عصر قم

آخرين مطالب

اعزام 500زائر اولی در دهه کرامت به مشهد مقدس فرهنگی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم از اعزام 500زائر اولی در دهه کرامت به مشهد مقدس خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام محمد باقر تکیه ای صبح امروز در نشست خبری در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم بیان کرد: طبق تکالیفی که مقام معظم رهبری به تولیت جدید آستان قدس رضوی اعلام کرده‌اند، دفاتر استانی تشکیل شده است.
وی افزود: تشکیل دفاتر استانی آستان قدس رضوی، دو هدف کلی دارد که یکی ترویج سیره و معارف رضوی و هدف دوم خدمت رسانی به مستضعفین استان است؛ در راستای همین اهداف در آستانه دهه کرامت بنا داریم، این اهداف در دهه کرامت به صورت حداکثری به نتیجه برسد.
تکیه ای اظهار کرد: یکی از اقداماتی که برای دهه کرامت مد نظر است، اعزام کاروان زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس است که در این ایام، کاروان 500نفره به مشهد اعزام می‌شوند و جشن میلاد امام رضا(ع) را در مشهد حضور دارند؛ شناسایی این افراد توسط مساجد در 60 نقطه استان قم انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 3هزار نفر زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند و در سال جاری نیز تاکنون 700 نفر اعزم شده اند؛ طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، همچنین تا پایان سال 3هزار و 200نفر از افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده اند، در قالب این کاروان ها به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم عنوان کرد: در راستای ترویج معارف رضوی، با هماهنگی که با نهاد‌های تبلیغی و جهادی حوزه علمیه قم انجام شده است، 3هزار نفر از طلاب و روحانیون در دهه کرامت، به 31استان کشور اعزام می‌شوند و به ترویج معارف رضوی می‌پردازند؛ همچنین یک گروه ویژه 80نفری از طلاب که آموزش روایتگری را می‌گذرانند نیز همراه با کاروان زیر سایه خورشید به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند و کارهای تبلیغی خود را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت، تصریح کرد: شناسایی 710خانواده‎ نیازمند و اهدای بسته های ارزاق، اعزام گروه‌های جهادی برای امرار و آبادانی دهستان قمرود در استان قم، پایه گذاری اشتغال‌زایی برای افراد بیکار، اعزام یک تیم پزشکی و دندانپزشکی از خادم یاران رضوی به دهستان‌های محروم استان جهت ارائه خدمت رایگان به مردم بی بضاعت، اهدای هدایا به بیماران صعب العلاج، تشکیل کانون‌های تخصصی برای ترویج سیره اهل بیت و خدمت به مردم، از مهم‌ترین اقدامات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم به مناسبت دهه کرامت است.
تکیه ای بیان کرد: همچنین با مشارکت کمیته امداد و سپاه پاسداران، در دهه کرامت به 200زوج نیازمند قمی اقلام جهیزیه اهدا می‌شود؛ از دیگر برنامه‌های دفتر نمایندگی برای دهه کرامت، شناسایی ایتام از سادات نیازمند و رسیدگی به وضعیت زندگی آنان است.
وی با اعلام اینکه 50زائر اولی نیز جهت زیارت حضرت معصومه(س) از مشهدمقدس به قم اعزام می‌شوند، گفت: شماره حساب دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم به شماره 14004342173 نیز پذیرای کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی برای اجرای برنامه‌ها است.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم اظهار کرد: ده مسجد در نقاط مختلف قم برگزیده شدند و برنامه‌های جشن و شادی در این مساجد برگزار می‌شود و اولویت برگزاری این برنامه‌ها،با مساجدی است که به نام مبارک امام رضا(ع) یا حضرت معضومه(س) مزین شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای ترویج نامگذاری فرزندان به نام‌های مبارک اهل بیت، نوزادانی که در دهه کرامت متولد شوند و نام رضا یا معصومه داشته باشند، هدیه ویژه ای به آن‌ها اهدا می‌شود.
تکیه ای بیان کرد: در روز میلاد حضرت معصومه(س) نیز کاروان‌های شادی از 8نقطه استان به سمت حرم حضرت معصومه(س) تدارک دیده شده است و ویژه برنامه ای برای این کاروان‌ها پیش بینی شده است.
وی در خصوص طرح خادم‌یاری حرم رضوی نیز گفت: تمامی افرادی که در حوزه ترویج سیره اهل بیت و خدمت به مستضعفان مشغول فعالیت هستند می‌توانند خادم یار امام رضا(ع) باشند؛ اگر این افراد در سایت خادم‌یاری ثبت نام کنند و گزارش هفتگی فعالیت خود را ارائه دهند، این شرایط برای آن ها فراهم می‌شود که سالیانه 12 نوبت خادم حرم امام رضا(ع) باشند.
در این نشست، همچنین حسن دهنوی دبیر اجرایی برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان قم عنوان کرد: در طرح کاروان‌های زیر سایه خورشید، خادمان آستان قدس رضوی که حامل پرچم مبارک گنبد حرم امام رضا(ع) هستند، با حضور در مناطق مختلف ایران و جهان به اجرای برنامه‌های ویژه ای می‌پردازند.
وی ادامه داد: ترویج سنت و شیوه دینی امام رضا(ع) با محور بیان سبک زندگی دینی، بسترسازی برای زیارت امام رضا(ع) برای عموم مردم از راه دور و ترغیب حرکت‌های مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت با محوریت جوانان، از اهم اهداف کاروان‌های زیر سایه خورشید است.
دهنوی با بیان اینکه هیئت رزمندگان استان قم برای ششمین سال پیاپی میزبان کاروان زیرسایه خورشید در استان قم است، گفت: این کاروان از 24 الی 27تیرماه در استان قم حضور پیدا می‌کنند و دیدار با علما و مسئولین استانی، حضور در ندامتگاه مرکزی و کانون اصلاح و تربیت، حضور در منزل شهدا و جانبازان، حضور در واحدهای صنعتی جهت تحقق شعار سال، عیادت از بیماران، حضور در آسایشگاه سالمندان و حضور در ایستگاه راه آهن در روز میلاد حضرت معصومه(س) جهت استقبال از زائرین کریمه اهل بیت(س) از برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان قم است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/41943/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو