران است.
آیت الله سعیدی در مورد مدیریت بازار ارز و سکه بیان کرد: از اقتصاددانانان ماهر و صاحب نظران انقلابی و علاقه مند به کشور در حوزه مسائل مالی و پولی استفاده شود. دولت با هم افزایی بسته های تکمیلی را جهت رفاه حال مردم اعلام کند و بر حسن اجرای سیاست ها با مدیریت صحیح به بازار ارز و سکه نظارت کند و متخلفین و اهمال کاران را عزل و مجرمین به دستگاه قضائی معرفی کند.
امام جمعه قم تصریح کرد: از قوه قضائیه هم انتظار می رود مفسدین اقتصادی را با در نظر گرفتن شرایط جنگ اقتصادی با سرعت به اشد مجازات برسانند این خواسته مرجعیت و اساتید و علما و نخبگان حوزه و مردم و رهبری است.
وی اظهار کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی، ایجاد انضباط مالی و اصلاح نظام بانکی اهمیت زیادی دارد هجم بالای نقدینگی و وابستگی بانک مرکزی به دولت روند گردش پول را مختل کرده و موجب تورم و رکود شده است.
آیت الله سعیدی متذکر شد:باید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ویژه مجلس و قوه مجریه با ارائه طرح و لایحه دو فوریتی این امور را مد نظر داشته باشد و به فکر کنترل نقدینگی بالا و سوق دادن نقدینگی به سوی تولید و اشتغال و تقویت سرمایه گذاری باشند.
وی عنوان کرد:استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه اهمیت زیادی دارد از طرفی رسیدگی سریع به زندگی محرومان و افراد کم برخوردار در این شرایط اقتصادی که گرانی و بیکاری فشار مضاعفی بر آن ها آورده است در الویت باشد.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های دولت از بین بردن فقر مطلق است انتظار می رود شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در عمل برای زدودن چهره کریه فقر و فساد و تبعیض برنامه عملی داشته باشد.
وی عنوان کرد:همچنین دولتمردان و مجلس و قوه قضائیه نسبت به مدیران ارشد پولی و مالی و کسانی که به بیت المال دسترسی دارند با حساسیت ویژه ای برخورد کنند و نظارت جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم قم از برخی از دستگاهها و مسئولان گله مند هستند گفت: مردم منصف و صبور و نظام دوست و انقلابی و مطیع رهبری هستند اما از برخی از مسئولان گله مندند.
آیت الله سعیدی بیان کرد: برخی دستگاهها با قوانین دست و پا گیر،روند رسیدگی به پرونده ها را طولانی می کنند که باید جلوی این قوانین را بگیریم اگر چه قوانین برای جلوگیری از سوء استفاده عده ای است اما نباید دست و پا گیر باشد.
وی یادآور شد: برخی از کارمندان در محیط کار به جای رسیدگی به کارهای مردم به اموری خارج از مسئولیت مشغول اند در این باره تذکرات لازم به کارمندان داده شود و در صورت عدم پذیرش تذکرات با آن ها به صراحت برخورد شود.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند برخورد با متخلفین موجب آبروریزی خانواده آن ها می شود این کارمندان با تخلفات خود آبروی نظام و اسلام و انقلاب را می برند و مردم را به دین بدبین می کنند.
وی عنوان کرد: همین آقازاده ها هستند که مسئولان را به چنین روزی انداخته اند اگر چنین است باید با جدیت با آن ها برخورد شود همه باید مراقب باشیم وخدا را در نظر بگیریم و رفاقت ها را کنار گذاشته و خط و خطوط سیاسی و ملاحظات را رها کنیم و برای اعتلای اسلام و خون شهیدان و رهبری جلوی تخلفات را بگیریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/53502/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!