عصر قم

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت توزیع برق:

20درصد برق ادارات قم باید از منابع تجدید پذیر تامین شود اقتصادی

  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با ضروری خواندن مشارکت همه دستگاه های اجرایی در مدیریت مصرف برق، گفت: از آغاز 6ماهه دوم سال جاری همه دستگاه های استان باید 20درصد از برق مصرفی خود را از منابع خورشیدی و تجدید پذیر تامین کنند.
به گزارش ایرنا، مهدی آهنین پنجه روز شنبه در جلسه میز خدمت قم دراداره کل امور مالیاتی این استان، اظهار داشت: همه دستگاه ها باید امکانات و تجهیزات لازم برای این کار را تهیه و نصب نمایند.
وی با بیان اینکه برای احداث هر کیلو وات برق از طریق انرژی خورشیدی به 55میلیون ریال اعتبار نیاز است، گفت: در حال حاضر برخی دستگاه های دولتی مانند شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز به سیستم برق خورشیدی مجهز شدند و این امکان برای مشترکان خانگی و تجاری نیز وجود دارد.
آهنین پنجه با انتقاد از عملکرد اداره کل امور مالیاتی در حوزه مدیریت مصرف بواسطه استفاده از کولرهای گازی متعدد و لامپ های پر مصرف اصلاح شیوه مصرف انرژی از سوی این مجموعه را مورد تاکید قرار داد، و گفت: در حالی که بیشتر دستگاه های اجرایی با انعقاد تفاهم نامه در زمینه کاهش مصرف و تولید بخشی از برق مورد نیاز خود، با شرکت برق تعامل خوبی دارند، امورمالیاتی این تفاهم نامه که مشمول اعمال تخفیف در بهای برق مصرفی است، را امضاء نکرده است.
** مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات استانداری نیز با ابراز رضایتمندی خود از همکاری امورمالیاتی با حوزه فن آوری اطلاعات گفت: برغم آنکه سامانه امور مالیاتی به صورت متمرکز بوده و تنها از طریق وزارت اقتصاد و امور دارایی در دسترس است، اما این مجموعه در ارایه پاسخ به استعلام احراز هویت مودیان مالیاتی همکاری خوبی با دفتر فن آوری استانداری دارد.
اکرم روح پرور همچنین اذعان داشت: برای تحقق الکترونیکی کردن فرایند خدمات مالیاتی و حذف حضور فیزیکی مردم برای دریافت خدمت، غیر متمرکز کردن سامانه مالیاتی و امکان دسترسی به آن از داخل استان ضروری است.
** مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد استانداری نیز با اشاره به اینکه میز خدمت ایجاد شده با هیچ یک از موارد مندرج در دستورالعمل تکریم ارباب رجوع ارایه شده توسط دولت در سال 93مطابقت ندارد، گفت: اگر حتی چند مورد از این آیتم ها با میز شکل گرفته قابل تطبیق بود،ارزیابی مثبت از آن امکان داشت.
عزیزالله قربانی در عین حال با اذعان به بالا بودن شکایت ها و اعتراض های مودیان از تعرفه های مالیاتی افزود: پاسخگویی و رسیدگی به این شکایت ها به نحو مطلوبی انجام می گیرد‌، که از نکته های مثبت عملکرد دستگاه یاد شده به شمار می رود.
** معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با اشاره به متنوع بودن خدمات قابل ارایه در اداره کل مالیاتی استان، گفت: در این مجموعه هر حوزه برای خود به صورت مستقل و جداگانه میز خدمتی را تشکیل داده است.
رضا رحمتی افزود: ایجاد میز خدمت با رویکرد مشاوره و اطلاع رسانی از مواردی است که در دستور العمل ابلاغی دولت تاکید شده و ما در این رابطه حاضر به همکاری کارشناسانه با حوزه مالیات هستیم.
** معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی قم نیز برون سپاری بخشی از خدمات، بویژه تنظیم اظهارنامه های مودیان را از تحول های بوجود آمده در امور مالیاتی استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ذکر کرد، و گفت: در حالی که در سال 92روزانه بالغ بر 10هزار مراجعه مردمی برای پر کردن اظهارنامه داشتیم، بدون گرفتن مجوز از وزارت اقتصاد و تنها با مسئولیت خودمان امر تنظیم اظهارنامه های مذکور را به دفاتر پیشخوان دولت منتقل کردیم.
حسین بهشتی افزود: هم اکنون روزانه یکهزار مراجعه حضوری به اداره کل مالیاتی استان انجام می گیرد، که امیدواریم با عملیاتی شدن طرح سیستمی کردن فعالیت ها و خدمات مالیاتی در کشور و استان از ابتدای سال 98، شاهد کاهش قابل توجه مراجعه ها و ارایه خدمات فیزیکی باشیم.
استاندار قم بر اساس بخش نامه و منشور تکریم ارباب رجوع دولت مصوب سال 93، هیاتی متشکل از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران کل دفاتر اموراجتماعی، ارزشیابی، فن آوری اطلاعات، روابط عمومی و شرکت توزیع نیروی برق را به منظور بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در موضوع میز خدمت، مدیریت مصرف و فن آوری اطلاعات تعیین کرده و این گروه هفته گذشته در نخستین مرحله از اداره کل تامین اجتماعی و امروز نیز از اداره کل مالیاتی بازدید و از نزدیک نحوه ارایه خدمت آنها را مورد ارزیابی قرار دادند.
7403/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/42074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف