عصر قم

آخرين مطالب

واگذاري مسئوليت صدور مجوز خانه هاي بازي به سازمان فرهنگي شهرداري قم گفتگو

  بزرگنمايي:

قم انلاين- عطا قاسمي مديرکل امور اجتماعي فرهنگي استانداري قم با اشاره به درخواست شوراي اسلامي شهر مبني بر قبول اين مسئوليت، اظهار داشت: با توجه به اهميت ايمني و امنيت خانه هاي بازي کودکان، فرمانداري با ارسال نامه اي به کارگروه اجتماعي استان خواستار تعيين تکليف براي آن شده است.
مديرعامل سازمان فرهنگي هنري شهرداري قم نيز گفت: اين مساله فقط در يکي از جلسه هاي اين شورا مطرح، و طي آن بر ذيصلاح بودن سازمان فرهنگي هنري شهرداري بر اين مسئوليت تاکيد شده است.
مجيد رفيعي با بيان اينکه سازمان متبوعش متولي امور تفريحي در استان است، افزود: اين مجوز فقط براي خانه هاي بازي کودکان است، و مهد کودک ها تعريف خاص خود را دارند.
وي اضافه کرد: خانه هاي کودکان مختص کودکان داراي سنين کمتر از پنج سال و آن هم براي مدت محدود يک تا 2 ساعت پيش بيني شده تا والديني که به مراکز خريد مراجعه مي کنند، مکان مناسبي براي سرگرمي و نگهداري فرزندان خود داشته باشند.
رفيعي در پاسخ به سخنان برخي از افراد حاضر در جلسه که نهادهايي مانند آموزش و پرورش و بهزيستي را از مراجع صلاحيت دار صدور مجوز براي اين گونه مراکز مي دانست، گفت: مهد کودک ها، بر خلاف خانه هاي بازي، کودکان بالاي پنج سال را نيز تحت پوشش قرار مي دهند، از اين رو دستگاه هاي مذکور فقط امکان صدور مجوز فعاليت مهدها را دارند.
همچنين در اين جلسه مقرر شد آئين نامه تنظيمي درخصوص نحوه کار و ارايه مجوز به خانه هاي بازي کودکان در کميته مربوطه در فرمانداري مطرح شود، تا پس از تائيد فرمانداري، سازمان فرهنگي شهرداري به عنوان متولي امر و مسئول صدور مجوز براي راه اندازي خانه هاي بازي کودکان در قم قرار گيرد.
حدود 20 خانه بازي کودکان در نقاط مختلف شهر قم فعاليت مي کند.

**همچنين معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم اداره دادگستري استان نيز با اشاره به اقدام هاي صورت گرفته در راستاي جلوگيري از رشد روز افزون آمار طلاق در جامعه گفت: با توجه به ساماندهي مراکز مشاوره اي و تدارک برنامه هاي آموزشي، رتبه طلاق استان در سال 95 بر خلاف استان هاي ديگر که داراي رشد بودند، از رتبه سوم به هشتم تنزل پيدا کرد.
سعيد کاوياني با اشاره به نقش دستور العمل ها و سياست هاي ابلاغي از سوي رئيس کل دادگستري قم در کاهش آسيب هاي اجتماعي گفت: براي نخستين بار و پس از گذشت سه دهه با هدايت هاي انجام شده از سوي مقام عالي دادگستري استان زمينه بازنگري و نظارت بر کليه مراکز مشاوره اي بخش خصوصي استان فراهم شد.
وي همچنين با يادآوري انتخاب معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قم به عنوان برترين معاونت اجتماعي در خصوص پيشگيري از وقوع حاشيه نشيني در بين استان هاي مختلف کشور، گفت: تيم ويژه نظارت و پايش از مجموع اقدام هاي صورت گرفته در استان گزارشي را تهيه و از صدا و سيما نيز پخش شد.
اين مقام دادگستري قم همچنين با اشاره به تشکيل کارگروه هاي راه و شهري سازي، تعاون و رفاه اجتماعي و همچنين حوزه اجتماعي فرهنگي استانداري براي پيگيري مباحث مربوط به حاشيه نشيني افزود: به دليل نبودن هماهنگي و تعامل لازم نتوانستيم حتي يک جلسه به صورت مشترک با اين نهادها برگزار، و در مورد وظايف ذاتي که بر عهده دارند، نيزعملکردشان را دريافت کنيم.
معاون دادگستري قم همچنين مناطق حاشيه اي استان را رنگين کماني ازآسيب هاي اجتماعي توصيف کرد، و گفت: اداره کل دادگستري با توجه به چهار پايگاهي که شهرداري در اختيارش قرار داده، آسيب هاي اجتماعي مربوط به هر منطقه از شهر و استان را احصاء و شناسنامه مورد نياز براي آن را نيز تهيه کرده است.

**معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي قم نيز با اشاره به اينکه همه کلانتري هاي استان مجهز به مرکز مشاوره هستند و افراد مي توانند با مراجعه به نزديکترين محل سکونت خود از خدمات آنها بهره مند شوند، افزود: با راه اندازي بخش مددکاري اجتماعي در ناجاي استان، ارجاع پرونده به دستگاه قضايي نيز کاهش يافته است.
سرهنگ احمد صادقي با بيان اينکه حتي کساني که در نيروي انتظامي پرونده ندارند نيز مي توانند از خدمات اين مراکز استفاده کنند، افزود: در سال گذشته تعداد 6 هزار و 500 پرونده به مراکز مددکاري اجتماعي استان ارسال شده که هزار و 300 مورد يعني حدود 17 درصد به صورت خود معرف هستند.
وي همچنين تعداد پرونده هاي بررسي شده در مراکز مشاوره نيروي انتظامي استان را حدود هفت هزار و 789 مورد يعني 82 درصد از کل پرونده هاي ارجاعي تاکنون دانست، و افزود: 77 درصد از آنها نيز به مصاله منجر شده است.

**معاون پرورشي اداره کل آموزش و پرورش قم نيز تهيه و توزيع کتاب هاي آموزشي در مدارس که از سوي معاونت امور بانوان رياست جمهوري تاليف شده را نيز از جمله اقدام هاي فرهنگي انجام شده در جهت کاهش آسيب هاي اجتماعي در سال گذشته برشمرد، و افزود: ارايه آموزش هاي خود مراقبتي در زمينه هاي بهداشت محيط، غذا خوردن، سلامت بدن و بلوغ جنسي نيز در اين راستا انجام شده است.
ناصر حمزه اي همچنين با ضروري دانستن مشخص شدن اولويت هاي اقدام هاي فرهنگي در مدارس و ايجاد نوعي هماهنگي و همکاري في مابين دستگاه هاي اجرايي افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان بيش از 130 مورد فعاليت اجتماعي و فرهنگي در دستور کار دارد ولي بيشتر آنها جزو اولويت هاي کارگروه اجتماعي فرهنگي استان نيست.

**معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي نيز توزيع مبلغان مذهبي معرفي شده از سوي حوزه هاي علميه را مهمترين وظيفه و کارکرد سازمان تبليغات عنوان کرد، وافزود: توجه جدي به فعاليت هاي قرآني مانند رو خواني ، روانخواني، تجويد، صوت و لحن و تفسير در کانون دارالقران سازمان پيگيري مي شود.
حجت الاسلام محمود نجاريان زاده همچنين هماهنگي با دستگاه هاي دولتي بويژه دستگاه هاي امنيتي و انتظامي را از ديگر کارهاي سازمان تبليغات خواند، و افزود: آموزش نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، آشنايي با سنت و سيره پيامبر (ص) با هدف ترويج سبک زندگي، ساده زيستي و قناعت نيز در کنار برنامه هاي قرآني انجام مي شود.
وي همچنين با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان براي سازماندهي گفتمان هاي پرسش و پاسخ ميان دانش آموزان مقطع متوسطه از برپايي اين دوره ها ويژه دانشجويان و طلبه ها نيز خبر داد، و افزود: حوزه آموزش و پژوهش تبليغات اسلامي استان فعاليت هاي خود را بر محورهاي مهم از جمله اعتياد، حاشيه نشيني، فساد، و ... اولويت بندي کرده و سال گذشته نيز تعداد سه هزار و 600 طلبه در نقاط محروم استان مستقر شدند.
نجاريان زاده با تاکيد بر توجه جدي مسئولان به شهرک پرديسان در بحث حاشيه نشيني افزود: اداره کل تبليغات اسلامي همچنين بيشتر برنامه هاي آموزشي خود را بر روي اقشار تاثيرگذار جامعه مانند امامان جماعت مساجد، کانون شاعران و مداحان، مسئولان هيات هاي مذهبي، مبلغان، خانواده و هيات هاي دانش آموزي، فرهنگيان و معلمان متمرکز کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/5013/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک 5ساله رفت

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 قم

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم

وضعیت جوی قم در 24 ساعت آینده

جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد