عصر قم

آخرين مطالب

نماینده مردم قم در مجلس:

آمریکا در موضوع انتقال سفارتخانه خود به قدس تنها ماند سیاسی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا در موضوع انتقال سفارتخانه خود به قدس شریف دردنیا تنها ماند گفت: متاسفانه دولتهای سرسپرده عربی به صورت پنهانی ازاین اقدام غیرقانونی آمریکا حمایت می کنند.
به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم افزود: دراین راستا آمریکا به محمد بن سلمان قول داده بود که با پذیرش قدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب، از پایان حکومت آل سعود در عربستان و آغاز حکومت آل سلمان حمایت کند.
وی با بیان اینکه آمریکا برای انتقال پایتخت اسرائیل غاصب به قدس سه اقدام مهم در یمن، سوریه و عراق آغاز و در هر سه شکست خورد گفت: شکست نقشه های آمریکا در منطقه موجب شد تا آنها با عصبانیت سفارت خود را به بیت المقدس انتقال دهند.
وی با تاکید بر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: ملت مسلمان ایران همچنان یاور مظلومانه بوده و هست و از آرمان مقدس مردم فلسطین در آزادی قدس دست برنخواهد داشت.
امیرآبادی با بیان اینکه همه مسائل منطقه به نوعی با ماموریت های انقلاب اسلامی مرتبط می شود گفت: آمریکا داعش را به وجود آورد تا پس از تسلیم سوریه به واسطه ارتش سوریه وارد عراق شده و با امکانات ارتش عراق و سوریه وارد ایران شود.
وی شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) را مدافعان ناموس و اعتقادات ایران دانست تاکید کرد: اقدام جمهوری اسلامی درسوریه، دفاع از هویت ملی ایران، دفاع از مسلمانان و مستضعفان و شیعیان مظلوم بود.
امیرآبادی منطقه خاورمیانه را آبستن حوادث دانست و گفت: درحوادث امروز منطقه، جبهه مقاومت و ملت ایران پیروز میدان است
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کارشکنی آمریکا در برجام گفت: با وجود تلاش تیم مذاکره کننده و حمایت های همه جانبه از این تیم ، ولی به دلیل اینکه ضمانت اجرایی لازم از طرف مقابل در این مذاکرات گرفته نشد، با خروج آمریکا از برجام با مشکل مواجه شده ایم.
وی هزینه پرداخت شده و امتیازات ایران و آمریکا در مذاکرات هسته ای را غیرقابل مقایسه دانست و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برجام را تصویب نکرده ولی در کنار آن قانونی تصویب نمود که در ماده سه این قانون تاکید شده است که چنانچه هر یک از طرفین از برجام خارج شود باید دولت فعالیت های هسته ای خود را آغاز کند.
امیرآبادی با اشاره به درخواست دولت برای ادامه مذاکرات با اروپایی ها گفت: در سال های پیش از برجام، ایران با اروپایی ها برای حل مساله هسته ای وارد مذاکره شد که در آن مقطع رئیس جمهوری کشورمان، رئیس شورای عالی امنیت ملی بود ولی با کارشکنی آمریکا، هیچ یک از توافق های ما با اروپا به نتیجه نرسید و آنان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه دنیا تنها به آمریکا خلاصه نمی شود ،گفت: تمام کشورهای دنیا به دنبال منافع خود هستند و مسئولان کشورمان نیز باید به دنبال منافع ملت ایران باشند.
امیرآبادی ادامه داد: ملت ایران درمنطقه برگ های برنده بسیاری دارد که باید از آنها استفاده شود ولی شرط آن، حضور شجاعانه و با بصیرت مسئولان در پای میز مذاکره است.
وی درخواست های مسئولان اروپایی را تغییر دربرخی قوانین جمهوری اسلامی دانست و گفت: بیشتر کنوانسیون های بین المللی از جمله ای اف تی اف(AFTF)، قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریست ها نوعی استعمارگری جدید است که آمریکا به اسم این قوانین به دنبال استعمار کشورهای دنیاست.
امیرآبادی با اشاره به قانون مبارزه با تامین مالی تروریست ها گفت: این قانون در سال 94 در مجلس شورای اسلامی با افزودن 2 تبصره به تصویب رساند که بر اساس آن، جمهوری اسلامی گروه هایی که به دنبال دفاع از ملت خود هستند را تروریست نمی داند که خواست کشورهای اروپایی حذف این تبصره هاست.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ترس اروپایی ها و کشورهای دیگر از آمریکا را مانع از گسترش همکاری های اقتصادی آنها با ایران و تحقق دستاوردهای اقتصادی برجام دانست و گفت: نباید قوانینی در مجلس تصویب شود که مهمترین رکن نظامی ایران را به عنوان تروریست معرفی کنند و آن را دچار تحریم کنند.
وی بااشاره به اینکه ورود جمهوری اسلامی به این کنوانسیون های بین المللی درمجلس شورای اسلامی درحال بررسی است و موافقان و مخالفانی در مجلس دارد اظهار داشت: ورود به این کنوانسیون ها به معنای پذیرفتن همه چیزی است که آمریکا و غربی ها می گویند و باید نمایندگان مجلس اجازه پایمال کردن حقوق ملت ایران را ندهند.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیکاری و اشتغال در کشور گفت: حل بیکاری درکشور درگرو برگشتن مسئولان کشور به شعارهای انقلاب اسلامی، مبارزه با اشرافی گری، اجتناب از جناح گرایی، توجه به وحدت همه گروه ها و جناح ها، تلاش انقلابی، تحقق اقتصاد مقاوماتی وتوجه به ظرفیت های درونی کشور است.
امیرآبادی به کارگیری مدیریت توانمند در امور اقتصادی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی محور فعالیت های مسئولان و مردم باشد مساله بیکاری قابل حل است.
وی اصلاح ساختار بانک ها به منظور حمایت از تولیدکنندگان را ضروری دانست و تاکید کرد: امروز بانک ها به جای کمک به بخش تولید و صنعت با کارشکنی، مانع تولید هستند.
وی با بیان اینکه تولید کالای ایرانی که قابل رقابت در کیفیت و قیمت باشد نیاز به حمایت دارد گفت: تحمیل هزینه های مختلف به تولیدکنندگان امکان رقابتی بودن تولید کالای داخلی را از آن ها گرفته است که مجلس شورای اسلامی برای حل این موضوع ورود کرده است.
امیرآبادی در ادامه با اشاره به ویژگی های بودجه 97 کشور گفت: محدود کردن پاداش و پایان خدمت کارکنان و مدیران دولت، افزایش پلکانی حقوق به مظنور کاهش فاصله حقوق کارکنان دولت، تغییر روند اخذ مالیات متناسب با میزان حقوق از جمله اقدام های مهم صورت گرفته در بودجه 97 کشور است.
وی افزود: در سال گذشته شاهد پرداخت پاداش های پایان خدمت 10 و 8 میلیارد ریالی به برخی افراد بودیم که این موضوع در بودجه امسال اصلاح شد که بر اساس آن امسال هیچ پاداش نجومی وجود نخواهد داشت.
امیرآبادی، با اشاره به افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت و برداشت های مختلف میان مجلس و دولت گفت: هدف دولت کاهش فاصله حقوق پرداختی به کارکنان دولت بود ولی متاسفانه دولت این قانون را به خوبی انجام نداد حقوق کارکنان را بین 6 تا 12 درصد به صورت پلکانی افزایش داد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پرداخت مالیات در قم گفت: اداره کل مالیاتی سالانه مالیاتی بیشتر از ابلاغ دولتی از شهروندان قم اخذ کرده که با پیگیری نمایندگان، مسئول مالیاتی استان تغییر کرد که این امر علاوه بر افزایش تعامل با مردم ،شاهد کاهش فشار مالیاتی به شهروندان هستیم.
امیرآبادی ادامه داد: با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس به منظور جبران این فشار، سال گذشته یکهزار میلیارد ریال و امسال نیز 700 میلیارد ریال از مبلغ مالیات ابلاغی دولت از شهروندان قم کاهش یافته است .
وی همچنین با اشاره به تصویب اعتبار مورد نیاز برای پروژه های عمرانی قم در بودجه تلفیق 97 کشور گفت: 2 بانده کردن جاده کهک، اتصال انتهای عمار یاسر به اتوبان گرمسار-کاشان، تکمیل جاده جعفریه، ارتقای جاده قم- سلفچگان به اتوبان، اجرای راه آهن سریع السیر قم- تهران- اصفهان و اتصال قم به راه آهن سریع السیر اراک- تهران، جمع آوری راه آهن داخل شهر ، فاضلاب پردیسان از جمله پروژه هایی است که در بودجه تلفیق 97 تصویب و امسال اجرایی می شود.
وی درخصوص حوزه بهداشت و درمان قم نیز گفت: افتتاح بیمارستان شهدای نیروگاه در فروردین ماه امسال، تکمیل بیمارستان امیرالمومنین(ع) در ماه های آینده، احداث بیمارستان یکهزار تختخوابی در منطقه نیروگاه و همچنین بازسازی بیمارستان 220 تختخوابی حضرت زهرا(س) در امامزاده ابراهیم، این شهر از منظر تعداد تخت بیمارستانی به وضعیت استاندارد می رساند.
7404/ 6133/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/33359/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته