عصر قم

آخرين مطالب

گزارشی از جلسه کارگروه تنظیم بازار؛

تاکید بر برخورد با قیمت های غیرقانونی کالاها در بازار قم اقتصادی

تاکید بر برخورد با قیمت های غیرقانونی کالاها در بازار قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- در جلسه کارگروه تنظیم بازار که روز پنجشنبه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم ترتیب یافت، بر برخورد با متخلفانی که به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت کالاهای مختلف از جمله محصولات لبنی، گوشت مرغ و تخم مرغ، لوازم یدکی خودرو و شن نموده اند، تاکید شد.
به گزارش ایرنا، معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم در این جلسه گفت: هر گونه گران فروشی، اخلال در نظم عمومی و سلب آرامش در جامعه است و باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان می شود.
مهرداد غضنفری افزود: کمیسیون نظارت بر قیمت ها باید بیش از گذشته به انجام وظایف محوله بپردازد و برخوردها نیز باید محکم تر و بازدارنده باشد.
وی اضافه کرد: دستگاه های ذیربط نباید در این زمینه منفعل باشند و کمیته ای نیز باید با حضور نماینده دادستان در این راستا شکل بگیرد.
وی ادامه داد: تولید محصولات مختلف به اندازه نیاز کشور صورت می گیرد و عرضه مستقیم محصولات به ویژه مرغ و تخم مرغ می تواند از گرانی ها جلوگیری کند.
غضنفری خاطرنشان کرد: به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان پیشنهاد شود تا قیمت های مصوب روی همه محصولات یکسان باشد و سیستم نظارتی نیز با گران فروشی برخورد نماید.
وی با بیان این که کسی حق ندارد کالایی را بیش از قیمت مصوب بفروشد، گفت: اگر همه متولیان امر وظایف را از تشخیص تخلف تا برخورد با متهمان به خوبی انجام دهند، مشکلی پیش نمی آید.
وی با اشاره به قطع واردات برخی کالاها، گفت: این اقدام برای حمایت از تولید است، بنابراین نباید کالاها گران شود.
معاون استاندار قم با تاکید بر این که نباید ناکارآمدی را به جامعه القا دهیم، گفت: مسئولان مشکلات را ریشه یابی و حل نمایند و در سخنانشان مراقب باشند تا موجب تضعیف ارکان نظام نشوند.
** معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز با ارائه گزارشی از نوسانات قیمت کالاهای اساسی در 10 روز نخست مردادماه نسبت به 10 روز پایانی تیرماه در قم، گفت: قیمت گوشت مرغ 9.1 درصد، تخم مرغ 11.9، شیر خام 11.3، سبوس گندم 12، جوجه یک روزه گوشتی 22، کاعذ تحریر 13.5 و فلزات و محصولات فولادی از 15 تا 20 درصد افزایش قیمت داشته است.
امیر محمدی چهر افزود: با توجه به این که حداکثر قیمت مرغ برای مصرف کننده با 9 درصد افزایش 81 هزار و 850 ریال است، ولی به دلیل این که دولت قیمت نهاده های دام و طیور را 50 درصد گران کرده است، این قیمت از سوی مرغداری ها رعایت نمی شود.
وی با بیان این که منشا اصلی گرانی مرغ، مرغداری ها هستند، گفت: مرغداری ها مرغ زنده را از 64 هزار تا 9 هزار ریال می فروشند و کشتارگاه ها نیز بر همین اساس قیمت خود را تعیین می کنند.
وی با اشاره به این که در استان کمبود تولید تخم مرغ داریم، افزود: برای جبران این کمبود، تخم مرغ از خارج از استان وارد می شود؛ البته گفته می شود برخی مرغداران تخم مرغ را برای صادرات به افغانستان، انبار می کنند.
محمدی چهر، بهم خوردن عرضه و تقاضا را عامل دیگر گرانی تخم مرغ دانست و اضافه کرد: با توجه به گران شدن قیمت گوشت، شهروندان به مصرف تخم مرغ روی آورده اند و همین مساله باعث افزایش تقاضا شده است.
وی خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار کشور با 9 درصد افزایش قیمت محصولات لبنی موافقت کرده است که قیمت شیر، از 14 هزار و 400 به 15 هزار و 700 ریال افزایش یافته است.
** رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز گفت: افزایش گرانی مرغ به افزایش قیمت این محصول در میدان بهمن تهران که تعیین کننده قیمت مرغ در کل کشور است، برمی گردد.
محمدرضا طلایی افزود: قیمت این محصول نباید بیشتر از 85 هزار ریال باشد، ولی در روزهای اخیر گران شده است که باید عرضه مرغ منجمد را در بازار افزایش دهیم تا تقاضا پایین بیاید و با عرضه همخوانی داشته باشد.
وی اضافه کرد: عرضه مستقیم محصول به ویژه تخم مرغ باعث پایین آمدن قیمت آن می شود.
وی با بیان این که قیمت شیر تولیدی در بازار مناسب است، افزود: درصد بالایی از شیر تولیدشده در قم به استان های دیگر می رود و همشهریان قمی به اجبار شیری که از سایر استان ها با قیمت بیشتر وارد می شود، می خرند.
** مدیرکل تعزیرات حکومتی قم نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 2 هزار و 749 پرونده تخلف در این سازمان تشکیل و به 97 درصد از آن ها رسیدگی شده است.
مهدی ریاضی افزود: جریمه ریالی این پرونده ها 565 میلیارد ریال تعیین شده و تعدادی از احکام نیز با نصب بنر و یا تعطیلی واحد رسیدگی شده است.
وی اضافه کرد: 300 مورد از این پرونده ها مربوط به نانوایی های آزاد پز بوده است که به تخلفاتشان با جریمه نقدی، نصب پرده و یا تعطیلی رسیدگی شده است.
وی با اشاره به بالا بودن تعداد تخلفات، گفت: ابزارهای قانونی بازدارنده نیست و احکام افرادی که تخلف کرده اند نیز 15 روز بعد صادر می شود و این فرد در این مدت به راحتی به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی افزود: بسیاری از کالاها از جمله لبنیات باید در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده مشمول قیمت گذاری و به سراسر کشور اعلام شود، ولی چنین مسائلی رها شده است.
ریاضی اضافه کرد: تولیدکننده متخلف با پول و وکیل به کار خود ادامه می دهد و پس از چند بار تخلف راه های گریز از قانون را نیز یاد می گیرد، ولی صدای مصرف کننده به جایی نمی رسد.
وی با اشاره به این که بیماری بازار با مسکن مداوا نمی شود، افزود: به عنوان مثال فردی به دلیل تخلفاتش یک میلیارد ریال جریمه شده، در حالی که وی از همین مسیر 20 میلیارد سود کرده است.
وی با اشاره به گلایه مردم از گرانی ها، ادامه داد: مصوبات کارگروه ها باید سریع و با جدیت اجرایی شود تا مردم نسبت به کشور امیدوار شوند.
** عضو هیات مدیره اتاق اصناف قم نیز گفت: در چهار ماه امسال 9 هزار و 797 مورد بازرسی از اصناف مختلف در سطح استان انجام شده است.
سید ابراهیم صحفی افزود: در این بازرسی ها 735 فقره پرونده از جمله 396 پرونده به دلیل عدم درج قیمت، 53 پرونده به دلیل عدم درج صورتحساب، 141 فقره به دلیل گران فروشی، 10 پرونده به دلیل کم فروشی و 88 پرونده به دلیل تقلب تشکیل شده است.
وی با بیان این که در این مدت 877 شکایت مردمی داشتیم، افزود: ارزش ریالی پرونده های رسیدگی شده به میزان 2 میلیارد و 983 میلیون ریال بود.
** همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: گرانی قطعات و لوازم یدکی خودروها از جمله مشکلات رانندگان کامیون در استان قم است.
ابوالفضل جمالی افزود: سه هزار و 147 دستگاه خودرو باری و 691 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در استان قم فعال است.
** رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو نیز گفت: لوازم یدکی خودرو از طریق شرکت های تولیدی داخل و یا بخش خصوصی که لوازم را وارد می کنند، تامین می شود.
جواد خانی افزود: از ابتدای امسال شرکت های تولیدی ایرانی فروش را تعطیل کرده و 20 تا 30 درصد جنسشان را تحویل می دهند و بخش خصوصی نیز به بهانه افزایش قیمت دلار، برخی لوازم را تا دو برابر و نیم افزایش قیمت داده است که باید به این مشکل هرچه سریع تر رسیدگی شود.
/2085/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/48586/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور