عصر قم

آخرين مطالب

اعتراض خانواده واقف به تعطیلی بیمارستان الزهرا(س)/درمانگاه بیمارستان الزهرا(س) به زودی فعال می شود اجتماعی

اعتراض خانواده واقف به تعطیلی بیمارستان الزهرا(س)/درمانگاه بیمارستان الزهرا(س) به زودی فعال می شود
  بزرگنمايي:

قم آنلاین -
معاون درمان علوم پزشکی قم با بیان اینکه تعطیلی بیمارستان الزهرا(س) در راستای بهسازی بوده است، گفت: کاربری مدنظر واقف از بین نخواهد رفت و حتما نظر واقف تامین می شود.
به گزارش ایسنا منطقه قم، توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی یکی از سیاست‌های مهم دولت در چند سال اخیر است در این راستا دولت در کنار خیرین برخی از مراکز درمانی که مدت‎ها به دلیل مشکلات مالی نیمه‌کاره و تعطیل رها شده بود را به چرخه بهداشت و درمان اضافه کرد.
در این بین اخیرا بیمارستان الزهرا(س) قم تعطیل شد. این بیمارستان از بیمارستان‌های قدیمی شهر قم است که بیش از 40 سال در منطقه محروم امام‌زاده ابراهیم به مردم این شهر خدمت‌رسانی کرده است. اخیرا این بیمارستان خیریه به عنوان اینکه شرایط مناسبی (به لحاظ فرسوده بودن ساختمان) ندارد، تعطیل شده است.
هفته گذشته خانواده واقف بیمارستان حضرت زهرا(س)، "مرحوم حاج غلامرضا قدیری، پدر شهید حاج اسماعیل قدیری" در نامه ای سرگشاده به مراجع عظام تقلید، ریاست مجلس، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت و درمان، استاندار و دیگر مسئولین اعتراض و مراتب نگرانی خود را از این اتفاق اعلام کردند.
آنها خواستار پاسخی روشن در قبال تعطیلی بیمارستانی بودند که بیش از 4 دهه به مردم منطقه و دیگر مناطق خدمت‌رسانی می‌کرده است از طرفی در این نامه تقاضا داشتند هر چه سریع تر بیمارستان در خدمت مردم قم و شهرهای هم جوار فعّال باشد.
در بخشی از نامه‌ی خانواده واقف بیمارستان به "انتقال تمام پرسنل و کادر درمانی و وسایل و امکانات بیمارستان حضرت زهرا(س) به مرکز درمانی شهدا" اشاره شده است. لازم به ذکر است که بیمارستان 172تختخوابی شهدا نیمه فروردین سال جاری با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت در قم افتتاح شد.
آنچه مسلم است، ساختمان فرسوده بیمارستان الزهرا(س) به بازسازی نیاز داشت اما تعطیلی این مجموعه موجب گلایه هایی شده است.
دکتر محمود پرهام معاون درمان علوم پزشکی قم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، در پاسخ به سوالات پیرامون این موضوع با قبول انتقال پرسنل و بخشی از تجهیزات بیمارستان الزهرا(س) به بیمارستان شهدا، گفت: البته برخی تجهیزات هم در همان جا مانده تا کاربری جدید مشخص شود. کاربری‌هایی مثل کلینیک و یا مرکز درمان ناباروری برای بیمارستان الزهرا(س) گمانه‌زنی می شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان الزهرا(س) نیاز به بهسازی و یا نوسازی داشت، ادامه داد: در هر صورت برای رفع مشکلات و یا نوسازی ناچار از تعطیلی بیمارستان بودیم لذا بیشتر از تعداد تخت‌های آن در بیمارستان شهدا تامین و بیمارستان شهدا در همان منطقه و اختلاف مصافت کم با بیمارستان الزهرا(س) راه اندازی شد.
پرهام با بیان اینکه هدف ایجاد شرایط بهتر برای بیماران است، اضافه کرد: ساختمان قدیمی بیمارستان الزهرا(س) شرایط مناسبی نداشت و در صورت بروز حادثه از ایمنی لازم برخوردار نبود لذا در راستای امکانات بهتر و به‌روزتر این انتقال انجام شد.
مشکل تامین نیروی متخصص برای مراکز درمانی داریم
معاون درمان علوم پزشکی قم در پاسخ به اینکه آیا امکان بهسازی و رفع مشکلات بیمارستان الزهرا(س) و اضافه شدن تخت های بیمارستان شهدا به ظرفیت بهداشت و درمان استان، عنوان کرد: امروز یکی از مشکلات عمده ما تامین نیروی متخصص مراکز درمانی متعدد در قم است، متاسفانه نیروی متخصص به تعدادی نداشتیم و به هیچ وجه امکان تامین نیرو وجود نداشت که بتوانیم مرکز را حفظ کنیم، لذا بیمارستان شهدا با شرایط مناسب‌تر و تعداد تخت بیشتر فعال شد.
کلینیک می تواند بهترین کاربری برای بیمارستان الزهرا(س) باشد
پرهام با بیان اینکه دغدغه راه‌اندازی بیمارستان الزهرا(س) وجود دارد، عنوان کرد: حتما بهره برداری درمانی خواهد شد تا دغدغه های خیر هم رفع شود، سعی می شود این بهره برداری در راستای درمان زنان، نوزادان و اطفال باشد. البته با توجه به اینکه اکثر کلینیک ها در سطح شهر خصوصی هستند، اگر آنجا کلینیک شود تا عمل های سرپایی به صورت دولتی و با هزینه پایین در آن صورت گیرد کمک بزرگی به رفع نیازهای اساسی منطقه و درمان شهر شده است.
وی با بیان اینکه کلینیک می تواند بهترین کاربری این مکان در کوتاه مدت باشد، اظهار کرد: در این صورت نیازهای ضروری مردم منطقه تامین خواهد شد.
درمانگاه بیمارستان الزهرا(س) به زودی فعال می شود
معاون درمان علوم پزشکی قم با بیان اینکه امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفتگویی با بنیاد برکت برای ساخت بیمارستان الزهرا(س) داشته است، اضافه کرد: اگر بنیاد برکت کار را در دست بگیرد می توان در زمانی کوتاه بیمارستان را با 170 تا 200 تخت بازسازی کرد تا مجددا به عنوان بیمارستان زنان فعال شود، در غیر اینصورت بی شک در جهت دغدغه خیر و واقف استفاده درمانی خواهد شد.
پرهام عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده درمانگاه بیمارستان الزهرا(س) به زودی فعال می شود.
متن نامه خانواده مرحوم حاج غلامرضا قدیری واقف بیمارستان حضرت الزهرا(س) در پی این تعطیلی به شرح زیر است:
"بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
محضر مبارک مراجع عالیقدر جهان تشیّع ایّدهم اللّه تعالی سلام علیکم
در پی به تعطیلی کشاندن بیمارستان حضرت زهرا(س) به دلایل بیهوده، لازم دانستیم جهت اطّلاع حضرات محترم و مردم قم، مراتب حزن و اندوه خانواده واقف مرحوم حاج غلامرضا قدیری نسبت به عمل انجام شده را ابراز داریم و به اطّلاع برسانیم بعد از نزدیک به چهار دهه خدمت‌رسانی این بیمارستان، شبکه‌ی بهداشت و درمان قم به یکباره و آنی، با انتقال تمام پرسنل و کادر درمانی و وسایل و امکانات بیمارستان حضرت زهرا(س) به مرکز درمانی شهدا منجر به تعطیلی این مؤسسه‌ی عام المنفعه شده است.
روز اتّفاق حادثه، نامه اعتراض آمیزی به آقایان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه تسلیم گردید که ضمن اعتراض شدید به عمل آنان، عدم رضایت خانواده واقف و شروط نادیده گرفته شده در وقف نامه بیمارستان حضرت زهرا(س) را به آنان یادآورشده بودیم.
متأسفانه شبکه ی بهداری ناتوانی‌های خود را در جذب نیرو و کادر درمانی برای مرکز درمانی شهدا نادیده گرفته و به بهانه فرسوده بودن بیمارستان، ناکارآمدی مدیریّت خودشان را مخفی نگاه می دارند. اکنون از افتتاح کنندگان این مرکز درمانی علی الخصوص وزیر محترم بهداشت و درمان، جناب آقای دکتر هاشمی و ریاست مجلس شورای اسلامی، جناب آقای لاریجانی و جناب آقای امیرآبادی و جناب آقای ذوالنّور و نمایندگان محترم مردم قم و استاندار محترم، درخواست داریم چاره ای بیندیشند که بیمارستان حضرت زهرا(س) که به نام نامی مادر سادات و مادر ائمّه مزّین است از حالت تعطیلی خارج سازند که شایسته ی تکریم است نه خلاف آن .
لازم به ذکر است نزدیک به چهل سال قبل، این بیمارستان طبق نقشه و نظر کارشناسان فنّی شبکه ی بهداشت و درمان قم احداث شده و توسّط نماینده ی حضرت امام(ره)، حاج آقای اشعری با قبول شرایط وقف که در وقف نامه آمده در اختیار شبکه ی بهداری قم قرار گرفته است.
عاجزانه از مراجع معظّم تقلید تقاضا داریم در این مورد کمک و مساعدت نمایند که هم چنان این بیمارستان در خدمت مردم قم و شهرهای هم جوار فعّال باشد. زیرا با شناخت خانواده واقف از ساختمان بیمارستان ودیگر کارشناسان مستقل، ساختمان آن در نوع خود یقیناً از دیگر ساختمان های قدیمی فعّال در امر درمان به روزتر و کارآمدتر است.
عمل به نظر واقفین وقف فی نفسه عمل خداپسندانه سبب اشتیاق و فراوانی وقف و واقفین خواهد شد. در غیر اینصورت، هر آسیبی که به این امر مبارک وارد آید که بر ما اکنون وارد آمده است، در پیشگاه الهی جوابگو خواهند بود. شکایت خود را در این امر به نزد مولا امیرالمؤمنین(ع) می بریم . "
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/41619/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

تورم نقطه‌به‌نقطه در قم 10 درصد کاهش یافت

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) در قم احداث می‌شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

صفحه نخست روزنامه‌های قم، یکم اردیبهشت

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کاهش 3.9 درصدی مصرف گاز در استان قم

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

واکنش مردم قم به عملیات «وعده صادق»

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه