عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته ای که گذشت

ازتدوین سند جامع نماز تا کمک 5میلیاردی به فرودگاه قم مقالات

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - قم در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهای مختلفی از جمله تصویب لایحه کمک پنج میلیارد ریالی شهرداری به فرودگاه قم، تدوین سند جامع نماز، تشییع پیکر شهید مدافع حرم و یادواره 128شهید منطقه دروازه ری بود.
  بازدید استاندار از مناطق بیابانی قم ، اقدامات تشویقی برای فعالیت های مربوط به نماز ، برنامه های اجرایی برای جلوگیری از هدر رفت آب ، اعلام ساخت شهرک پرورش ماهیان زینتی از دیگر اخبار هفته گذشته این استان بود.
** اعضای شورای اسلامی شهر قم در پنجاه و دومین جلسه شورا لایحه پرداخت کمک 5میلیارد ریالی شهرداری جهت انجام مطالعات فرودگاه شهر قم را تصویب کردند.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم -سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است. ساخت این فرودگاه درحال حاضر متوقف می باشد.
** استاندار قم نیز هفته گذشته در بازدید از مناطق کویری و بیابان های مستعد ریزگرد ، به وضعیت بحرانی 100 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان اشاره کرد و گفت: به دنبال تامین منابع لازم برای کاهش وسعت مناطق مستعد تولید ریزگرد هستیم. سید مهدی صادقی،استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی را یکی از راهکارهای تامین بودجه لازم برای بیابان زدایی در استان دانست و ادامه داد: به دنبال این هستیم تا منابع لازم جهت پوشش 10تا 15 هزار هکتاری به صورت سالانه را محقق نماییم. وی با اشاره به مالچ پاشی 200 هکتاری در منطقه حسین آباد قم گفت: نهال کاری نیز علی رغم همه مشکلات درحال انجام است.
** برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم از دیگر رویدادهای خبری هفته گذشته قم بود، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم دراین جلسه گفت: وضعیت تمام واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و مناطق صنعتی این استان به صورت میدانی توسط دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و مشکل های آنان پایش می شود. مهرداد غضنفری افزود: هدف از تشکیل جلسه های اقتصادی استان در مناطق صنعتی، حضور میدانی و بدون واسطه مدیران در جمع تولیدکنندگان و شنیدن مسائل و مشکلات آنان است، چراکه در این شرایط می توان راهکارهای رفع موانع تولید را در زمان کوتاه تر و به شکل موثرتری بیان کرد.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2 هزار هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید.این منطقه به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
** مدیرحوزه های علمیه کشور هفته گذشته در جلسه شورای اقامه نماز قم با تاکید بر اینکه قم باید پیشگام تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز باشد، گفت: تدوین سند راهبردی و جامع پنج ساله نماز کشور برای سال 1398 تا 1403 ضروری است.آیت الله علیرضا اعرافی با بیان اینکه برنامه یاد شده باید تا 8 ماه آینده تدوین شود، افزود: این برنامه در برگیرنده برش های موضوعی و نهادی در بحث نماز است، و در آن تکالیف و وظایف هر دستگاه نیز مشخص خواهد شد.
**مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه با اشاره به اقدام های تشویقی و ترغیبی در رابطه با فعالیت های فرهنگی با محوریت نماز، گفت: تبلیغ برای نماز یارانه های پرداختی به رسانه های مختلف اعم از مکتوب و برخط را تا سه برابر افزایش می یابد.
** پنجشنبه گذشته نیز جلسه ستاد بزرگداشت هفته بازخوانی و افشار حقوق بشر آمریکایی برگزار شد و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم دراین رابطه گفت: از ششم تا دوازدهم تیرماه سالجاری، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با هدف معرفی جنایت های مستکبران و ایادی آن ها، با اجرای برنامه های متنوع در قم، ترتیب خواهد یافت. نصرت الله لطفی افزود: بعد از حادثه هولناک سال 60 و به شهادت رسیدن شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یاران صدیق انقلاب، هر ساله برنامه هایی تحت عنوان ستاد بزرگداشت هفتم تیرماه ترتیب می یابد این برنامه ها از سال جاری با توجه به ضرورت تبیین چهره پلید استکبار و منافقین و لزوم به چالش کشیدن موضع آمریکا در برابر حقوق بشر، با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار می شود.
** همچنین طی هفته گذشته درقم شاهد چند حادثه رانندگی بود، که بنابر اعلام سخنگوی مرکز فوریتهای پزشکی قم چهار کشته و 15مجروح برجای گذاشت.
** پیکر مطهر یکی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) نیز چهارشنبه هفته گذشته بر دوش مردم شهید پرور قم تشییع و در آرامستان بهشت معصومه به خاک سپرده شد.
** مدیرکل بهزیستی قم نیز هفته گذشته در گفت وگویی اظهار داشت: مردم خداجوی این استان درماه مبارک رمضان هفت میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی کمک های نقدی و غیر نقدی اهدا کردند.
** مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران از کاهش هدررفت سه میلیون متر مکعب آب در سال گذشته خبر داد و گفت: این امر با بازسازی شبکه ، حفاظت از تاسیسات آبرسانی ، تکمیل سامانه کنترل فشار ، تست کنتورها و سایر موارد حاصل شد.
**جشن رونمایی از پیراهن تیم سوهان محمد سیمای قم نیز سه شنبه هفته گذشته با حضور برخی مسئولان ،پیشکسوتان و بازیکنان این تیم درهتل المپیک این استان برگزار شد. مدیرکل ورزش و جوانان قم دراین مراسم گفت: از همه ابزارهای لازم برای تقویت و موفقیت این تیم در لیگ برتر فوتسال حمایت می کنیم و امید است در فصل جاری، شاهد درخشش نماینده قم در لیگ برتر فوتسال ایران باشیم.نماینده فوتسال قم امسال با نام سوهان محمد سیما در لیگ برتر حاضر خواهد شد. سال قبل نیز با نام آتلیه طهران قم شرکت کرده و رتبه پنجم را کسب کرد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/38458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم

نگرانی از انباشت 20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم

استان قم ظرفیت خوبی در حوزه ورزش دارد

قم رکوردار آلودگی هوا / شاخص کیفی 19 شهر سالم و پاک ثبت شد

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

مهارت آموزی ورزشی 18 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

دستور استاندار قم برای رسیدگی به مشکلات تیم‌های ورزشی

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم

جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی قم به 848 هزار و 381 نفر رسید

20 میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

زنگ هفته سلامت در قم نواخته شد

جمع آوری روزانه 700 تن زباله و پسماند خانگی در قم

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در چند استان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

◄ افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

روزانه 700 تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه های عمومی قم

رشد 70 درصدی ساخت کلاس درس در قم

امدادگران آمریکایی در حال آزمایش لباس های جت گرانشی

گروگان‌گیری دختر 16 ساله در تهران

مشاهده 4 قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

ارسال مواد غذایی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان توسط نیروی هوایی ارتش

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی

تصاویری از خسارت سیل امارات

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری