عصر قم

آخرين مطالب

ویژه برنامه‌های آستان مقدس قم در دهه کرامت اعلام شد فرهنگی

ویژه برنامه‌های آستان مقدس قم در دهه کرامت اعلام شد
  بزرگنمايي:

قم آنلاین -
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ویژه برنامه‌های آستان مقدس قم در دهه کرامت را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین صفر فلاحی امروز در نشست خبری اعلام برنامه های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در دهه کرامت، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع)، عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام، ایامی وجود دارد که با عنوان ایام الله از آن یاد شده و همچنین دهه هایی هست که به خاطر اتفاقاتی که در آن ها رخ داده (مانند دهه ذی الحجه، و دهه فجر در تقویم شمسی) از اهمیت خاصی برخوردارند.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: از جمله اتفاقاتی که نزدیک به 2 دهه پیش در آستان مقدس حضرت معصومه(س) رقم خورد، طرح دهه کرامت به عنوان یک دهه شاد و نشاط‎آور بود.
فلاحی ادامه داد: در طول دهه، نزدیک به 13000 نیروی انسانی به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد، شروع برنامه های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی از روز 23 تیر ماه خواهد بود.
 معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آغاز برنامه‌های دهه کرامت امسال با استقبال از خادمان آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، حضرت احمد بن موسی(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی و مسجد مقدس جمکران است، گفت: در عصر روز 23 تیر برنامه اجتماع این خادمین در صحن امام رضا(ع) همراه با دو ویژه برنامه تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و اجرای آیین نقاره‌زنی خواهد بود.
وی افزود: برنامه جشن شب میلاد حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت(ع)، در شبستان حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.
فلاحی با اشاره به آغاز جشن های دهه کرامت از روز 24 تیرماه در شبستان حضرت امام خمینی (ره)، گفت: آغاز جشن های دهه کرامت در کل کشور، آغاز دومین جشنواره مردمی کرامت و آغاز شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور مردم، علما و مسئولین لشکری و کشوری به صورت همزمان در همان روز برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در شب میلاد کریمه اهل بیت(ع) برنامه اجتماع مردمی با حضور زائرین و مجاورین و با محوریت هیئات مذهبی را خواهیم داشت، امسال با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم تا ازظرفیت های هیئات مذهبی به عنوان مردمی ترین نهاد در کشور استفاده کنیم.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: غبار روبی و شست و شوی مضجع شریف با گلاب ناب، ارائه برنامه‌های معارفی به صورت ویژه، برپایی 132 منبر سخنرانی، ویژه برنامه اجتماع بانوان در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با محوریت خانواده و تحکیم خانواده و برگزاری همایش بانوان فاطمی "در پناه بانو" از دیگر برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای این دهه است.
وی گفت: ویژه برنامه‌ای برای نوجوانان همراه با تقدیر از دختران نمونه در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی برگزار می شود، محفل شب شعر کرامت با حضور شاعران و پیشکسوتان شعر در 25 تیرماه به منظور فرهنگ سازی و تقویت شعر آیینی برگزار می‌شود.
فلاحی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در این دهه، گفت: ظهر روز میلاد حضرت معصومه(س)، ظهر روز میلاد امام رضا(ع) و روز ششم به عنوان بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع)، محفل انس با قرآن برگزار می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تجربه خوب گذشته، در طول دهه کرامت جشن های همراهی با حضور خانواده‌ها در صحن جامع فاطمی برگزار خواهد شد، این جشن های خانوادگی حداقل در 11 نقطه استان (امامزاده ها و بوستان ها) و حداقل در 11استان ( قم، اصفهان، ایلام، تهران، گیلان، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوپستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری سمنان) برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: ایستگاههای صلواتی و نمایشگاه هایی برای کودک و نوجوان، مشاوره و پاسخگویی و آشنایی با امامزادگان و دیگر موضوعات و همچنین مسابقه کتابخوانی با موضوع حضرت فاطمه معصومه (س) در طول دهه کرامت برپا خواهد شد.
وی گفت: اعلام فراخوان جذب خادم افتخاری(آقا و خانم) در 17 رده شغلی از سوی مدیریت منابع انسانی آستان مقدس، برگزاری همایش طوبی کرامت با تجلیل از 150 نفر از فارق التحفیظان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع)، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی شخصیت شناسی، آیین خطبه خوانی با حضور نهاد های مختلف خدمت‌رسان برگزار خواهد شد.
فلاحی افزود: تولیدات رسانه‌ای آستان مقدس در قالب های ترویجی، تبلیغی و معارفی از شبکه های گوناگون پخش خواهد شد.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی چندین پروژه در دهه کرامت، تصریح کرد: رونمایی از نرم افزار در حریم بانو، رونمایی از نسخه نهایی زیارت مجازی حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع)، رونمایی از آلبوم صوتی و تصویری خواهر خورشید (به زبان های انگلیسی، عربی، اردو و آذری)، رونمایی از آلبوم قبله حاجات و رونمایی از آلبوم صحن مجاوراز جمله برنامه های آستان مقدس رای دهه کرامت خواهد بود.
وی عنوان کرد: اداره بین الملل آستان مقدس، برنامه ویژه ای برای زائران غیر ایرانی تدارک دیده است که برگزاری "نشست های تخصصی توریست و معنویت" از جمله این برنامه ها است.
فلاحی در آخر افزود: اعزام کاروان های سفیران کریمه (س) در سطوح استانی، ملی و بین المللی (برزیل، پاکستان، ترکیه، هلند، انگلستان، نیوزلند، استرالیا و اوگاندا) از دیگر برنامه های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه کرامت است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/41958/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو