عصر قم

آخرين مطالب

50 طرح پروژه محور در قم اجرایی شد اقتصادی

50 طرح پروژه محور در قم اجرایی شد
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به تدوین مدل پروژه محور متناسب با ظرفیت های اقتصادی استان گفت: بر اساس این مدل، سال گذشته 50 طرح در قم تعیین و اجرا شد.
  مجید آوری فرد روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در سالن امام جواد استانداری، با بیان این که برخی استان های کشور با مطالعه و تعیین مدل اقتصادی متناسب با ظرفیت های اقتصادی خود به موفقیت هایی دست یافته اند افزود: استان قم نیز با توجه به ظرفیت ها و نقاط ضعف و قوت خود مطالعات گسترده ای برای تعیین مدل متناسب با شرایط خود انجام داده و سرانجام مدل «پروژه محور» به عنوان مدل مناسب برای این استان تعیین شد.
وی ادامه داد: بر اساس مدل پروژه محور، سه پیشنهاد شامل تعیین مدل برای سرمایه گذاری در فرودگاه، تعیین مدل برای سرمایه گذاری در دریاچه نمک و همچنین الزام ها و راهکاری کسب عناوینی نظیر پایتخت گردشگری و یا فرهنگی برای استان قم ارائه شد.
آوری فرد در ادامه با تشریح فعالیت های کارگروه تولید و اشتغال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در سه سال گذشته افزود: تدوین سند اشتغال به عنوان سند راهبردی و جامع با جلسات متعدد سرانجام در فروردین ماه امسال نهایی شد و پس از امضا و تعهد دستگاه های مختلف برای اجرایی کردن آن به تصویب رسید و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: این سند دارای سه بخش تولید، سرمایه گذاری و اشتغال است که 26 دستگاه مختلف استان مکلف به ایجاد 14 هزار و 810 شغل تا پایان امسال با اعتبار 41 هزار و 880 میلیارد ریال شده اند که هدف این طرح تک رقمی کردن آمار بیکاری در قم است.
وی در ادامه افزود: سال گذشته به منظور سیاست گذاری و تفکیک وظایف دستگاه های حاکمیتی، هماهنگ کننده و نظارتی، برای تمام دتسگاه های مختلف تکالیف اختصاص در زمینه سیاست گذاری پروژه های اقتصادی استان در چارچوب اسناد بالادستی، تعیین پروژه های مهم دستگاه های مختلف و رصد پیشرفت پروژه ها انجام شد.
آوری فرد اضافه کرد: فعال سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، شناسایی طرح ها نیمه تمام و پیگیری جهت تسریع در بهره برداری آنها، تعیین اولویت ها و ممنوعیت های سرمایه گذاری در استان، تخصیص منابع بودجه و تسهیلات مورد نیاز پروژه های اولویت دار، چابک سازی و تکمیل نمودن چارت سازمانی دستگاه های مهم و موثر در مباحث اقتصادی، حمایت و مساعدت مالی، ارزیابی عملکرد دستگاه های تخصصی و همچنین تهیه و انتشار آمار مرتبط با تولید و اشتغال به صورت ماهانه و فصلی از جمله اقدام های صورت گرفته توسط کارگروه تولید و اشتغال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم است.
وی عنوان کرد: پیگیری به منظور بهره برداری و واگذاری طرح های نیمه تمام استان، تحلیل بازار کار، تعیین تکلیف سند اشتغال، تعیین تکلیف جایگاه سند توسعه شتغال، فعال سازی و ارائه برنامه اجرایی کمیته آموزش کارگروه اشتغال، رصد وضعیت اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای اقتصادی، کمک به خود اشتغالی و اشتغال های خرد و نیز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی از مهمترین اقدام های صورت گرفته در سه سال گذشته توسط کارگروه تولید و اشتغال قم است.
آوری فرد افزود: تحلیل وضعیت اقتصادی از منظر کلان اقتصادی، تعیین وضعیت منابع و مصارف تسهیلات بانکی، فعال سازی مرکز خدمات سرمایه گذاری، شناسایی و دعوت از سرمایه گذاران بزرگ اقتصادی داخل و بیرون از استان، نظارت بر عملکرد بانک های دولتی و خصوصی برای ایجاد فضای رقابتی سالم و پیگیری جذب سرمایه گذاری خارجی، با جدیت در حال پیگیری است.
وی با تاکید بر این که بانک مرکزی عزم جدی برای حمایت از واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز آنها دارد، گفت: بانک مرکزی در حال هماهنگ کردن کامل تمام بانک ها در راستای اقتصاد مقاومتی و ارائه تسهیلات بانکی مناسب به واحدهای تولیدی است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، توسعه و ارتقای اشتغال قشرهای خاص، رصد وضعیت فرصت های شغلی موجود، راه اندازی و گسترش فعالیت کلینیک صنعتی و فعال تر شدن مراکز مشاوره را از دیگر فعالیت های کارگروه تولید و اشتغال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان دانست و افزود: از جمله اقدام های مهم برای بررسی و شناسایی مشکل واحدهای صنعتی در قم راه اندازی کلینیک صنعتی در استان بوده است.
آوری فرد افزود: وظیفه کلینیک صنعتی، بررسی و سرکشی به واحدهای صنعتی، علت یابی دقیق مشکل های واحدهای تولیدی و مشاوره برای رفع این مشکل هاست.
وی ادامه داد: در گذشته تمام مشکل واحدهای صنعتی در نبود نقدینگی و تسهیلات خلاصه می شد و بدون ریشه یابی دقیق مشکل با تزریق نقدینگی و سپردن تسهیلات نه تنها مشکل آن برطرف نمی شد بلکه در عمل به افزایش مشکل آن واحد تولیدی نیز افزوده شده که کلینیک صنعتی وظیفه علت یابی دقیق مشکل واحدهای صنعتی پیش از تزریق تسهیلات را به عهده دارد.
 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/41760/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

تقویم و اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

6 مرزبان ایرانی از دست طالبان آزاد شدند

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

انهدام باند فسا و قاچاق دختران در تهران

تصاویری از 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان؛ مرزبانان آزاد شدند

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف