عصر قم

آخرين مطالب

جلوه هایی از راهپیمایی روز جهانی قدس در قم سیاسی

جلوه هایی از راهپیمایی روز جهانی قدس در قم
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مقدس قم که با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم، علما، طلاب و مسئولان از میدان آستانه تا مصلای قدس، برگزار شد با جلوه ها و حاشیه هایی همراه بود.
به گزارش ایرنا، حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و برخی دیگر از اعضای مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، جامعه مدرسین، ائمه جمعه و جماعات و طلاب و استادان حوزه های علمیه در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم شرکت کردند.
** در راهپیمایی روز قدس امسال قم حضور کودکان در کنار خانواده ها با وجود گرمی هوا ساعت ها قبل از آغاز رسمی مراسم، بسیار چشمگیر بود و بسیاری از این کودکان با خود تصاویر امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب را حمل می کردند و عده دیگری از آنان نوشته هایی در دست داشتند که در آن بیان شده بود «فشار اقتصادی نقشه دشمن است و ما برای مقابله با این توطئه باید از کالای ایرانی استفاده کنیم».
** همچنین در راهپیمایی روز قدس امسال قم، افراد کهنسال بسیاری به چشم می خوردند و در دستان برخی از آنان نوشته هایی بود به این مضمون که « اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید» و «جوانان نابودی اسرائیل را خواهند دید».
** برگزاری پویش حمایت از کالای ایرانی در مسیرهای راهپیمایی از دیگر جلوه های این مراسم بود که با استقبال گسترده مردم رو به رو شد.
** به نمایش گذاشتن دلنوشته های مردم لبنان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی در قالب یک نمایشگاه سیار از دیگر جلوه های راهپیمایی روز قدس قم بود.
** حضور گسترده گروه های دانش آموزی و دانشجویی در راهپیمایی روز قدس بسیار چشمگیر بود و آنان با خود تصاویر امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب، پرچم فلسطین و پلاکاردهایی با مضمون «فلسطین پاره تن اسلام است» حمل می کردند.
** در راهپیمایی امروز همه دستگاه های نظامی، انتظامی، خدمت رسان و امدادی از ساعات ابتدایی صبح در نقاط مختلف برگزاری مراسم، حضوری فعال داشتند و آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.
** همچنین در راهپیمایی روز قدس قم، تعدادی از بسیجیان با لباس نظامی و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «ما ذوالفقار حیدر کرار رهبریم، آماده فداشدن از بهر رهبریم» سطح آمادگی رزمی خود را برای دفاع از کشور به نمایش گذاشتند.
** حمل پرچم بزرگ فلسطین و ایران در این مراسم چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کرد، و سعت این پرچم ها به اندازه ای بود که در سرتاسر خیابان شهدا به چشم می خورد.
** طلاب و فضلای خارجی مقیم قم از کشورهای مختلف از جمله نیجریه، هند، پاکستان، افغانستان و عراق در حالی که تصاویر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و پلاکادرهایی با شعار «الاموت الامریکا الموت الاسرائیل» را در دست داشتند، در این راهپیمایی شرکت کردند.
** به دلیل گرمای هوای قم در این روز، متولیان برگزاری راهپیمایی تجهیزات مورد نیاز برای تلطیف هوا و خنک کردن راهپیمایان روزه دار را فراهم کرده بودند.
** راهپیمایان روز جهانی قدس با آتش زدن پرچم اسراییل و آمریکا خشم و نفرت خود را از سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی و حامیان استکباری آن به نمایش گذاشتند.
** همچنین حمل ماکت هایی به شکل موشک توسط شرکت کنندگان، از دیگر جلوه های راهپیمایی روز قدس در قم بود.
** نواختن مارش نظامی و ایجاد فضای حماسی در میان شرکت کنندگان نیز، جلوه ای خاص به راهپیمایی روز قدس قم بخشیده بود.
** حضور ورزشکاران، جانبازان، کودکان، سالمندان و قشرهای مختلف مردم در این راهپیمایی بسیار چشمگیر بود، آنها تصاویری از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را در دست داشتند.
** در طول مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در قم، بنرهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهید» و «به زودی در قدس نماز می خوانیم» نصب شده بود.
** از جلوه های دیگر این راهپیمایی نمایش تمسخر آمیز رقص شمشیر ترامپ رئیس جمهور امریکا با برخی حکام سعودی بود که در قالب تئائر خیابانی به اجرا درآمد.
** به بند کشیدن نمادین سران استکبار و حکام مرتجع عرب و دستگیری نمادین داعشی انتخاری از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه این راهپیمایی انجام شد.
** بسیاری از کودکان شرکت کننده در این راهپیمایی با پوشیدن لباس های مدافعان حرم، یاد و خاطره شهدای عرصه مقاومت و امنیت را گرامی داشتند.
** راهپیمایان روز جهانی قدس پلاکادرهایی با عنوان «اسراییل دشمن بشریت است»، «روز قدس، روز مبارزه برای آزادی»، «مرگ بر آمریکا و اسراییل جنایتکار»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «قدس برای ماست»، «ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستیم» ،«تابع امر رهبریم»، «ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است»، «روز قدس، روز حیات اسلام است» و «اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود» را در دست داشتند.
** اجرای برنامه های متنوع فرهنگی همچون نوشته شدن شعارهای انقلابی توسط جمعی از خوشنویسان استان و عرضه کتاب های انقلابی و ارزشی با موضوع شهدای مدافع حرم از جلوه های دیگر این راهپیمایی بود.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
7405/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/37053/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) در قم احداث می‌شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

صفحه نخست روزنامه‌های قم، یکم اردیبهشت

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کاهش 3.9 درصدی مصرف گاز در استان قم

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

واکنش مردم قم به عملیات «وعده صادق»

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند