عصر قم

آخرين مطالب

مدیرکل تعزیرات قم:

عدم درج قیمت بیشترین تخلف در واحدهای صنفی قم است اقتصادی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: از ابتدای امسال تا دهم مردادماه جاری، بیشترین تخلف در میان واحدهای صنفی این استان مربوط به عدم درج قیمت با 709 فقره پرونده بوده است.
مهدی ریاضی افزود: در این مدت، 2 هزار و 749 پرونده در تعزیرات حکومتی قم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: از این تعداد 2 هزار و 74 فقره در خصوص کالا و خدمات، 133 پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و 542 پرونده نیز در حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است.
وی ادامه داد: تاکنون به 2 هزار و 674 فقره معادل 97 درصد از این پرونده ها در شعبه های تعزیرات حکومتی رسیدگی شده و متخلفان به حدود 565 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.
ریاضی تصریح کرد: گران فروشی با 425 فقره پرونده، عدم ارائه فاکتور خرید با 170 و تقلب با 139 فقره پرونده، تخلف هایی است که از نظر فراوانی در ردیف های بعدی بعد از عدم درج قیمت قرار دارد.
وی گفت: جزای نقدی، نصب پارچه تخلف بر سر درب واحدها، تعلیق پروانه و تعطیلی محل کسب از مجازات هایی است که پس از شناسایی تخلف صورت گرفته اعمال می شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد تخلف یک واحد صنفی در طول یک سال به مرتبه پنجم برسد، منجر به تعطیلی و یا تعلیق پروانه کسب می شود.
مدیرکل تعزیرات قم با بیان این که تعدادی از متخلفان که قانون گریز هستند، به روش های مختلف در اجرای حکم مقاومت می کنند، گفت: 50 درصد متخلفان با اخطار، حکم را اجرا و جریمه را پرداخت می کنند و 50 درصد دیگر با اجبار، الزام و استفاده از ابزارهای قانونی که در اختیار داریم، جریمه را قبول می کنند.
ریاضی با اشاره به این که در قم احکام پرونده ها در کوتاه ترین مدت ممکن صادر می شود، افزود: متخلفی که نسبت به اجرای حکم استنکاف نماید، ممکن است با توجه به شرایط، احکامی از جمله بازداشت، توقیف اموال و یا مسدود شدن حساب ها اجرایی شود که این احکام ضمانت های اجرایی در اختیار تعزیرات است.
وی تصریح کرد: در برخی موارد احکام صادر شده با توجه به درخواست محکومان قابل تجدید نظر است، ولی اگر مراجع بالاتر حکم را تایید کنند، حکم قطعی اجرایی می شود.
* 43 تن در زمینه خرید و فروش ارز متهم شدند
ریاضی با بیان این که خرید و فروش، نگهداری و عرضه ارز خارج از صرافی ها و سیستم بانکی ممنوع است، گفت: از ابتدای تیرماه تا 10 مردادماه جاری، 43 تن از افرادی که در قم مبادرت به خرید و فروش ارزها می کردند دستگیر و به تعزیرات معرفی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: به تعدادی از این پرونده ها رسیدگی و حکم مقتضی صادر شده و تعدادی نیز در جریان رسیدگی است.
وی ادامه داد: بیشترین ارزهای مورد مبادله مربوط به دلار آمریکا، روپیه هندوستان و ریال عربستان بوده است که توسط دلالان در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و قسمتی از شهر که زائران خارجی اقامت دارند، خرید و فروش می شده است.
ریاضی در ادامه با تاکید بر خرید اینترنتی از شرکت های دارای نماد اعتماد از مراجع قانونی، گفت: با توجه به این که کلاهبرداری و فروش اجناس مشابه برند و نامرغوب در شبکه های مجازی افزایش یافته، همشهریان پس از تحویل کالا هزینه آن را پرداخت کنند.
وی افزود: در چهار ماه امسال به پنج پرونده در این زمینه رسیدگی شد که فعالیت یک متخلف در قم و چهار متخلف دیگر در تهران بود.
وی با بیان این که بیشترین شکایت در فروش کالاهای تقلبی مربوط به گوشی های تلفن همراه است، اضافه کرد: کلاهبرداران مصرف کننده را با قیمت پایین مجاب می کنند که کالا را بخرد، در صورتی که کالای مشابه و تقلبی است و ممکن است مصرف کننده دچار خسران شود، بدون این که بداند از چه کسی خریده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قم تصریح کرد: با توجه به این که پیگیری این نوع کلاهبرداری ها هزینه زیادی دارد، در موارد زیادی مصرف کننده از پیگیری منصرف می شود.
وی ادامه داد: با توجه به این که متخلفان سعی می کنند از خودشان مدرکی ارائه نکنند، غالبا فاکتور صادر نمی کنند و پول نقد می گیرند تا رصد آن ها مشکل شود، برای پیشگیری از این کلاهبرداری ها، باید از شرکت هایی خرید نمود که فاکتور خرید و رسید پرداخت وجه داشته باشند تا در صورت تخلف به راحتی قابل پیگرد باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از حقوق مصرف کننده را به عهده دارد و هیچ تکلیفی در خصوص نظارت و کنترل بر قیمت ها و کشف تخلفات بر عهده این سازمان نیست.
ریاضی افزود: این سازمان گشت های مشترکی با دستگاه های نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های نظارتی در قاچاق کالا و ارز دارد تا با هم افزایی و همکاری نظارت ها موثرتر شود.
وی اضافه کرد: وظیفه اصلی جلوگیری از تخلف ها بر عهده دستگاه های نظارتی است و نماینده سازمان تعزیرات در این بازرسی ها نسبت به تهیه گزارش، تشکیل پرونده و ارسال به شعبه مربوطه به اتهام های متصدیان واحدهای متخلف رسیدگی می نماید.
وی ادامه داد: گشت های مشترک با سازمان های نظارتی در حوزه های گران فروشی، تقلب، کم فروشی، احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا، موارد بهداشتی، قاچاق کالا و ارز انجام می شود.
به گفته ریاضی، روزانه چهار تیم به صورت مشترک با سازمان های نظارتی از واحدهای مختلف و شرکت های صنفی، رستوران ها و عمده فروش ها بازرسی می کنند و تعزیرات در هر کدام از این تیم ها نماینده دارد.
به گفته وی، بر اساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت 12 نوع کالا شامل کالاهای اساسی، مواد پروتئینی، نهاده ها، مواد اولیه تولید، حبوبات، لوازم خانگی، لوازم یدکی و لاستیک سبک و سنگین، کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، انواع پودر شوینده و مصالح ساختمانی مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار یا اختفا شد.
وی گفت: سامانه 135 اداره کل تعزیرات آماده دریافت شکایت همشهریان از واحدهای صنفی متخلف، اطلاع رسانی از انبارهای غیرقانونی احتکار یا اخفا و یا قاچاق کالا می باشد.
 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/50649/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

افزایش 11.6 درصدی اهدای خون در قم

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

طوفان شن در لیبی

افزایش سرقت احشام در قم

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

اگر قصد باروری دارید این خوراکی ها را حتما بخورید

چهار کشته و 10 مفقودی در حادثه سیل جنوب چین

2 عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند

آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا

چرا پاهایمان خواب می‌رود و گزگز می‌کند؟

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

نجات جان 23 نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی

نجات 23 نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در قم