عصر قم

آخرين مطالب

گزارشی از کارگروه توسعه صادرات؛

تاکید بر افزایش 20 درصدی صادرات در قم اقتصادی

  بزرگنمايي:

قم آنلاین - قم - جلسه کارگروه توسعه صادرات قم، روز دوشنبه در حالی در استانداری برگزار شد که مسئولان بر هدف گذاری افزایش 20 درصدی صادرات محصولات تولیدی استان در سال جاری تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: هدف گذاری ما برای توسعه صادرات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد تعیین شده و باید میزان صادرات به 250 میلیون دلار برسد.
مهرداد غضنفری افزود: این کارگروه در هر ماه به طور مرتب جلسه خواهد داشت و هر 15 روز گزارش دستگاه های اجرایی در آن مورد بررسی قرار می گیرد تا هدف گذاری توسعه 20 درصدی صادرات استان در سال 97، محقق شود.
وی بیان کرد: در این کارگروه سهم هر کدام از بخش های اقتصادی استان، همچون صنعت و کشاورزی در فرآیند صادرات محصولات مشخص می شود و هماهنگی های لازم میان دستگاه های اجرایی به عمل می آید.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در زمینه معرفی کالاهای ایرانی ساخت استان قم یکی از مهمترین کارهایی است که باید توسط بخش اقتصادی در نیمه نخست سال جاری انجام و مشوق های لازم در این خصوص به تولید کنندگان بومی ارائه شود.
غضنفری در خصوص برگزاری نمایشگاه معرفی کالاهای ساخت استان قم در سایر کشورهای جهان نیز گفت: این کار بسیار مفیدی است که باید انجام شود تا زمینه عرضه کالاهای داخلی به بازار های بین المللی فراهم گردد.
وی بیان کرد: نکته مهم در برگزاری این نمایشگاه ها، بیان دستاوردهای آن برای مردم و همراه کردن افکار عمومی با آثار مثبت آن است.
** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ساماندهی بازارهای صادراتی پس از نوسانات ارز، گفت: بخش صادراتی استان همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد و هم اکنون 544 کارت بازرگانی در قم فعال است که از این تعداد 328 مورد در بخش تولید و 216 مورد نیز در بخش تجاری ثبت شده است.
محمود سیجانی افزود: در سال گذشته با بررسی های صورت گرفته، 60 کارت بازرگانی غیر فعال باطل شد تا فعالیت های این بخش در استان قم بیش از پیش سامان یابد.
** رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم نیز در این جلسه، با اشاره به کنترل های دقیق صورت گرفته در فرآیند صدور کارت های بازرگانی در استان افزود: در طی سال های اخیر با وجود ارزیابی های دقیق، گزارشی نسبت به سوء استفاده از کارت های بازرگانی مشاهده نشده است و روند صدور کارت های بازرگانی جدید در صورت داشتن شرایط لازم برای متقاضیان جریان دارد.
ابوالفضل خاکی با اشاره به فعال بودن بخش صادراتی استان قم با وجود نوسانات بازار ارز گفت: با توجه به برنامه سال 97، اعزام هیات های تجاری به کشورهای چین، روسیه، گرجستان و قطر را مبنای فعالیت های خود قرار داده ایم و امیدواریم در سال جاری شاهد اجرایی شدن تفاهم نامه های بین المللی در خصوص صادارت کالاهای ساخته شده در استان قم باشیم.
وی با بیان این که چینی ها در سال های گذشته نیز برای اجرای طرح های مهم استان قم همچون فرودگاه، مونوریل و مترو نیز اعلام آمادگی کرده بودند که به دلایلی محقق نشد، افزود: باید شرایط عملی شدن، تصمیم های گرفته شده در جلسات هیات های تجاری فراهم گردد تا دستاوردهای اجرایی این ملاقات ها برای استان، روشن شود.
وی همچنین ادامه داد: سرمایه گذاری برای حضور محصولات استان در بازارهای کشورهای روسیه، گرجستان و قطر نیز به طور جدی دنبال می شود.
خاکی گفت: در این میان بازار کشور عراق نیز برای حضور کالاهای استان قم بسیار مناسب است و این کشور هدف نخست محصولات صادراتی استان به شمار می آید.
** مدیرکل گمرکات استان قم نیز در این جلسه گفت: در سال جاری با استفاده از طرح سامانه جامع گمرکی، زمان ترخیص کالاهای صادراتی استان از سه روز به کمتر از سه ساعت کاهش می یابد.
محمد خلیلی افزود: در این طرح بیش از 70 درصد کالاهای صادراتی بر اساس دور اظهاری مورد ارزیابی قرار می گیرد و نیازی برای ورود آن ها به گمرکات نیست.
وی بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری روند صادرات استان به دلیل نوسانات نرخ ارز، اندکی کاهش داشته است که این مساله با توجه به تعیین شدن نرخ ارز یکسان در حال برطرف شدن و بازگشت به روند افزایشی گذشته است.
** معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه گفت: تعیین نرخ ارز یکسان برای همه مصارف موجب ثبات قیمت های کالاهای وارداتی به کشور می شود.
امیر محمدی چهر افزود: در بخش نامه های جدید بیش از 95 درصد درآمدهای ارزی صادرکنندگان با تعیین مشوق های مالیاتی به سیستم اقتصادی کشور بازمی گردد و با اختصاص سامانه های جامع، کنترل مطلوبی نسبت به کالاهای وارداتی به عمل می آید.
وی با اشاره به تحقق 103 درصدی هدف صادراتی استان در سال 96، بیان کرد: بر اساس اعلام گمرکات استان میزان صادرات قم در سال گذشته 210 میلیون دلار بود که این رقم تنها به کالاهای خارج شده از گمرکات استان اشاره دارد و میزان صادرات استان با احتساب کالاهایی که از سایر گمرکات کشور صادر شده است به بیش از 290 میلیون دلار می رسد که اگر صادرات کالاهایی مانند فرش دستباف به آن اضافه شود این رقم می تواند 400 میلیون دلار برآورد شود.
وی ادامه داد: اختصاص یک هزار و 300 میلیارد تومان برای حمایت از صادر کنندگان از جمله اقدام های تشویقی در این بخش است که در سال جاری انجام می شود.
محمدی چهر گفت: اعزام و پذیرش هیات های تجاری، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در کشورهای مختلف، تجلیل از صادرکنندگان نمونه، برند سازی و پرداخت مشوق های صادراتی از جمله برنامه های کارگروه توسعه صادرات استان در سال 97 است.
وی همچنین بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات تولید شده در قم در شهر نجف اشرف عراق در نیمه دوم آبان ماه سال جاری با همکاری بخش های اقتصادی استان برگزار می شود.
7405/ 1175

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/30855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم