عصر قم

آخرين مطالب

27 ایستگاه نشاط در قم ایجاد شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: 27 ایستگاه نشاط در مساجد قم برای ایجاد نشاط و شادی و پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ایجاد شد.
حسن مالکی نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ایجاد هر یک از این ایستگاه ها 70 الی 100 میلیون ریالی اعتبار اختصاص یافت.
وی افزود: تا پایان تابستان امسال به خاطر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این تعداد ایستگاه را به 40 ایستگاه نشاط در مساجد خواهیم رساند.
وی ادامه داد: در این ایستگاه ها تجهیزاتی از جمله میز تنیس، فوتبال دستی قرار گرفته است و سایر رشته های ورزشی و فرهنگی پیش بینی شده است تا با جذب نوجوانان و جوانان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت نقش مساجد در محله ها باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم از فعالیت 15 ایستگاه ورزش همگانی در سطح شهر خبر داد و گفت: در مناطق مختلف و با استفاده از ظرفیت بوستان ها و سالن ها ورزشی در 2 نوبت صبح و عصر ورزش همگانی ویژه بانوان و آقایان برگزار می شود.
وی تاکید کرد: راه اندازی بوستان های اختصاص برای بانوان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است تا در هر منطقه یک بوستان برای استفاده بانوان ایجاد شود در حال حاضر به دنبال جانمایی مکان مناسب برای این امر هستیم.
مالکی نژاد گفت: تا پایان امسال از سه بوستان بانوان بهره برداری خواهیم کرد.
وی با بیان این که در قم فقر شهربازی وجود دارد گفت: در این زمینه کم لطفی در حق شهروندان صورت گرفته است که باید این امر جبران شود در همین راستا محوطه سازی ایجاد شهر بازی در بوستان غدیر پیگیری می شود.
وی بیان داشت: وضعیت حقوقی شهربازی های سابق استان قم از جمله 72 تن و شاهد به اتمام رسیده است و در مسیر آماده سازی و واگذاری آن به بخش خصوصی جهت راه اندازی مجموعه شهربازی هستیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: همچنین شهربازی معارفی در بلوار پیامبر اعظم (ص) در متراژ 10 هزار متر مربع در نظرگرفته شده است که با همکاری موسسه تبیان در حال اجراست ضمن این که در بوستان کوثر و علوی نیز شهربازی های مختلف در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به طرح محله های سلامت گفت: در این طرح به اقشار مختلف مردم آموزش هایی در خصوص سلامت جسمی و روحی ارائه می شود و تا کنون موفق شده ایم با همکاری استانداری قم و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در 2 منطقه از جمله پردیسان و نیروگاه ایجاد کنیم.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم بیش از 450 هزار تن جمعیت دارد و در غرب قم واقع شده است؛ بیشتر نقاط این منطقه قدمتی بیش از 50 سال ندارد و مهاجران از قومیت ‌های مختلف را در خود جای داده است.
وی افزود: ایجاد محله های سلامت در سایر مناطق هشتگانه استان نیز پیگیری و اجرایی خوهد شد.
مالکی نژاد بر تقویت نقش تشکل های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: از ظرفیت و مشارکت های سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه های فرهنگی و توانمندسازی هیات های مذهبی بهره مند خواهیم شد.
وی اضافه کرد: تقویت فرهنگ شهروندی نیز با همکاری سازمان های مردم نهاد عملیاتی خواهد شد در همین راستا تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر به صورت رایگان در اختیار سازمان های مردم نهاد برای معرفی و اجرای برنامه های فرهنگی قرار داده می شود.
وی در ادامه این نشست از احیای پیوست های فرهنگی در طرح های عمرانی خبر داد و گفت: در تمام طرح های عمرانی که در سطح شهر اجرا می شود باید پیوست فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: در این خصوص جلسه هایی با مشاوران فرهنگی برگزار شده است تا نیازهای مردمی و سلیقه های مختلف در برنامه های فرهنگی مورد اهتمام قرار گیرد.
وی همچنین بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی شده است تا در هر منطقه یک خانه شهدا به عنوان قرارگاه فرهنگی در معرض استفاده عموم مردم قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر خانه شهید زین الدین به عنوان مکانی فرهنگی در خیابان صفائیه قم انتخاب شده است و مردم می توانند با حضور در این مکان ضمن آشنایی با زندگانی این شهید گرانقدر و مطالعه وصیت نامه ایشان از سایر برنامه های فرهنگی بهره مند شوند.
مالکی نژاد با اشاره به واگذاری اجرای برنامه های فرهنگی به مردم گفت: باید امکانات را در اختیار مساجد قرار داد تا مردم در مناسبت های مختلف اقدام به آذین بندی و اجرای برنامه های فرهنگی کند.
وی افزود: باید نقش مردم را پررنگ کنیم تا به صورت خود جوش در برنامه های فرهنگی شرکت کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان از برگزاری جشنواره چله سرو همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مجموعه جشنواره «چله سرو» از سال گذشته آغاز شده و در بخش های مختلف از جمله سرود، شعرآیینی، نمایش، فتودرام و معرفی 40 مسجد انقلاب محور برگزار می شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: از 13 آبان ماه سال جاری همزمان با سالروز مبارزه با استکبار جهانی در بخش های مختلف اکران عمومی صورت می گیرد و تا ششم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت و همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) از برترین ها تقدیر خواهد شد.
وی همچنین از اختصاص روزی به نام قم در تقویم ملی خبر داد و گفت: روز 22 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به عنوان روز قم انتخاب شده است تا بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر قم به شورای فرهنگ عمومی استان قم اعلام شود.
وی در بخش دیگری در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص وضعیت زمین هایی شهرداری که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است گفت: شهرداری قم در گذشته 13 زمین را در اختیار این اداره کل قرار داد و آنها اقدام به ساخت سالن های ورزشی کرده اند در حال حاضر شهرداری قم قصد دارد تا این سالن ها در اختیار بگیرد.
وی افزود: برای حل این موضوع استانداری قم ورود کرده است که به زودی حل خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/47488/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!