عصر قم

آخرين مطالب

گزارشی از جلسه ستاد تنظیم بازار :

روز بازارها درقم فعال می شود اقتصادی

روز بازارها درقم فعال می شود
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم- جلسه ستاد تنظیم بازار قم روز شنبه با حضور استاندار و مسئولان اقتصادی استان در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار و درآن بر ضرورت تشکیل روز بازارها و نظارت دقیق و مستمر بر آنها تاکید شد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این جلسه گفت: با مسئولیت شهرداری، هفت روز بازار در قم تشکیل می شود که تاکنون پنج مورد آن تعیین تکلیف شده و 2 مورد در حال تعیین مکان مناسب است.
مجید آوری فرد ادامه داد: این روز بازارها با هدف فراهم کردن امکان فروش محصولات اقشار کم درآمد و همچنین کمک به ایجاد مشاغل سالم و پایدار ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم هدایت افراد شاغل در حرفه های کاذب به سمت مشاغل مفید برای جامعه، افزود: در این روز بازارها، همه افراد فعال دارای مشخصات ثبتی خواهند بود و از ورود کسبه غیرمجاز به این مکان ها، جلوگیری خواهد شد.
فرماندار قم نیز در این خصوص گفت: هیچ خلل قانونی در این زمینه وجود ندارد و تا امروز هرچه نابسامانی در آن مشاهده می شود به دلیل اجرا نشدن دقیق قانون است.
رضا سیار افزود: در صورت نداشتن نظارت دقیق بر روز بازارها برخی افراد سود جو از مناطق خارج استان به قم می آیند و با سرمایه کم به عرضه کالاهای مدنظر خود می پردازند که این مساله به ضرر اصناف بومی است.
وی ادامه داد: وظیفه نظارت مستقیم بر این وضعیت برعهده شهرداری است و نباید اجازه داد عده ای سودجو منظره برخی از مناطق شهر را نابسامان کنند.
سیار همچنین در رابطه با وضعیت توزیع گوشت قرمز در قم نیز گفت: گوشت از جمله کالاهای اساسی مردم است که باید برای ساماندهی قیمت آن نظارت بر بازار را تشدید کرد.
وی ادامه داد: لازم است قصابان استان از شیوه های سنتی فاصله گرفته و برای کاهش قیمت تمام شده گوشتی که در اختیار مردم قرار می گیرد تلاش کنند.
وی افزود: زیاد کردن مکان های عرضه گوشت قرمز وارداتی در چارچوب تنظیم بازار در سطح شهر و معرفی این مراکز به مردم از دیگر راهکارهایی است که می توان از آن برای کاهش قیمت گوشت قرمز استفاده کرد.
فرماندار قم گفت: کاهش میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان درسال جاری نسبت به سال قبل نیز از دیگر مسایلی است که باید به آن توجه و برای جبران آن تلاش کرد تا در آینده از نظر تامین گوشت مرغ وتخم مرغ با مشکلی مواجه نشویم.
مدیرکل دامپزشکی استان قم نیز در این جلسه گفت: 22 واحد جوجه ریزی با توانایی تولید 892 هزار قطعه در استان فعال است و این بخش از ظرفیت بسیار بیشتری برای تولید برخوردار می باشد.
محمد مهدی رفیعی افزود: هیچ سیاست تحریمی برای کاهش میزان تولید در واحدهای مرغداری وجود ندارد اما مرغداران باید استانداردهای لازم برای تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ را رعایت کنند.
در ادامه این جلسه مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، بیان کرد: با اختصاص ارز 38 هزار ریالی برای واردات برنج خارجی به کشور، قیمت این کالا در بازارهای داخلی و از جمله استان قم به زودی کاهش خواهد یافت.
احمدرضا سمیعی نسب، در مورد علت های افزایش قیمت گوشت قرمز نیز گفت: صادارت و قاچاق دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله دلایل اصلی این مساله است که با جلوگیری از انجام این کار و واردات گوشت قرمز از کشورهای همسایه شمالی به دنبال کنترل این بازار هستیم.
وی در خصوص علت افزایش قیمت تخم مرغ نیز بیان کرد: از بین رفتن طیور استان به دلیل بیماری از جمله مهمترین دلایل بالارفتن نرخ این محصول در بازار است که در آینده نزدیک با افزایش حجم تولید، جبران می شود و قیمت آن کاهش می یابد.
وی ادامه داد: در رابطه با افزایش قیمت لبنیات نیز، بالارفتن نرخ فرآورده های دامی، هزینه های بسته بندی و کارگری از جمله عوامل موثر بوده است که با نظارت های بیشتر و اختصاص یارانه های دولتی به دنبال کاهش آن هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این خصوص گفت: نهادهای دامی با نرخ ارز 38 هزار ریال وارد کشور می شود و به همین دلیل افزایش قیمت لبنیات با استدلال افزایش قیمت نهادهای دامی صحیح نیست.
محمد رضا طلایی افزود: بالارفتن قیمت شیر به نفع دامداران نبوده و هیچ افزایش قیمتی در این زمینه توسط دولت اعلام نشده است.
وی ادامه داد: در بحث افزایش قیمت گوشت قرمز نیز عواملی همچون قاچاق دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس، بارندگی کمی و بالارفتن قیمت علوفه موثر بوده است که برای جبران آن و تنظیم قیمت این محصول در بازار، واردات گوشت قرمز از کشورهایی همچون ارمنستان و قزاقستان دنبال می شود.
وی بیان کرد: در بحث مرغ و تخم مرغ نیز بازار این محصول ها با آغاز به کار مجدد واحدهای تولیدی پس از سپری کردن دوره سخت بیماری های پرندگان در زمستان سال گذشته، سامان یافته و قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ به حد مطلوب برای مصرف کنندگان می رسد.
** قم در زمینه ذخیره سازی فرآورده های دامی با مشکلی مواجه نیست
در ادامه این جلسه مدیرکل پشتیبانی امور دام قم گفت: در زمینه ذخیره سازی گوشت قرمز و گوشت مرغ با مشکلی مواجه نیستیم و 500 تن ذخیره گوشت مرغ و 50 تن گوشت قرمز منجمد در انبارهای استان موجود است.
مسعود فرجی افزود: همچنین از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، 100 تن گوشت گوسفندی وارد قم شده است و استان می تواند پاسخگوی نیاز مردم در زمینه فرآورده های دامی باشد.
**یکی دیگر از موضوعات این جلسه در خصوص آرد و نان بود ، فرماندار قم دراین رابطه با اشاره به لزوم رعایت قوانین و بخشنامه های قیمت گذاری در حوزه آرد و نان، گفت: با تشکیل جلسه های کارشناسی می توانیم قیمت نان در نانوایی های آزادپز را تثبیت و یا نرخ جدید آن را کشف کنیم اما به طور حتم می توان گفت افزایش 50 درصدی قیمت نان به خصوص نان سنگک در برخی نانوایی های آزادپز، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
رضا سیار افزود: افزایش سطح نظارت ها بر نحوه توزیع آرد در قم از جمله راهکارهای مهم دیگری است که با استفاده از آن می توان از بالا رفتن قیمت آرد و به تبع آن افزایش نرخ نان جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: برخی از نانوایان آزاد پز با اضافه کردن برخی از مواد به نان خود، آن را به چند برابر قیمت واقعی به فروش می رسانند که این تخلفی آشکار است.
همچنین رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در این جلسه گفت: هر گونه افزایش قیمت نان با توجه به ثابت ماندن نرخ آرد تا زمان اعلام نظر مراجع رسمی، ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.
احمد رضا سمیعی نسب، بیان کرد: با توجه به این که برخی از نانوایان آزاد پز قیمت نان خود را افزایش داده اند، 96 پرونده تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است و اقدامات قانونی در خصوص آن ها به عمل خواهد آمد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این خصوص گفت: در سال جاری برخی از نانوایان آزاد پز به صورت ناگهانی قیمت نان خود را افزایش دادند که این میزان بسیار بیشتر از هزینه ها و اجحاف در حق مردم است.
مجید آوری فرد افزود: در طرح ساماندهی قیمت آرد و نان استان با اعلام نظر طرفین مساله و کارشناسان اقتصادی، قیمت واقعی نان کشف و از تضییع حقوق مردم جلوگیری خواهد شد.
همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی قم، گفت: بر اساس نظام صنفی تخلف نانوایی ها تحت عنوان گرانفروشی قابل پیگیری است و اگر این روند پس از چندین بار تذکر بازهم ادامه یابد به تعطیلی واحد صنفی می انجامد.
مهدی ریاضی گفت: پرونده همه متخلفان در این زمینه پیگیری و رای لازم در خصوص آن ها بر اساس قانون صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم می توانند شکایت های خود در این زمینه را به سامانه 124 گزارش کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
در حال حاضر 900 نانوایی در سطح استان فعالیت می کنند که 603 نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه ای استفاده می کنند و بقیه نانوایی های آزادپز هستند که تعداد کمی از آن ها بدون مجوز فعالیت دارند.
همچنین در هر ماه 9 هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های دولتی و 2 هزار تن آن به صورت غیر یارانه ای در اختیار نانوایی های آزادپز قرار می گیرد.
7405/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/41631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو