عصر قم

آخرين مطالب

سردار قاآنی:

اشغال فلسطین خنجری زهرآگین در قلب جهان اسلام بود سیاسی

اشغال فلسطین خنجری زهرآگین در قلب جهان اسلام بود
  بزرگنمايي:

قم آنلاین - جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اشغال فلسطین خنجری زهرآگین در قلب جهان اسلام و رویدادی تلخ در طول تاریخ بود.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سردار اسماعیل قآنی ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز قدس در مصلی قدس قم عنوان کرد: امروز در حالی سی و نهمین "روز قدس" را به تبعیت از امام عظیم الشان در ایران اسلامی و سایر ممالک برگزار می‌کنیم که امید به آزادی فلسطین بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.
جانشین فرمانده نیروی قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در واقع با وجود همه جنایت‌های غاصبان بیت المقدس و فلسطین امروز جوانه‌های امید در دل مردم فلسطین و مردم جهان برای محقق شدن آروزی دیرینه امام عظیم الشان در آزادی فلسطین بیش از هر زمان دیگر خودش را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: اشغال فلسطین خنجری زهرآگین در قلب جهان اسلام و رویدادی تلخ در طول تاریخ بود؛ این رویداد با برنامه‌ریزی برمبنای نظریه‌های توسعه طلبی جهان غرب در مقابل دنیای اسلام شکل گرفت.
سردار قاآنی بیان کرد: آنها بعد از فروپاشی عثمانی به دنبال این بودند که نگذارند در جهان اسلام همگرایی ایجاد شود و مسیر واحدی را برای اعتلای خود پیدا کند و بهانه ای که این استعمارگران برای شروع به این اقدام داشتند این بود که بعضی از افراد توسعه طلب صهیونیست به این فکر بودند که سرزمینی را به خودشان تعلق دهند.
وی خاطرنشان کرد: از 100 سال پیش مراحل اجرای این کار توسط انگلیس شروع شد و از سال 1917 انگلیس‌ها قیمومیت سرزمین فلسطین را قبول کردند و در مدتی که این به اصطلاح قیمومیت را عملی می‌کردند پایه گذاری تاسیس یک رژیم اشغالگر فاسد در وسط منطقه اسلامی و در نقطه اتصال سه قاره را آغاز کردند.
جانشین فرمانده نیروی قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در آن زمان جمعیت یهود در فلسطین 8 درصد بود و در طول 30 سال جمعیت به 30 درصد رسید، آن ها با خرید زمین های مسلمانان و یا واگذاری زمین ها به یهودیان توسط انگلیس سلطه خود را توسعه دادند.
وی عنوان کرد: در آن سالها آمریکا نیز وارد میدان شد و به حمایت از اسرائیل پرداخت و در سال 1948 با سیاست های خود جمعیت یهود را به 70 درصد رساندند در ادامه نیز آمریکا راه رفته انگلیس را در حمایت از اسرائیل ادامه داد.
سردار قاآنی گفت: اسرائیل برای اشتغال فلسطین دست به هر جنایتی زد و با کشتار و تجاوز اهداف خود را پیش برد؛ در سال 1967 میلادی با وجودی که برخی از کشورهای عربی در صدد ممانعت از پیشرفت اسرائیل بودند همچنان با برنامه ریزی فعالیت های خود را ادامه دادند.
وی افزود: در آن زمان در جنگی 60 روزه کشورهای مصر و اردن و سوریه که وارد جنگ با اسرائیل شدند شکست خوردند و کرانه باختری از اردن، صحرای سینا از مصر و جولان از سوریه به تصرف اسرائیل در آمد.
جانشین فرمانده نیروی قدس در سپاه عنوان کرد: در سال 1982 میلادی هم زمان با سال 61 شمسی با وجود تجاوزات اسرائیل ، مردم فلسطین برهه ای را پشت سر می گذاشتند که با الهام از انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) دست به مبارزه زدند.
وی بیان کرد: امام(ره) از همان روز اول روز قدس را روز حیات اسلام نامید و در دفاع از مظلومان فلسطین ندا سر داد؛ امروز می دانیم روز قدس روزی جهانی است و امت اسلام با حمایت از مظلومان فلسطین زیر بار ظلم نمی رود.
سردار قاآنی یادآور شد: امروز فرزندان فلسطینی به خوبی مبارزه کردن و ایستادگی را از مکتب امام خمینی(ره) یاد گرفتند، روز جهانی قدس یک پیام جهانی دارد که امت اسلامی زیربار ظلم نمی‌رود در حقیقت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شیوه مقاومت مردم فلسطین تغییر کرد و آنها با الهام گرفتن از مردم ایران، راه مبارزه درست را پیدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه استعمار غرب در ابتدای قرن بیستم، ایجاد زیرساخت و فراهم کردن مقدمات برای تشکیل رژیم صهیونیستی بود اما فرزندان فلسطین با الهام گرفتن از انقلاب راه و رسم جنگیدن با رژیم صهیونیستی را فرا گرفتند.
جانشین فرمانده نیروی قدس در سپاه اظهار کرد: در آن زمان اسرائیلی ها عقب نشینی کردند؛ زمانی که فرزندان حزب الله جنوب لبنان را تصرف کردند، با اقتدار و صلابت رژیم صهیونیستی را از آن مناطق بیرون کردند.
وی گفت: اسرائیلی ها 6 سال برنامه ریزی کردند تا آن شکست را جبران کنند و در سال 2006 جنگ 33 روزه را علیه حزب الله آغاز کردند و در حالی که درون سرزمین های اشتغالی ارودگاه به وسعت 20 هزار نفر طراحی کردند تا بساط مقاومت را از بین ببرند 33 روز جنگیدند.
سردار قاآنی بیان کرد: اسرائیلی که در جنگ های قبلی در حدود 3 هزار نفر را به خاک و خون کشید، در جنگ 33 روزه با همه امکانات دنیا به میدان جنگ آمد اما نتواسنت کاری از پیش ببرد و جنگ با پیروزی حزب الله تمام شد.
وی افزود: اسرائیلی ها دو سال بعد تلاش کردند با حمله به غزه در سال 2008 جنگ شکست خورده را جبران کنند؛ در حالی که غزه دو سال در محاصره بود اما موفقیتی به دست نیاوردند؛ غزه زمینی به عرض 6 و طول 50 کیلومتر و متراکم ترین نقطه در جهان است که جمعیت بالایی دارد.
جانشین فرمانده نیروی قدس در سپاه عنوان کرد: در رمضان سه سال قبل اسرائیل در زمان آغاز جنگ یمن تصور می کرد ایران مشغول جنگ یمن است و جنگی دیگر را آغاز کرد؛ با بیش از 50 روز جنگ نتوانستند قدمی بردارند؛ صهیونیست با وجود توان نظامی بالا می گفتند ما با اشباح می جنگیدیم، در حالی که فرزندان فلسطین از طریق 60 کیلومتر تونل با دشمن می جنگیدند.
شعار از نیل تا فرات به بحث کیان اسرائیل تغییر کرده است
سردار قاآنی تصریح کرد: در واقع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت فلسطین تغییر کرد و شعار اسرائیل که شعار نیل تا فرات بود امروز در مراکز مطالعاتی شان به بحث کیان اسرائیل تغییر کرده و هر کجا بحث از کیان اسرائیل می شود حرف از زمان از بین رفتن آن هاست.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با صلابت گفتند که رژیم صهیونیستی 25 سال دیگر را نمی‌بیند؛ امروز اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های اشتغالی با توجه به کاهش مهاجرت‌ها توصیه می‌کنند خانه‌هایتان را در آمریکا و اروپا نفروشید آن ها امروز نگرانند تا چه زمانی واژه اسرائیل باقی می ماند و می دانند این رژیم از میان می رود؛ این ها محصول فرهنگ انقلاب و درس امام و بسیج است و مقام معظم رهبری امروز این مسیر را با اقتدار پیش می برد.
جانشین فرمانده نیروی قدس در سپاه عنوان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در سالروز رحلت امام فرمودند یکی از نقاط قوت ما مساله عدالت خواهی بین المللی مان است؛ اینکه جمهوری اسلامی طرفدار ملت های مظلوم باشد برای کشور ما آبرو و افتخار است.
امروز مقتدرتر از هر زمانی آماده مقابله با آمریکا و اسرائیل هستیم
وی اظهار کرد: امروز مقتدرتر از هر زمانی برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی آماده هستیم همان طور که مقابله نظام جمهوری اسلامی با گروه‌های تکفیری، آورنده امنیت پایدار برای کشورمان بود.
سردار قاآنی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم کاری که اسرائیل به طور مستقیم نتوانست را با جنگ های نیابتی ادامه ندهند؛ حضور داعشی ها و تکفیری در تداوم سیاست های استکباری بود و مقابله شجاعانه ایران اسلامی در 8 سال گذشته با گروههای تکفیری در دفاع از ملت های مظلوم و افتخار عدالت‌خواهی بین المللی و پدید آورنده امنیت پایدار بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/37044/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد